تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814746348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس موسسه تحقيقات شيلات: سالانه ‪ ۱۸۰‬طرح در كشور انجام مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس موسسه تحقيقات شيلات: سالانه ‪ ۱۸۰‬طرح در كشور انجام مي‌شود
داخلي. اقتصادي. شيلات.

رييس موسسه تحقيقات شيلات كشور گفت: سالانه با همكاري واحد تحقيقات و پژوهش وزارت جهاد كشاورزي در بخش‌هاي مختلف شيلات، ‪ ۱۸۰‬طرح بررسي و انجام مي‌شود.

دكتر "عباسعلي مطلبي" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: اين تعداد طرح در موسسه تحقيقات شيلات و ‪ ۱۳‬مركز تحقيقاتي ديگر در سطح كشور بررسي و انجام مي‌شود.

به گفته وي، اين طرح‌ها به صورت تخصصي بوده و طبقه‌بندي‌هاي مختلفي براي ارايه طرح‌ها انجام مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: از اين تعداد ‪ ۵۰‬درصد طرح‌ها بطور متوسط به نتيجه مي‌رسد كه امكان دارد طرحي مدت زمان زيادي را بخواهد و طرحي نيز براي رسيدن به نتيجه نهائي، كوتاه مدت باشد.

مطلبي در ادامه گفت: اعتبارات بخش پژوهشي در دولت عموما به‌صورت هزينه‌اي است و در سال جاري از سوي مركز تحقيقات وزارت جهاد كشاورزي مجموعا ‪۱۱۰‬ ميليارد ريال اختصاص يافته است.

رييس موسسه تحقيقات شيلات ايران افزود: ‪ ۱۰‬ميليارد ريال اين رقم به كارهاي پيش زمينه تحقيقاتي تخصيص مي‌يابد، ‪ ۳۰‬ميليارد ريال براي تجهيز ايستگاهها و آزمايشگاهها هزينه خواهد شد و مابقي نيز در مدت تحقيق هزينه مي‌شود.

به گفته وي، از آنجائي كه رويكرد مشتري مداري در دستور كار قرار دارد، از اين رو موسسه ‪ ۴۰‬ميليارد نيز بابخش‌هاي ديگر درزمينه‌هاي مختلف تحقيقاتي قرارداد بسته است كه مجموعا سالانه براي امور تحقيقاتي بالغ‌بر ‪ ۱۵۰‬ميليارد ريال هزينه مي‌شود.

وي در خصوص طرح‌هايي در زمينه توليد ماهي "كفال سفالوس" گفت: كار تحقيقاتي و سازگاري اين نوع ماهي با آبها و مناطق مختلف كشور آغاز شده است و به نتايج خوبي نيز در اين زمينه دست يافته‌ايم.

مطلبي يادآور شد: اين نوع ماهي با محيط ايران كاملا سازگاري دارد و در خشكي و شوري مقاومت بالائي دارد و همچنين ماهي "كفال سفالوس" به دليل ضريب تبديل غذائي، بسيار سودمند مي‌باشد.

رييس موسسه تحقيقات شيلات كشور ادامه داد: قرار است سال آينده كفال سفالوس پس از پايان كارهاي تحقيقاتي براي پرورش در خارج از محيط دريا به آبزي پروران ارايه شود.

مطلبي در خصوص واردات اين نوع ماهي جهت رشد و تكثير آن در ايران گفت:
به علت برخي شرايط خاص نتوانستيم اين ماهي را وارد كنيم، اما پس از بررسي بر روي ماهيان درياي عمان، اين نوع ماهي مشاهده شد و ديگر نيازي به واردات پيدا نكرديم.

به گفته وي، امسال ميزان قابل توجه‌اي مولدگيري و تكثير اين گونه ماهي در گرگان و چابهار صورت گرفته است كه در سطح مزارع آبزي پروري كشور، توزيع خواهد شد.ك ‪۳‬
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن