تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين خبرها از نگاه رسانه هاي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مهمترين خبرها از نگاه رسانه هاي جهان
ادامه بحران اقتصادي در امريكا و جهان و كاهش ارزش شاخص بورس هاي معتبر دنيا با وجود تصويب طرح 700 ميلياردي نجات اقتصادي دولت بوش در صدر عناوين خبري رسانه هاي تصويري جهان قرار داشت.

به گزارش واحد مركزي خبر : شبكه تلويزيوني بي بي سي در بيشتر بخش هاي خبري خود با پخش خبر ، گزارش و مصاحبه با كارشناسان مسائل اقتصادي به بررسي ادامه روند بحران اقتصادي در جهان پرداخت و اظهارات بوش ، رئيس جمهوري امريكا ، در اين باره را پخش كرد .

اين شبكه تلويزيوني همچنين در گزارشي به بررسي افزايش تنش در روابط روسيه و اوكراين بر سر فعاليت نيروي دريايي روسيه در بندر سواستوپول اوكراين پرداخت.

بي بي سي در گزارشي از موگاديشو پايتخت سومالي نيز به بررسي آثار جنگ طولاني مدت بر زندگي ساكنان اين شهر پرداخت.

كشته شدن 17 نفر در انفجار انتحاري در ايالت پنجاب پاكستان ، معرفي برندگان جايزه نوبل پزشكي ، افزيش شمار گونه هاي در خطر انقراض در دنيا ، متهم شدن شركت قهوه سازي استار باگ امريكا به زير پا نهادن قوانين محيط زيست ، استفاده از آزمايش خون براي تشخيص زود هنگام بيماري سندرم داون ، كشته شدن 70 نفر براثر زمين لرزه در قرقيزستان ، كشته شدن ده ها نفر بر اثر انفجار انتحاري در شمال سريلانكا و افزايش شمار مواد خودكشي در ژاپن از ديگر عناوين خبري شبكه تلويزيوني بي بي سي بود.

سقوط بورس هاي جهان از مهمترين محورهاي خبري شبكه تلويزيوني سي ان ان در 12ساعت گذشته بود.

اين شبكه در بيشتر بخش هاي خبري خود آخرين اخبار و نتايج سقوط بورس هاي جهان در امريكا ، اروپا ، آسيا و آمريكاي لاتين را پوشش داد.

سي ان ان گزارش داد ، بحران جهاني اقتصاد كه امريكا و اروپا را فراگرفته ، كمبود نقدينگي در بانك هاي بزرگ و بحران موسسات مالي موجب شد تا روز گذشته دوشنبه سياه بورس هاي جهان نام گيرد.

يورو به پايينترين حد خود در مقابل دلار امريكا از ماه آگوست سال 2007 ميلادي رسيد و نفت با پايين ترين قيمت در هشت ماه گذشته با قيمتي پايين تر از 90 دلار در نيويورك معامله شد.

مذاكرات سري مقامات دولت افغانستان و طالبان به ميانجي گري ملك عبدالله پادشاه عربستان در مكه نيز از اخبار مورد توجه سي ان ان بود كه اين شبكه با چندين گزارش اختصاصي اين مذاكرات را مورد بررسي قرار داد.

تشديد حملات لفظي نامزدهاي جمهوري خواه و دموكرات عليه يكديگر نيز از ديگر اخبار برجسته اين شبكه بود.

در تازه ترين تحولات سارا پيلين معاون جان مك كين نامزد جمهوري خواه ، باراك اوباما نامزد دموكراتها را دوست تررويست هاي داخلي توصيف كرده است.

پيلين در اين اتهام به ويليام ايرز اشاره داشته كه در دهه 60 ميلادي از موسسان يك گروه افراط گرا عليه جنگ ويتنام بوده است.

پليس فدرال امريكا اين گروه را يك گروه تروريستي داخلي ناميده است.

اوباما در فعاليت هاي انتخاباتي در دوره مقدماتي بيان كرده بود ويليام ايرز را مي شناسد.

اوباما ومك كين نيز يكديگر را به سختي مورد حمله قرار داده اند.

همچنين سي ان ان در چندين بخش خبري گزارشي درباره فهرست در معرض خطر انقراض چندين گونه از پستانداران پخش كرد.

ادامه روند كاهش ارزش شاخص سهام در بورس هاي معتبر دنيا از جمله امريكا و اروپا و كشور هاي جنوب شرقي آسيا و واكنش ها نسبت به آن در صدر مهمترين عناوين خبري شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي قرار داشت.

اين شبكه تلويزيوني در بيشتر بخش هاي خبري شامگاه و بامداد خود درباره بحران اقتصادي در امريكا و اروپا با كارشناسان مسايل اقتصادي به گفتگو پرداخت.

الجزيره انگليسي همچنين در گزارشي با اشاره به حملات موشكي امريكا ، آواره شدن تعدادي زيادي از مردم مناطق مرزي پاكستان و افغانستان را بررسي كرد .

موضوع افتتاح دفتر اتحاديه عرب در بغداد ديگر موضوع خبري اين شبكه تلويزيوني بود.

كشته شدن 22 نفر بر اثر انفجار در ايالت پنجاب پاكستان ، اعتصاب در بلژيك ، اعلام اسامي برندگان جايزه نوبل پزشكي ، اظهارات هوگو چاوز رييس جمهوري ونزوئلا درباره بحران اقتصادي امريكا ، كشته شدن 72 نفر در زمين لرزه قرقيزستان ، افزايش شمار كودكان بي سرپرست در چين ، حمله انتحاري در شمال سريلانكا ، كشته شدن دختر يك وكيل برجسته كروات به ضرب گلوله ، نبود مسجد در ايالت آلاسكا امريكا ، ادامه نظارت اتحاديه اروپا بر عقب نشيني روسيه از گرجستان ، كاهش قيمت خودرو در امريكا و اعتصاب عمومي در بلژيك از ديگر عناوين خبري شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي بود.

شبكه تلويزيوني يورونيوز همچون ديگر شبكه فرانسوي زبان بحران مالي در امريكا و كشورهاي اروپايي را در صدر اخبار خود قرار داد و اين كاهش شاخص كل در بورسهاي اروپايي را بي سابقه توصيف كرد.

همچنين يورونيوز در اخبار شامگاهي و بامدادي خود به بررسي حمله روز گذشته ارتش تركيه به مواضع حزب كارگران كردستان موسوم به پ ك ك مستقر در شمال عراق پرداخت و اين اقدام تركيه را در واكنش به حمله اخير شورشيان كرد به نظاميان تركيه اعلام كرد.

تظاهرات و اعتصاب گسترده كاركنان وسايل نقليه عمومي در بروكسل ، نارضايتي مردم افغانستان از حضور نيروهاي خارجي در كشورشان ، افزايش شمار قربانيان سانحه برخورد دو دستگاه قطار در مجارستان و ادامه روند كاهشي بهاي نفت ديگر خبرهايي بود كه شبكه تلويزيوني يورونيوز در 12 ساعت گذشته به آنها پرداخت.

اظهارات علي عبدالله صالح رئيس جمهوري يمن درباره كشف شبكه اي تروريستي مرتبط با رژيم صهيونيستي و سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به روسيه از مهمترين محورهاي خبري شبكه العربيه بود.

اين شبكه در 12 ساعت گذشته انجام نشدن سفر رئيس پارلمان عراق به تهران را نيز از جمله خبرهاي مهم خود قرار داد.

العربيه اعلام كرد، مقامات ايراني مانع از فرود هواپيماي حامل رئيس پارلمان عراق در فرودگاه تهران شدند.

العربيه همچنين درباره سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به مسكو اعلام كرد، سفر نخست وزير اسرائيل بعد نظامي و امنيتي دارد و دليل آن نيز نگراني از مساله هسته اي ايران و احتمال فروش تسليحات نظامي پيشرفته روسيه به ايران و سوريه است به همين دليل اولمرت براي جلوگيري از عقد قرار داد فروش جنگ افزار روسيه به ايران و سوريه تلاش خواهد كرد.

اين شبكه همچنين اقدام نمايندگان حماس در راي دادن به غير قانوني بودن محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين پس از دوره رياست وي در صورتي كه در قدرت باقي بماند و اظهارات يكي از نمايندگان حماس در مجلس قانون گذاري فلسطين را نيز بازتاب داد.

العربيه همچنين با عزام الاحمد از رهبران جنبش فتح گفتگو كرد كه وي حماس را متهم به كارشكني كرد و مدعي شد حماس تنها گروه فلسطيني است كه با پيشنهاد كشورهاي عربي از جمله مصر براي پايان دادن به اختلاف ها مخالفت مي كند.

اقدام جنگنده هاي تركيه در بمباران مواضع شمال عراق، بحران مالي در بازارهاي امريكا ، اروپا و روسيه ، تحولات الجزاير ، موريتاني و برخي خبرهاي ديگر از جمله خبرهاي شبكه العربيه بود.

ادامه بحران مالي در امريكا و به تبع آن در كشورهاي اروپايي و تلاشهاي نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه براي خروج از بحران كنوني از موضوعاتي بود كه شبكه تلويزيوني فرانس 24 به آن پرداخت.

اين شبكه كاهش بيش از نه درصدي بورس پاريس ( كك 40 ) را از زمان تاسيس اين بورس بي سابقه خواند و ديروز ( دوشنبه ) را سياه ترين روز در تاريخ معاملات بورس كك 40 توصيف كرد.

فرانس 24 همچنين برگزاري نخستين جلسه رسيدگي به پرونده آنگولاگيت (رسوايي قاچاق اسلحه برخي شخصيتهاي سياسي فرانسه به آنگولا) را در صدر اخبار خود قرار داد و اين پرونده را يكي از مهمترين پرونده هاي قضايي فرانسه توصيف كرد.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن