تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسولي: خاتمي سمبل نجابت يك روحاني سياستمدار است خاتمي براي حضور در انتخابات وظيفه‌‏اي ملي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رسولي: خاتمي سمبل نجابت يك روحاني سياستمدار است خاتمي براي حضور در انتخابات وظيفه‌‏اي ملي دارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
معاون مديرعامل بنياد باران با تاكيد براينكه خاتمي براي حضور در عرصه انتخابات دهم رياست جمهوري، داراي مسووليت تاريخي و ملي است، تصريح كرد: مردم خاتمي را سمبل نجابت يك روحاني سياستمدار و مسلمان ايراني مي‌‏دانند.

سيد حسن رسولي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، درمورد كانديداتوري رئيس‌‏جمهور سابق كشورمان در انتخابات دهم رياست جمهوري اظهارداشت: بارها گفته‌‏ام كه اگر خاتمي بر مبناي تشخيص مصالح فردي بخواهد تصميم‌‏گيري كند، حضورش در اين عرصه توجيهي ندارد. خاتمي براي اتخاذ چنين تصميمي بايد فراتر از مصالح شخصي و خانوادگي بيانديشد زيرا داراي مسووليت ملي وتاريخي است.

خاتمي به احتمال زياد در انتخابات حضور پيدا خواهد كرد
وي افزود: خاتمي به احتمال زياد در انتخابات حضور پيدا خواهد كرد و اگر قرار بر عدم حضور باشد، بايد پاسخ قانع كننده‌‏اي براي عدم اجراي اين مسووليت ملي وتاريخي به مردم بدهد.
وي در مورد پيش شرط‌‏هاي مطرح شده از سوي خاتمي براي حضور در عرصه انتخابات كه در ديدار با مسوولان خبرگزاري "ايلنا" مطرح شد، گفت: خاتمي در اين ديدار، دو دغدغه مهم خود را بيان كرد.
عضو شوراي عالي بنياد باران با تاكيد بر اينكه صحبت‌‏هاي يك ماه اخير خاتمي فرض حضور ايشان در صحنه و انجام رسالت ملي وي را تقويت كرده است، تصريح كرد: مردم، امروز خاتمي را به خوبي مي‌‏شناسند. ورود خاتمي به انتخابات دهم بر خلاف دوم خرداد76 در شرايطي صورت مي‌‏گيرد كه هم خاتمي و هم مردم نسبت به يكديگر شناخت و اطلاعات كافي دارند.
رسولي با تاكيد بر اينكه مردم خاتمي را سبمل نجابت يك روحاني سياستمدار مسلمان ايراني مي‌‏دانند، خاطرنشان كرد: مردم، خاتمي را فردي مي‌‏دانند كه قلباً به كرامت انساني افراد احترام مي‌‏گذارد و حقوق اساسي آنها را به رسميت مي‌‏شناسد. خاتمي براي ترويج اسلام ناب محمدي و تحقق اهداف انقلاب اسلامي دل مي‌‏سوزاند، به نحوي كه در طي هشت سال حضورش در مقام رياست جمهوري اين موضوع را ثابت كرد. او در مقابل مخالفت‌‏ها و حتي ظلم‌‏هايي كه به او و دولتش روا داشته مي‌‏شد، مسير تحمل و مدارا را انتخاب كرد و در بدترين شرايط خون دل خورد اما از دايره اعتدال و راستگويي خارج نشد.
خاتمي با زواياي پيدا و پنهان عرصه سياست در ايران آشناست
وي با اشاره به اينكه خاتمي با زواياي پيدا و پنهان عرصه سياست در ايران آشناست، اظهار داشت: وي مناسبات قدرت درسطح جهاني را نيزكارشناسانه مي‌‏داند. خاطرات و تجربيات ناگوار به كارگيري بسياري از ظرفيت‌‏هاي ملي، مقدسات ديني و ارزش‌‏هاي انقلابي عليه دولت مظلوم خود را به ياد دارد و نسبت به وضع موجود كشور هم اشراف كامل دارد.
استاندار خراسان در دوران اصلاحات با بيان اينكه خاتمي باور دارد كه روز به روز آسيب‌‏ها و تهديدهاي گوناگون عليه منافع ملي انباشته‌‏تر مي‌‏شود، گفت: وضعيت معيشتي مردم در حالي‌‏كه محور وعده‌‏ها و شعارهاي انتخاباتي اصولگرايان بود، همواره شرايط بدتري پيدا مي‌‏كند و دامنه تورم افسار گسيخته، ‌‏افزايش بي‌‏سابقه قيمت‌‏ها و تبديل سريع اقتصاد مولد قبلي به اقتصاد غير‌‏مولد دامن اكثر مردم ايران را گرفته است.
رسولي ادامه داد: خاتمي مي‌‏داند كه در ظرف سه سال گذشته، علي‌‏رغم اينكه دولت بي‌‏سابقه‌‏ترين درآمدهاي نفتي را با رقم بيش از 200 ميليارد دلار كه در تاريخ ايران بي سابقه بوده است، به عنوان يكي ازورودي‌‏هاي اقتصاد كشور در اختيار داشته است، كمترين دستاوردها را براثر بي‌‏تدبيري و اجراي سياست‌‏هاي ناصحيح اقتصادي، متوجه منافع ملي كرده است.
در مناسبات خارجي بيشترين تهديدها متوجه مصالح كشور است
وي با تاكيد بر اينكه خاتمي هشت سال مديريت دولت را در شرايط سخت برعهده داشته است، خاطرنشان كرد: خاتمي از روند موجود كه دولت به مدد رسانه ملي، تبليغات فراواني را در دستور كار قرار داده است و از استماع گزارشات خلاف واقع دولت‌‏مردان در محضر بزرگان نظام و ملت بزرگوار ايران به شدت متحير و بيمناك است.
معاون مديرعامل بنياد باران گفت: گزارشات غير واقعي كه ايران را ابرقدرت جهاني معرفي مي‌‏كند، در مقايسه با پيش‌‏نويس اهداف و شاخص‌‏هاي برنامه پنجم كه مراحل پاياني خود را در مجمع تشخيص مصلحت نظام سپري مي‌‏كند و آماده تقديم به رهبر معظم انقلاب است، باعث افزايش نگراني‌‏هاست.تصوير ترسيم شده از اوضاع اقتصادي ايران توسط دولت‌‏مردان با واقعيات زندگي مردم فاصله زيادي دارد.
رسولي ادامه داد: حدود 95 درصد از فرصت برنامه چهارم براي رسيدن به اهداف سند چشم انداز بيست ساله از ملت ايران سلب شده است. شاخص‌‏ها و اهداف برنامه پنج ساله پنجم تكرار شاخص‌‏ها و اهداف برنامه چهارم توسعه است. در مناسبات خارجي ايران امروز ،بيشترين تهديدها متوجه مصالح كشور است.
وي خاطر نشان كرد: منزلت ايرانيان به پايين‌‏ترين سطح خود فروكش كرده است و در عرصه مديريت داخلي، با ناساماني‌‏هاي بي‌‏سابقه‌‏اي در قوه مجريه مواجه هستيم. دامنه حذف قافله‌‏اي كه تبعيت كمتري از دولت نهم دارد، به حلقه اول كابينه سرايت كرده است.
وي تصريح كرد: اصل يا جعلي بودن مدرك تحصيلي يكي از وزراي كليدي دولت كه مسووليت صيانت از آراي مردم را بر عهده دارد و طبعاً اعتماد عمومي به ايشان و ساير متوليان امر انتخابات، مهمترين توقع افكار عمومي براي مجاب شدن به حضور گسترده در عرصه انتخابات است نيز ابهاماتي را ايجاد كرده است وخاتمي با چنين برداشتي از وضعيت كشور وساختاريكدست مجريان و ناظران انتخاباتي دربيانات اخير خود دغدغه هايش را مطرح كرده است.
خاتمي دغدغه اصلي خود را راي‌‏آوري در انتخابات نمي‌‏داند
رسولي با تاكيد بر اينكه خاتمي دغدغه اصلي خود را راي‌‏آوري در انتخابات نمي‌‏داند، اظهار داشت: خاتمي به نحو صادقانه‌‏اي، بخشي از باورهاي دروني خود را با مردم در ميان گذاشته است و در قالب اين دو پيش‌‏شرط ، خواهان گفت‌‏وگو و تبادل نظر با مردم و به ويژه جريان مردمي است كه از وي براي حضور در انتخابات آينده دعوت مي‌‏كند.
وي تاكيد كرد: اگر براثر اين تعاملات، فهم مشترك ملي نسبت به مسايل اساسي كشور حاصل شود، تصميم‌‏گيري براي خاتمي در ورود يا عدم ورود به عرصه انتخابات، هموارتر خواهد شد.
عضو ارشد بنياد باران ادامه داد:جمعيت انبوهي كه خواهان حضور خاتمي در عرصه انتخابات هستند، از او انتظار دارند تا نا اميدي روز‌‏افزون عمومي امروز را به اميد تبديل كند و به توقف سياست‌‏ها و جهت گيري‌‏هاي مخرب كنوني در عرصه‌‏هاي اقتصادي، اجرايي و سياست خارجي مبادرت ورزد. البته مردم انتظار معجزه از خاتمي ندارند، بلكه كاستن از خسارات ملي در كوتاه مدت و برگرداندن اعتدال، تدبير و راستگوئي قوء مجربه را در ميان مدت خواستارند.
تئوري حاكميت يك دست، در ايران كارآمدي ندارد
وي با اين پيش‌‏فرض كه اگر مردم با انتظارات واقعي، ايفاي نقش خاتمي را طلب كنند و حاكميت نيز‌‏به‌‏تجربه دريافته باشد‌‏كه‌‏تداوم سنگ‌‏اندازي‌‏هاي قبلي بر سر راه خاتمي ‌‏و ‌‏دولت ‌‏او سرنوشت بدتري را در انتظار ايران قرارخواهد داد، انتخابات دهم رياست جمهوري را فرصت مغتنمي دانست كه مي‌‏توان از آن به نفع مردم و سرنوشت كشور حداكثر بهره برداري را نمود و گفت: همگان بايد اذعان كنند كه با توجه به تجربه سه ساله گذشته، تئوري حاكميت يك دست در ايران كارآمد نبوده و عملا شكست خورده است و فضاي با نشاط سياسي از طريق توسعه آزادي‌‏هاي قانوني مردم و مداخله همگان در تعيين سرنوشت كشور تنها راه نجات ايران عزيز اسلامي است.
پايان پيام

كد خبر: 449872
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن