تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت نام راي دهندگان براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده افغانستان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ثبت نام راي دهندگان براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده افغانستان آغاز شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

افغانستان امروز (دوشنبه) ثبت نام واجدين شرايط راي دادن در انتخابات رياست جمهوري سال آينده را شروع كرد. انتخاباتي كه يك آزمون براي سنجش ميزان حمايت‌ها از حامد كرزاي و برقراري دموكراسي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويترز، نبود امنيت در افغانستان مي‌تواند روند انتخابات را از مسير خود خارج كند و اين به اين موضوع بستگي دارد كه طالبان چقدر تصميم دارد يا قادر است كه مردم را نسبت به شركت در انتخابات تهديد و ارعاب كند و علايم اوليه نشان مي‌دهد كه شبه نظاميان از هم اكنون مبارزات خود عليه انتخابات را آغاز كرده‌اند.

زكريا بركزاي معاون كميسيون مستقل انتخابات افغانستان، به خبرگزاري رويترز گفت: همين حالا ما اطلاعاتي دريافت كرده‌ايم مبني بر اينكه در برخي مناطق عناصر مخالف دولت در تلاش براي جلوگيري از ثبت نام مردم هستند.

وي افزود: آنها با تبليغات در مساجد از مردم مي‌خواهند كه ثبت نام نكنند يا راي ندهند.

يك كارشناس امنيتي اظهار داشت: يك كاميون حامل فرم‌هاي ثبت نام در شمال شرقي افغانستان به آتش كشيده شده كه احتمالا نتيجه اقدامات جنايتكارانه بوده است.

بر اساس آمار سازمان ملل، تا پايان ماه ژوييه امسال حدود 3800 تن كه يك سوم آنها غير نظامي بوده‌اند در افغانستان كشته شده‌اند.

به گفته سازمان ملل، 40 الي 50 درصد افغانستان اكنون براي فعاليت‌هاي سازمان ملل قابل دسترسي نيست. بنا به دلايل امنيتي، ثبت نام راي دهندگان در چهار مرحله در حال انجام است و در 14 استان مركزي و شمال شرقي افغانستان آغاز شده است و يك ماه بعد در شمال و سپس در مناطق ناآرام‌تر شرقي و سرانجام در ماه ژانويه (دي) در جنوب كه مركز فعايت‌هاي شبه نظاميان است دنبال خواهد شد.

مقامات انتخاباتي مي‌گويند كه مطمئن نيستند طالبان ثبت نام راي دهندگان را هدف قرار دهد و مي‌گويند كه در تلاش براي برقراري ارتباط با شبه نظاميان براي جلوگيري از خشونت احتمالي پيش از انتخابات هستند.

بركزاي اظهار داشت: ما با آن‌ها به طور مستقيم تماس نگرفتيم ولي در هفته‌هاي آتي با گروهي از رهبران قبيله‌يي ديدارهايي خواهيم داشت. آنها متعهد هستند كه پيام ما را به گروه‌هاي مخالف دولت، شبه نظاميان طالبان و غيره مي‌رسانند تا حصول يك راه‌حل مشترك براي اين مشكل را بررسي كنيم.

بركزاي گفت: اين پيام اين است كه بهترين راه‌حل اين مشكل برگزاري انتخابات است. اگر شما با برخي سياست‌هاي دولت موافق نيستيد، بهترين راه جلوگيري از انجام يك اقدام اشتباه از سوي دولت، شركت در انتخابات و انتخاب رييس جمهوري است كه شما خواستار حضورش هستيد.

طالبان بارها حضور در گفت‌وگوهاي صلح يا ورود در مذاكرات با دولت را تا زمانيكه سربازان خارجي خاك افغانستان را ترك نكنند، رد كرده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن