تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815624509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري عنوان شد؛معاينه فني خودروها در كاهش تصادفات اثرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست خبري عنوان شد؛معاينه فني خودروها در كاهش تصادفات اثرگذار است
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي شهر تهران بر اهميت انجام معاينه فني در كاهش تصادفات تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، مهندس وحيد نوروزي در نشست خبري كه امروز با موضوع چالش هاي زيست محيطي پايتخت برگزار شد، گفت: سه محور حمل و نقل عمومي، معاينه فني خودرو و مديريت ترافيك در زمينه كاهش آلودگي هوا از تكاليف محول شده به شهرداري تهران است كه صد درصد صورت گرفته است.

وي افزود: بسياري از شهروندان انجام معاينه فني را با آلودگي هوا مصادف مي دانند در حالي كه معاينه فني در بسياري از موارد در بخش ايمني، اهميت بيشتري از آلودگي هوا دارد. اين در حالي است كه در سال گذشته 3500 دانش آموز بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند كه مي تواند به دليل بي توجهي در بخش هاي مختلف خودرو باشد.

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي شهر تهران خاطر نشان كرد: هر زمان كه ميزان ذرات معلق و مو نواكسيد كربن هوا به حداكثرمي رسد ، حملات قلبي افزايش مي يابد و مي توان به جرات گفت كه مشكل آلودگي هواي تهران جدي است .

وي با بيان اينكه در شش ماهه ابتداي امسال 59 درصد ظرفيت مراكز معاينه فني خودرو خالي بوده است، افزود : اين مراكز در سال ظرفيت پذيرش يك ميليون و 200 هزار خودرو را در يك شيفت و دو ميليون دستگاه خودرو را در دو شيفت را دارد، اين در حالي است كه معاينه فني خودرو 12 درصد مصرف سوخت سه درصد توليد منواكسيد كربن و 50 درصد هيدرو كربن ها را كاهش مي دهد.

وي افزود: متاسفانه مسئوليت خودرو سازان در خدمات پس از فروش به حد اقل رسيده و آن ها پس از فروش خودروها را رها مي كنند.

نوروزي تصريح كرد: تا دو ماه آينده با داشتن سه ميليون و 500 هزار پرونده معينه فني خودرو به صراحت خواهيم گفت كه كدام محصول از كدام شركت چه نقص هايي دارد و با تعاملي كه با خودرو سازان برقرار مي كنيم تا دي ماه و به مناسبت هفته هواي پاك كيفيت كمك فنر و ترمز و ميزان آلاينده ها را گزارش مي كنيم .

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي شهر تهران در ادامه اظهارداشت: اگر اتفاقي در زمنيه تعويض مبدل هاي كاتاليسيتي نيفتد در پايان برنامه جامع اول ، به اول برنامه باز خواهيم گشت .

نوروزي افزود: در مراجعات 7842 سرويس مدرسه ، 23 درصد مشكل ترمز، 31 درصد عيوب ظاهري، 17 درصد هم راستاي چرخ ها و 11 درصد كمك فنرها مشكل داشتند.

وي از احداث سه مركز معاينه فني خودرو تا پايان سال خبر داد و گفت: در راستاي جلب مشاركت بخش خصوصي نيز مركز معاينه فني خودروخاوران 100 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و آماده بهره برداري است و مركز ابوذر نيز با همكاري سپاه پاسداران در حال بهره برداري است .

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي شهر تهران خاطر نشان كرد: به دستور شهردار تهران همه خودروهاي شهرداري بايد معاينه فني شوند و در اين زمينه از تاكسي ها 1200 تومان دريافت مي شود و مابقي هزينه به صورت رايانه پرداخت مي كنيم و اميدواريم خوذروهاي دولتي نيز اين كار را انجام دهند .

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر آلودگي هواي تهران توسط ناوگان اتوبوسراني ، گفت : آلودگي اتوبوسها و ميني بوسها به دليل كيفيت نامناسب سوخت و عمر نامناسب ناوگان است كه 12 درصد اتوبوسها بيشتر از 10 سال و 2500 ميني بوس بيش از 23 سال عمركرده اند و به طور كلي ناوگان فرسوده است.

نوروزي افزود: براي اتوبوسها تا پايان سال سه مركز معاينه فني ايجاد خواهد شد.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن