تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815290503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اهداي 80 شاخه گل برگزار شد گراميداشت هشتادمين سالروز تولد سهراب سپهري در كاشان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: با اهداي 80 شاخه گل برگزار شد گراميداشت هشتادمين سالروز تولد سهراب سپهري در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان:
يادمان هشتادمين سالروز تولد سهراب سپهري در كاشان گرامي داشته شد.
در هشتادمين سالروز تولد سهراب سپهري، شاعر و نقاش نوپرداز معاصر ايران، جمعي از دوستداران ادب و شعر و هنر با تقديم 80 شاخه گل با حضور بر مزار او و در جوار امامزاده سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان ياد و خاطره او را گرامي داشتند.
به گزارش خبرنگار ما از سوي كانون انديشه جوان سپهري و با همكاري فرهنگستان هنر، فرهنگستان زبان و ادب فارسي و مركز هنرهاي تجسمي هم به مدت 5 روز در خانه تاريخي احسان كاشان مراسم يادبودي در حال برگزاري است.
گل افشاني مزار سهراب، شعرخواني، بازديد از باغ قريه چنار به عنوان آخرين اقامتگاه سهراب، سخنراني علي دهباشي مدير مسئول مجله بخارا، احمد سميعي مدير گروه ادبيات معاصر فرهنگستان ادب فارسي، امين الله رشيدي، پيام تلفني شهرام ناظري و تقديم كاست خود به سهراب و تجليل از مقام او و شعرخواني از جمله برنامه هاي ويژه اين يادمان در اولين روز برگزاري بود.
احمد سميعي مدير گروه ادبيات معاصر فرهنگستان ادب فارسي در اين يادمان ضمن اشاره به اين كه شعر جز بر خودش بر چيزي دلالت ندارد، گفت: نظريه پردازان بر اين باورند كه شعر نمي تواند وارد عرصه نقد شود و شرح و توضيحي بر آن امكان پذير نيست.
سهراب سپهري، شاعر و نقاش نوپرداز معاصر در 15 مهر سال 1307 در كاشان متولد و در اول ارديبهشت 1359 به علت بيماري سرطان خون درگذشت.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن