تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منصورفلاح در گفتگو با مهر:توهم نمونه قابل قبول يك فيلم پليسي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: منصورفلاح در گفتگو با مهر:"توهم" نمونه قابل قبول يك فيلم پليسي است
كارگردان فيلم تلويزيوني "توهم" حضور پليس را در اين فيلم در بطن قصه و دور از كليشه‌هاي آثار اين ژانر و آن را نمونه قابل قبول يك فيلم پليسي دانست.

اكبر منصورفلاح درباره طرح اوليه "توهم" به خبرنگار مهر گفت: طرح اوليه را نيروي انتظامي پيشنهاد داد كه دو صفحه‌اي و خام بود و تنها وجه اشتراك آن با فيلمنامه نهايي در موضوع فرار بود. در طرح اوليه با دو دوست رو به رو بوديم كه از پليس فرار مي‌كنند و اين خط را حفظ و روي فيلمنامه كار كردم.

وي ادامه داد: نيروي انتظامي در نظر داشت قصه فيلم در يك محله اتفاق بيفتد و از طريق داستاني كه براي اهالي اين محله اتفاق مي‌افتد آموزش‌هايي به مخاطبان داده شود. مخاطب بايد بياموزد براي هر اختلاف ساده نبايد وقت پليس را بگيرد. متاسفانه گاهي مراجعه‌هاي غير ضروري باعث مي‌شود نيروي انتظامي براي پرداختن به كارهاي ضروري و بزرگتر با مشكل مواجه شود.

اين كارگردان با اشاره به موقعيت‌هاي طنزي كه در فيلمنامه وجود دارد افزود: من دنبال فضاي كميك در فيلم نبودم. طنز موقعيت مد نظرم بود. مي‌خواستم با فضايي جدي رو به رو باشيم، اما اين فضا تلخ و عبوس نباشد. با شخصيت‌هايي شيرين مواجه باشيم كه بيننده هم آنها را دوست بدارد و در طول قصه همراهي‌شان كند.

منصورفلاح گفت: فيلم‌هايي مثل "توهم" و مشابه آن كه كاركرد آموزشي و اطلاع‌رساني دارند، نبايد شعاري باشند. مخاطب اگر با شعار در اين آثار رو به رو شود، با آنها ارتباط برقرار نمي‌كند. من در "توهم" سعي كردم از شعار و تبليغ مستقيم بپرهيزم. خوشبختانه دوستان نيروي انتظامي هم اين باور را داشتند كه نبايد به شكل مستقيم درباره فعاليت پليس صحبت كنند.

كارگردان "توهم" درباره انتخاب بازيگران گفت: پيش از قطعي شدن حضور مهران غفوريان و اشكان اشتياق به زوج‌هاي ديگري فكر كرده بودم. با قطعي شدن اين دو نفر براي بازي در نقش ساسان و سعيد و انتخاب بازيگرهاي ديگر فيلمنامه را بازنويسي كردم تا با توانايي‌هاي بازيگران هماهنگ باشد.

وي افزود: پيش از شروع تصويربرداري با بازيگرها درباره نقش‌ها صحبت كرده، به ديدگاه مشابه رسيده و در تصويربرداري به فيلمنامه وفادار بوديم. غفوريان در فيلم از نقش‌هاي كمدي خود فاصله گرفته و تحول ساسان را به خوبي شان داده است. علي طالبلو هم نقشي كاملا متفاوت را در "توهم" بازي كرد. گرچه در يك يا دو صحنه راكورد خود را فراموش كرد.

اين فيلمساز درباره ماجراي عاشقانه نگار (سودابه بيضايي) و ساسان گفت: عشق طبقه اجتماعي نمي‌شناسد. به نظر من اين علاقه صادقانه و واقعي است. از طرفي پدر ساسان با پدر نگار دوست و همكار بوده و اين دو خانواده هم را مي‌شناخته‌اند. طبيعي است كه ازدواجي هم بين دو خانواده به وجود بيايد.

منصورفلاح درباره نگاه متفاوت فيلم تلويزيوني "توهم" به نقش اجتماعي پليس گفت: فيلم در فضاي غيرشعاري از حضور پليس در كنار ما مي‌گويد. اين حضور گرچه در ظاهر پررنگ نيست، اما از حاكميت قدرتمندانه پليس در جامعه خبر مي‌دهد. وي در پايان ساخت اين فيلم را تجربه‌اي مثبت ارزيابي كرد و "توهم" را نمونه‌اي قابل قبول از فيلم پليسي دانست.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن