تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815488379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج هزار كودك در آذربايجان غربي در مشاغل كاذب مشغول به كارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پنج هزار كودك در آذربايجان غربي در مشاغل كاذب مشغول به كارند
اروميه - خبرگزاري مهر: قائم مقام تشكيلات كارگري آذربايجان غربي گفت: بر اساس آمارهاي غيررسمي بيش از پنج هزار كودك در استان در مشاغل كاذب مشغول به كار هستند.

علي صحرانورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين كودكان كه بيشتر در مركز و شهرهاي جنوب استان در قالب كودكان كار و خياباني ساكن هستند روزانه با فروش دستمال كاغذي، شيشه پاكني در سر چهارراهها، واكس زني، گدايي و كارهاي سخت چون كارگري و... به امرار معاش مي پردازند.

وي ضروت ساماندهي اين كودكان از سوي نهادهاي ذيربط از جمله فرمانداري ها ودستگاه هاي مربوطه را مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: اين قشر از جامعه به عنوان آينده سازان فردا بايد بيش از ساير اقشار جامعه مورد توجه مسئولان قرار گيرند.

صحرانورد فقر فرهنگي و مالي، اعتياد، متاركه و نبود والدين را از عمده دلايل روي آوردن كودكان به مشاغل سخت در استان نام برد و بيان داشت: ساماندهي كودكان كار و خياباني در استان كه امروز به عنوان نان آوران كوچك خانواده هاي فقير خود هستند، ضرورتي است كه نيازمند نگاه هاي فرابخشي است.

وي همچنين از وجود هزار و600 كودك كار كه به صورت غيرقانوني در واحدهاي توليدي، صنعتي استان مشغول به كار هستند خبرداد و گفت: اين در حاليست كه امروز دنيا ممنوعيت اشتغال كودكان زير 18 سال را در قالب كنوانسيون هاي بين المللي به رسميت مي شناسد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه ايران نيز اين كنوانسيون را امضا كرده و پذيرفته است ولي هنوز هم شاهد هستيم كه اين كودكان در كارگاه هاي كوچك از جمله آجرپزي، شيشه گري، قالي بافي و... به صورت غيرقانوني به كار گرفته مي شوند.

قائم مقام تشكيلات كارگري استان با اشاره به فعاليت هاي مثبت دولت نهم در بخش ساماندهي كودكان كار اظهارداشت: سال گذشته بيش از 10 هزار بازرسي توسط كارشناسان بازرسي اداره كار و امور اجتماعي استان از واحدهاي توليدي و صنعتي صورت گرفته است كه نتيجه اين تشديد بازرسي كاهش استفاده از كودكان كار از سه هزار نفر در سال گذشته به هزار و 600 نفر در سال جاري بوده است.

وي از رشد 500 درصدي بازرسي از واحدهاي توليدي و صنعتي استان نيز خبرداد و گفت: در بازرسي هاي به عمل آمده در سال گذشته تنها 10 مورد شاهد تخلف استفاده از كودكان زير 18 سال توسط واحدهاي توليدي و صنعتي در استان بوده ايم.

سرپرست معاونت امور اجتماعي سازمان بهزيستي آذربايجان غربي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر در اروميه از شناسايي 80 كودك كار و خياباني در نيمه نخست امسال خبر داد و افزود: اين كودكان پس از پذيرش و ارائه خدمات مددكاري، مشاوره اي و ايجاد اشتغال به كانون خانواده هاي خود بازگشت داده مي شوند.

جلال جهانگيري فقر، مشكلات خانوادگي و بي سرپرست بودن را از عمده دلايل وجود كودكان كار خياباني در استان بيان كرد.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن