تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فشارهاي رواني زنان را دو برابر مردان دچار افسردگي مي كند.


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

فشارهاي محيطي، عوامل ژنتيكي و بيوشيميايي و عوامل اجتماعي و رواني زنان را دو برابر مردان مبتلا به افسردگي اساسي وافسرده خويي ميكند.

به گزارش سرويس «زنان» ايسنا همچنين وجود علائمي چون خلق خيلي بالا وغيرعادي، تحريكپذيري، كاهش نياز به خواب، تصورات و تخيلات بزرگمنشانه، پرحرفي، افكار زيادي كه بر يكديگر پيشي ميگيرند، فعاليت بيش از حد شامل فعاليت جنسي، انرژي بيش از حد و چشمگير و وجدان ضعيف كه منجر به انجام رفتار مخاطرهآميزميشود و رفتار نامناسب اجتماعي از جمله عوامل مانيا (نوعي افسردگي) به شمار ميآيند.
گفتني است اندوه، اضطراب، احساس پوچي مداوم، بيعلاقگي نسبت به انجام فعاليتهاي روزانه، بيتابي، تحريكپذيري، گريه بيش ازحد، احساس گناه، بيارزشي، ناتواني، بدبيني، پرخوابي يا كم خوابي مفرط، سحرخيزي زود هنگام، بياشتهايي، كم كردن وزن يا پرخوري و افزايش وزن، كاهش انرژي، خستگي، احساس بيحالي و كمتحركي، فكر مرگ، خودكشي يا تلاش براي خودكشي، مشكل در تصيممگيري، تمركز كردن و به خاطر سپردن موضوعات و داشتن علائم جسماني مداومي كه پاسخي به درمان نميدهند مانند سردرد، اختلالات گوارشي و يا دردهاي مزمن به طور كلي از جمله علائم افسردگي هستند.
بنابر تحقيقات انجام شده اگر حداقل سه تا پنج مورد از علائم ذكر شده در مدت زماني بيش از دو هفته و در مورد مانيا يك هفته در فردي مشاهده شود كه منجر به ايجاد اختلال در كار و زندگي وي شود در اين صورت به يك ارزيابي كلي تشخيصي براي اطمينان از ابتلا يا عدم ابتلا به افسردگي نياز است.
به گزارش ايسنا، پژوهشها همچنين نشان ميدهد عواملي چون باروري، يائسگي، اختلالات هورموني، ژنتيكي، ظلم و آزار، عوامل بين فردي، فقر، ملاحظات ويژه فرهنگي و بعضي از خصوصيات شخصيتي و رواني عواملي هستند كه منحصرا از خصوصيات ويژه زندگي زنان شناخته شدهاند و تاثير قابل توجهي در بروز افسردگي دارند.
برخي از پژوهشها نشان ميدهد بسياري از زناني كه در معرض اين عوامل قرار گرفته اما دچار افسردگي نشدهاند بر اين اساس برخي كارشناسان معتقدند بسياري ازعلل خاص مربوط به بروز افسردگي زنان ناشناخته مانده است.
نكته قابل توجه اين است كه بدانيم حتي افسردگيهاي شديد نيز قابل درمان است؛ اولين قدم در درمان افسردگي بايد از طريق يك معاينه كامل كه شامل تشخيص هر گونه بيماري جسمي كه احتمالا باعث بروز علائم افسردگي ميشود، انجام شود كه اگر علت جسمي براي آن پيدا نشد آنگاه بايد يك ارزيابي روانشناختي توسط يك متخصص انجام شود.
بر اساس اين گزارش يكي از متداولترين درمانها جهت بيماري افسردگي داروهاي ضد افسردگي، روان درماني و يا تركيبي از هر دو روش است كه هر كدام از آنها ميتواند با در نظر گرفتن ماهيت و شدت افسردگي در افراد مختلف به كار گرفته شود و البته تا حدي برتري هر كدام از انواع درمانها بستگي به فرد دارد.
بنابراين اگر طبق علائم گفته شده، مواردي را كه در خود مشاهده ميكنيد با يك متخصص بهداشت رواني يا پزشك در ميان بگذاريد، خودتان را به عنوان سهيم در درمان و مطلع در اين زمينه به حساب آورده و به درمان يا حتي پيشگيري افسردگي كمك ميكنيد.
لازم به ذكر است اگر مطمئن نيستيد كه از كجا براي رفع مشكل خود كمك بخواهيد، ميتوانيد به پزشكان عمومي، متخصصان بهداشت رواني از قبيل روان پزشكان، روانشناسان، مددكاران اجتماعي، مشاوران بهداشت رواني، كلينيكهاي پزشكي، مراكز بهداشت و درمانهاي محلي، بخشهاي رواني بيمارستانها و كلينيكهاي سرپايي، كلينيكهاي وابسته به دانشكدهها يا دانشگاههاي پزشكي و بيمارستانهاي دولتي مراجعه كنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن