تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815395678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كمبود پزشك، مشكل اساسي اجراي طرح جامع پزشك خانواده در كردستان اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كمبود پزشك، مشكل اساسي اجراي طرح جامع پزشك خانواده در كردستان اعلام شد
داخلي. اجتماعي. پزشك خانواده.

رييس دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان، كمبود پزشك را اساسي‌ترين مشكل اجراي طرح جامع پزشك خانواده در استان اعلام كرد.

طيب قديمي روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اجراي اين طرح در روستاها و شهرهاي زير ‪ ۲۰‬هزار نفر جمعيت استان در حال حاضر با كمبود بيش از ‪۱۰۰‬ پزشك مواجه است.

وي شاخص تعيين شده براي اجراي طرح پزشك خانواده در كشور را به ازاي هر دو تا چهار هزار نفر يك پزشك اعلام كرد و افزود: اين ميزان در كردستان ، يك پزشك به ازاي هر شش هزار نفر جمعيت است.

وي نبود چشم اندازي روشن و مناسب براي ادامه تحصيل پزشكان فعال در اين طرح، عدم ارسال به موقع دستورالعمل‌ها و تفاهم نامه‌ها و كمبود اعتبار مورد نياز در سال گذشته و امسال را از ديگر مشكلات دانشگاه علوم پزشكي كردستان براي اجراي اين طرح برشمرد.

به گفته وي، فعالان طرح پزشك خانواده پنج ويژگي منحصربه فرد را در جريان طرح دنبال مي‌كنند كه متناسب بااين ويژگي‌ها بايد به وضعيت زندگي آنها توجه بيشتري شود.

دكتر قديمي، راهبري سلامت جامعه، برقرار كردن ارتباط بين مسوولان و جامعه روستايي، تصميم‌گيري دربخش سلامت كشور، مديريت سلامت و ارايه خدمات در زمينه سلامت را پنج ويژگي پزشكان فعال در طرح جامع پزشك خانواده دانست.

وي اجراي عدالت، مشاركت مردم، تعامل بين بخشي دستگاه‌هاي مربوط و ايجاد فناوري مورد نياز را مهم‌ترين برنامه‌هاي توسعه سلامت در جامعه بيان كرد.

وي افزود: سيستم ارجاع در طرح پزشك خانواده و چگونگي قوانين تجويز دارو و كاغذبازي‌هاي موجود در اين طرح نيازمند بازنگري بيشتر است.

وي ارتباط و تعامل خانه‌هاي بهداشت روستاها و پزشكان را عاملي اساسي در گسترش اين طرح عنوان كرد.

به گفته وي، در حال حاضر در كردستان بيش از ‪ ۷۰‬درصد مطب‌هاي بخش خصوصي و ‪ ۹۰‬درصد مراكز درماني دولتي و صد درصد داروخانه‌ها و آزمايشگاه‌هاي سطح استان كردستان با بيمه خدمات درماني روستاييان طرف قرارداد هستند.

در حال حاضر ‪ ۱۰۴‬مركز درماني براي اجراي طرح پزشك خانواده در شهرهاي كوچك و روستاهاي كردستان وجود دارد كه ‪ ۷۶‬مركز آن با ‪ ۹۸‬پزشك و ‪ ۹۰‬ماما فعال است.ك/‪۳‬
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن