تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815431532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شيخ عطار: روابط ايران وآلمان بايد تجلي گرظرفيت‌هاي دو كشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شيخ عطار: روابط ايران وآلمان بايد تجلي گرظرفيت‌هاي دو كشور باشد
سياسي. روابط . سفير
برلين- سفير جديد جمهوري اسلامي ايران درآلمان عصر روز دوشنبه بعد از ورود به محل ماموريت خود دربرلين به خبرنگار ايرناگفت:روابط برلين و تهران بايد به اندازه ظرفيت‌هاي تاريخي،فرهنگي و اجتماعي بين دو كشور باشد.

عليرضا شيخ عطار افزود : روابط ايران و آلمان همواره تاريخي و مستحكم بوده و اين كشور درمقايسه با ديگر كشورهاي اروپايي از روابط خوبي با جمهوري اسلامي ايران برخوردار است.

وي با اشاره به افزايش ‪۱۸‬درصدي صادرات آلمان به ايران درچهارماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزود: با توجه به همه محدوديت ها و مشكلاتي كه در اين زمينه وجود دارد، اين رشد در روابط اقتصادي قابل توجه است.

وي ادامه داد : در روابط دو كشور ظرفيت‌هاي استفاده نشده زيادي وجود دارد كه بخشي از آن ناشي از روابط گذشته دو كشور است.

وي گفت: گذشته روابط دو كشور برخلاف ساير كشورهاي اروپايي داراي نكات منفي استعماري و استكباري نبوده است و در بين مردم ايران و آلمان نيز نوعي خوش بييني نسبت به هم وجود دارد.

سفير جديد جمهوري اسلامي ايران درآلمان با اشاره به اينكه آلمان بعد ازانقلاب اسلامي دربسياري موارد نقش يك پنجره را به سمت كشورهاي اروپايي براي جمهوري اسلامي ايران داشته است،گفت: ظرفيت‌هاي دو كشور خيلي بالاست و حتي شرق شناسان اين كشور نيز نسبت به ساير كشورها بسيار كمتر با اهداف استعماري ،فريب و تحريف تاريخ ما را مورد بررسي قرار داده اند.

وي گفت: همه اينها نكات مثبتي است كه حكايت از ظرفيت‌هاي بالاي دو كشور براي گسترش روابط دارد. بايد تلاش كنيم تا آنها را به عمل برسانيم.

وي مهمترين چالش در روابط دو كشور را دخالت كشورها ي بيگانه دانست و گفت:
بايد اين روابط را از اين نوع دخالت‌ها مصون نگهداريم.

وي در پايان گفت: همواره سوء تفاهم‌ها در روابط دو كشور ناشي از دخالت هاي ديگران بوده است كه گسترش روابط تهران و برلين را به مصلحت نگاهها و سلايق خود نمي‌دانستند.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن