تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيوتكنولوژي كليد حل معضلات در بخش كشاورزي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيوتكنولوژي كليد حل معضلات در بخش كشاورزي است
رييس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي، فناوريهاي نوين ازجمله بيوتكنولوژي و نانوتكنولوژي را به عنوان كليد حل معضلات كشورها بويژه در بخش كشاورزي دانست.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا، "مجتبي خيام نكويي" در جريان بازديد رييس و اعضاي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي، ضمن تبيين جايگاه اين پژوهشكده در مسئوليتهاي ملي و بين المللي، به معرفي بخشهاي مختلف پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي و دستاوردهاي اخير آن پرداخت.
وي دستيابي به پروتكل تكثير انبوه پايه هاي سيب مالينگ به روش كشت بافت، دستيابي به فناوري توليد سيليمارين از گياه خار مريم در شرايط آزمايشگاهي، انگشت نگاري DNA پسته ايران به منظور تعيين اصالت، دستيابي به فناوري تكثير نهال برخي از ارقام مهم خرما از طريق كشت بافت، بكارگيري فناوري پروتئين نو تركيب به منظور توليد آنتي بادي براي شناسايي ويروس هاي گياهي، انتقال دانش فني توليد ريزغده سيب زميني وتوليد انبوه آن، برنامه جامع مديريت بيماري جاروك ليموترش و ... را ازجمله اين دستاوردها برشمرد.
رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي نيز در جريان اين بازديد از اقدامهاي صورت گرفته در پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي قدرداني كرد.
"عباس رجايي" ابراز اميدواري كرد: با برنامه ريزي مسئولان، جايگاه كشور در اين زمينه تثبيت شده و پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي بتواند جهشي جدي در ايران و منطقه در زمينه وظايف محوله داشته باشد.
وي همچنين با اعلام حمايت مجلس از فعاليتهاي اين پژوهشكده، خواهان ارتقا جايگاه آن در نظام تصميم سازي و تصميم گيري كشور شد.
اقتصام ** 9134 ** 1558
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن