تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازديد از پژوهشكده بيوتكنولوژي


واضح آرشیو وب فارسی:موج: بازديد از پژوهشكده بيوتكنولوژي
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي اعضاي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي از پژوهشكده بيوتكنولوژي بازديد كردند.
به گزارش موج؛ پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي كشور ميزبان رييس و اعضاي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي شد.
مهندس رجايي، رييس كميسيون به اتفاق نائب رييس و تعدادي از اعضاي اين كميسيون در بدو ورود و پس از ايراد خوشامد دكتر فلسفي معاون مجلس، امور بين الملل و توسعه همكاري هاي آفريقاي جنوبي وزارت جهاد كشاورزي در جريان فعاليت ها و دستاوردهاي نوين پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي كشور توسط دكتر سيد مجتبي خيام نكويي رييس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي قرار گرفتند.
نكويي با اشاره به سهم فن آوري هاي نوين در كشورها و نياز به ارتقاي آن، فن آوري هاي نوين من جمله بيوتكنولوژي، نانوتكنولوژي و غيره را به منزله شاه كليد حل معضلات كشورها خصوصا در بخش كشاورزي دانستند.
وي در ادامه به معرفي بخش هاي مختلف پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي و مناطق سه گانه تابعه و دستاوردهاي اخير آن پرداخته و جايگاه پژوهشكده را در مسئوليت هاي ملي و بين المللي تبيين نمود.
رييس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي در پايان به تشريح دستاوردهاي جديد اين مجموعه نظير دستيابي به پروتكل تكثير انبوه پايه هاي مناسب سيب مالينگ به روش كشت بافت، دستيابي به فن آوري توليد سيليمارين از گياه خار مريم در شرايط آزمايشگاهي، انگشت نگاري DNA پسته ايران به منظور تعيين اصالت، دستيابي به فن آوري تكثير نهال برخي از ارقام مهم خرما از طريق كشت بافت، بكارگيري فن آوري و پروتئين نو تركيب به منظور توليد آنتي بادي براي شناسايي ويروس هاي گياهي، انتقال دانش فني توليد ريز غده سيب زميني و توليد انبوه آن، برنامه جامع مديريت بيماري جاروك ليموترش و غيره براي نمايندگان پرداخت.
در ادامه اين جلسه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بحث و تبادل نظر پيرامون مباحث مطرح شده پرداخته و از نزديك با فعاليتهاي تحقيقاتي بخش ها آشنا شدند.
در جريان اين بازديد 5 ساعته اعضاي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از بخش هاي تحقيقاتي كشت بافت، انتقال ژن، بيوتكنولوژي ميكروبي، ژئوميكس و كتابخانه جامع پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي بازديد نمودند.
مهندس رجايي رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي ابراز اميدواري كرد اين پژوهشكده بتواند جهشي جدي در ايران و منطقه در زمينه وظايف محوله خود صورت دهد.
وي با اعلام حمايت همه جانبه مجلس از فعاليتهاي پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي خواهان ارتقاي جايگاه پژوهشكده در نظام تصميم سازي و تصميم گيري كشوري شد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن