تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليگچه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 1 -بيشترين صعود براي مس
مس كرمان صاحب بيشترين ميزان پيشرفت در جدول ردهبندي ليگ شد. مسيها كه ال هم صبا را در قم شكست داده بودند، با پيروزي سه بر يك كه برابر حريف گرفتند،حالا به رتبه نهم جدول آمده و چهار پله صعود كردند. بعد از تيم مس، بيشترين صعود متعلق به مقاومت، استقلال و پيكان بود كه هر كدام صاحب دو پله صعود شدند. تيمهاي سپاهان و راهآهن هم با يك پله صعود صاحب موقعيتي خوب در اين هفته بودند. بيشترين سقوط هم متعلق به استيلآذين بود كه از رتبه دوم به پنجم رفت و سه پله سقوط داشت. پرسپوليس با دو پله صعود بعد از استيلآذين بيشترين سقوط را تجربه كرد.

2 - استقلال همچنان موفقتر از ال (مرفاوي 8 امتياز بالاتر از قلعهنويي)
در جدول مقايسهاي بازيهاي ليگ امسال و سال گذشته،استقلال نسبت به ال هنوز موقعيت بهتري دارد. استقلال در هفته اول سپاهان را يك بر صفر برد. (ال يك بر يك در تهران) سپس يك بر صفر فولاد را برد (باخت يك بر صفر در تهران) با شهيد سپاسي صفر-صفر كرد (باخت چهار بر يك در شيراز)، برابر ملوان صفر بر صفر كرد (تكرار ال) و حالا سايپا را دو بر يك ميبرد (تساوي يك بر يك در تهران) بنابراين استقلالي كه حالا 11 امتياز دارد از تيم مشابه سال گذشته سه مساوي و دو باخت داشت ، هشت امتياز بيشتر گرفت. به عبارتي در مقايسه با ديدارهاي مشابه تا امروز مرفاوي هشت امتياز بيشتر از قلعهنويي دشت كرده است.

3 -سپاسي با مهابادي به 300 رسيد
اول فصل به اعدادي اشاره كرديم كه در حال ثبت و خلق يك ركورد «رند» بودند مثل شهيد سپاسي كه 289 امتياز داشت و نزديك به 300 بود. نوشتيم كه مقاومت در هفتههاي هشتم تا دهم اين ركوردها را ميزند از كجا بايد ميدانستيم يا حدس بزنيم كه شهيد سپاسي با هدايت داوود مهابادي تا اين حد خوب كار ميكند؟ مردان شهيد سپاسي در هفته يازدهم 300 امتيازي شدند و به گروه 300 امتيازيهاي تاريخ ليگ، شامل استقلال، ذوبآهن، پرسپوليس، سپاهان، پاس، سايپا و ابومسلم پيوستند. در حال حاضر تيم فوتبال استقلال تهران با 419 امتياز صدرنشين تمام ادوار ليگ است.

4 - پرسپوليس هم بالاتر از ال ايستاده است
اگر بازيهاي پرسپوليس امسال را با بازيهاي مشابه ال مقايسه كنيم ميبينيم كه پرسپوليسيها هم يك امتياز بيشتر از ال گرفتهاند. پرسپوليس با مس در كرمان سه بر سه مساوي كرد (ال يك بر يك)، با استقلال اهواز در تهران يك بر يك كرد ال (يك بر صفر برد ) سپس پاس را دو بر يك در همدان برد (ال سه بر صفر)، صبا را يك بر صفر برد (ال دو بر دو ) و برابر ذوبآهن يك بر يك كرد (ال سه بر يك باخت) امسال سرخپوشان 9 امتياز و سال گذشته در بازيهاي مشابه هشت امتياز داشتند. البته جالب است بدانيد كه در اين دو سال، گلهاي زده و خورده پرسپوليس، تفاوت زيادي نكرده و در هر دو سال هشت گل زده و شش گل خورده براي آنها ثبت شده است.

5 - اي كاش ملوان باز هم دغدغه داشت
ملوان بندرانزلي،صاحب يك برد ، دو مساوي و دو باخت است. آنها كه امسال مشكلات مالي خود را حل كردهاند، به جاي داشتن بهترين تيم ساليان اخير خود بدترين تيمشان را در پنج هفته اول داشتهاند. داشتن بدترين تقاضل (سه گل زده و 10 گل خورده و تقاضل منفي هفت) از آنها تيمي ضعيف ساخته است. بدترين باختهاي ليگ يعني دو باخت چهار بر صفر برابر پيكان و شهيد سپاسي توسط آنها ثبت شده است. ملواني كه صاحب دغدغه و مشكل بود، تا اينجاي كار از اين تيم بدون مشكل بهتر كار كرده بود. ملوانيها، پنج سال است از رتبه دوازدهم ليگبالاتر نيامدهاند!

6 - جاي سپاسي و فولاد عوض شده است
تيمهاي حاضر در مسابقات ليگ نسبت به جدول پاياني ليگ سال قبل تقريبا موقعيتهاي مشابهي دارند. مثلا استقلال و ذوبآهن، قهرمان و نايب قهرمان ال در رتبههاي دوم و سوم هستند. پيكان و پرسپوليس و سپاهان ، باز هم بين ردههاي چهار تا هشت هستند. ابومسلم، پاس، راهآهن، ملوان،ساپيا،استقلال اهواز بين ردههاي 12 تا 18 هستند. صبا به طور موقت چهار پله سقوط كرده، مس رتبه سومي را در رده نهم دارد، با چند برد متوالي به پله نهم رسيده و قطعا از اين هم بالاتر ميرود، اما حضور فولاد، تيم هفتم ال در رده هفدهم و شهيد سپاسي در رده اول، عجيبترين و مهمترين تفاوتها نسبت به جدول سال گذشته مسابقات ليگ است.

7 - اگر داوران همينطور پنالتي بگيرند
داوران تا به حال براي تيم فوتبال استيلآذين پنج پنالتي گرفتهاند و اين تعداد چهار ضربه با پاي علي كريمي به گل تبديل شده است. به طور كلي، استيلآذين ركورددار پنالتي در ليگ امسال است. كريمي هم در پنج بازي صاحب 6 گل زده شده و اگر اين ميانگين ادامهدار باشد بايد بگوييم كه علي كريمي در پايان ليگ به 40 گل زده در مسابقات فوتبال ليگ خواهد رسيد. البته اگر همانگونه كه گفتيم داوران در اعلام پنالتي براي استيلآذين همينگونه عمل كنند و در اعلام پنالتي امساك نداشته باشند.

8 - اول و چهارم ال در ليگبرتر نبودند
مجيد جلالي، فيروز كريمي، فرهاد كاظمي، محمود ياوري و بيژن ذوالفقارنسب پنج سرمربي پنج تيم در تاريخ ليگبرتر هستند كه در مسابقات ليگ امسال حضور ندارند. اين مساله جاي تاسف دارد كه مربياني مثل حميد درخشان كه امروز به رتبه چهارم ليگ با پيكان صعود كرده و داوود مهابادي كه ال توسط راهآهنيها بركنار شد و برخي از مربيان مورد اشاره در ليگبرتر نبودند، اما امروز بهترينهاي ليگ هستند، ولي سال گذشته چهار سرمربي از مربيان مورد اشاره در ليگ كار ميكردند كه هيچكدام بين پنج تيم صدر نبودند در حاليكه امروز مهابادي اول و حميد درخشان چهارم ليگبرتر هستند.

9 -استقلال- مايليكهن براي سومين بار دقيقه 90
سال 82 براي اولينبار اتفاق افتاد كه استقلال و سايپا در نتيجه دو بر دو مساوي بودند كه سايپا دقيقه 90، گل خورد و تيم مايليكهن باخت. در سال گذشته، استقلال تا دقيقه 90 گل نخورد و در اين دقيقه كاظم برجلو گل مساوي تيم مايليكهن را زد و امسال هم دو تيم در حاليكه يك بر يك مساوي بودند در دقيقه 93، گل دوم استقلال ثبت شد تا براي سومين بار نتيجه ديدار دو تيم استقلال و سايپا با هدايت مايليكهن در دقيقه 90 ديدار مشخص شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن