تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فقط به زندانيان مالي مرخصي داده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: فقط به زندانيان مالي مرخصي داده مي شود
رئيس قوه قضائيه:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:رئيس قوه قضائيه بااشاره به تاثير مطلوب اعطاي مرخصي به زندانيان گفت: بر اساس آيين نامه مدون ، به اشرار و مجرمان خطرناك به هيچ وجه مرخصي داده نمي شود و اين مرخصي ها به زندانيان مالي اعطا مي شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصاديس ايران ، آيت الله "هاشمي شاهرودي" درنشست خود با مجمع نمايندگان استان تهران با اشاره به دغدغه هاي نمايندگان در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي با تاكيد بر همكاري ومساعدت سه قوه دراين زمينه گفت: با انجام كارهاي مناسب ازجمله تشكيل مجتمع مفاسد اقتصادي و تشكيل ستاد هاي مشترك با دولت در سراسر كشور جلوي بسياري از مفاسد اقتصادي گرفته شده است.

وي تاكيد كرد: برخورد با معلول هاي ايجاد مفاسد اقتصادي تنها كافي نيست بلكه بايد به علت ها و مبارزه با آن پرداخت.

آيت الله هاشمي شاهرودي گفت: مكانيزه نبودن سيستم هاي اقتصادي گمركات و بانك ها و اختيارات زيادي كه به افراد داده مي شود موجب ايجاد مشكلاتي خواهد شد و اين مشكلات بعضا به مفاسد اقتصادي منجر شده و پرونده اين مفاسد به دستگاه قضايي مي آيد و بدون توجه به اين سيستم هاي غلط همگان تنها به دستگاه قضايي چشم مي دوزند تا با صدور احكام خود به تنهايي جلوي مفاسد را بگيرد.

وي تاكيد كرد: البته دستگاه قضايي با قاطعيت با مفاسد اقتصادي برخورد مي كند اما تا زماني كه سيستم ها اصلاح نشود بسياري از اين مفاسد نيز وجود خواهد داشت.

وي در ادامه اطاله دادرسي را يكي از آسيب هاي رو به كاهش دستگاه قضايي توصيف كرد و گفت: كارهاي بسيار خوبي دراين زمينه انجام شده است كه يكي از آنها صدور دستور مختومه شدن تمام پرونده هاي باقيمانده قبل از سال 1386 است و بنابر گزارش هاي رسيده 60 درصد اين پرونده ها تاكنون مختومه شده است.

رئيس قوه قضائيه افزود: هيچ دستگاهي به اندازه دستگاه قضايي تشكيلات بازرسي و نظارتي ندارد و به اندازه قوه قضائيه با كساني كه درداخل مجموعه خود تخلف كرده اند و تخلفشان محرز شده برخورد نكرده است.

وي گفت: علاوه بر تمام تشكيلات بازرسي و نظارت در ديدارهاي مردمي رئيس قوه قضائيه و ديدارهاي مستقيم مسئولان عالي قضايي و روساي كل دادگستري استان ها بسياري از مشكلات قضايي از ديدگاه مردم شناسي و حتي تخلفات احتمالي نيز شناسايي و در مسير قانوني خود با آن برخورد مي شود و ديدارهاي مردمي حاشيه امن را از قضات گرفته است كه خداي نكرده تخلفي نكنند كه خلاف قانون و حتي خلاف شان قضاوت باشد.

رئيس قوه قضائيه بااشاره به تاثير مطلوب اعطاي مرخصي به زندانيان گفت: بر اساس آيين نامه مدون ، به اشرار و مجرمان خطرناك به هيچ وجه مرخصي داده نمي شود و اين مرخصي ها به زندانيان مالي اعطا مي شود و ادعاهاي مربوط به تاثير نامطلوب اعطاي مرخصي به زندانيان نادرست است.

شاهرودي تاكيد كرد: آمارهاي سازمان زندانها به خوبي نشان مي دهد كه اعطاي مرخصي به زندانيان، تاثيرات بسيار مطلوبي بر بازگشت اين افراد به زندگي و حفظ اركان خانواده آنان دارد و مناسب است كه اين تاثيرات مطلوب به نحو مقتضي از سوي كارشناسان و رسانه ها بررسي و منعكس شود.

وي به بحث مبارزه با اشرار و اراذل و اوباش اشاره كرد و گفت: قوه قضائيه در اين زمينه نيز گام هاي مفيدي را برداشته است.

رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: جامعه ما، جامعه اي پاك و سالم از نظر ابعاد اقتصادي و اجتماعي است و بسياري از مسائل در خصوص مفاسد اقتصادي و حتي اجتماعي سياه نمايي و به دور از واقعيت است.

شاهرودي تاكيد كرد: امنيتي كه در جامعه ايران هست درهيچ جاي دنيا وجود ندارد و مردم ايران نيز مردمي بسيار پاك و شريف هستند و بايد باهمدلي و همگامي مسئولان و قواي سه گانه در جهت خدمت به اين مردم و حفظ اين شرايط گام برداريم.

انتهاي پيام//
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن