تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813140661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - طعم گس تساوي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ورزش - طعم گس تساوي


ورزش - طعم گس تساوي

عليرضا خطيبي:1- وقتي آمار تلويزيوني پايان بازي موقعيت‌هاي خطرناك دو تيم را مجموعا 13 برآورد مي‌كند پس با يك بازي خاص طرف هستيم، يك داربي با همان طعم گس تساوي اما اين‌بار جذاب، جالب و نفس‌گير. امير قلعه‌نويي پيش از بازي مژده چنين روندي را در داربي شماره 65 داده بود اما افشين قطبي بازهم ثابت كرد همان مربي هميشگي است كه مي‌خواهد ببرد اما هنوز و پس از پشت سر گذاشتن دو بازي متوجه تفاوت اين بازي با بقيه نشده. حكايت بازي را مي‌توان در يك نكته خلاصه كرد؛ يك تيم و يك بازيكن. در استقلال همه تيم در اختيار آرش برهاني بود اما شماره 9 مثل هميشه چند موقعيت طلايي را از دست داد، گل زد اما امير قلعه‌نويي عصباني پس از پايان بازي كه با پرخاش به زمين وارد شد خود گوياي همه‌چيز است اما در پرسپوليس علي كريمي بالاخره خودي نشان داد و واضح است كه تيم را روي كاكلش بچرخاند. در حقيقت پارادوكس قضيه اينجا رخ نمود كه يك تيم براي برهاني بود و يك كريمي براي يك تيم. برهاني مثل دو داربي گذشته پيروزي را از چنگ استقلالي‌ها درآورد، برهاني در سه بازي داربي كه حضور داشته حداقل هفت موقعيت صددرصد گل را از دست داد، اما علي كريمي وقتي ديد هيچ‌كس برآيند زحماتش را به ثبت نمي‌رساند، خودش دست به كار شد و با يك ضربه سر غيرقابل مهار گل مساوي را در دقيقه‌اي زد كه براي قرمزها رويايي است، آنها بازي رفت داربي فصل قبل را هم با گل دقيقه 87 خليلي به تساوي رساندند و حالا كريمي؛ اينجاست كه فرق بازيكنان بزرگ مشخص مي‌شود و همه مي‌فهمند چرا حتي اين شماره هشت هم هنوز علي كريمي است.

2- «پرسپوليس بين‌المللي»، واژه‌اي كه بارها از سوي افشين قطبي در توصيف تيمش مورد استفاده قرار گرفته است اما داربي اين اصطلاح را بيشتر از گذشته زير علامت سوال قرار داد. اگر اين تيمي كه هر جاي زمين به زير توپ مي‌زند و حتي از پرسپوليس فصل قبل هم سردرگم‌تر ظاهر مي‌شود، يك پرسپوليس بين‌المللي است پس سال‌ها قبل از اينكه اصلا قطبي تغيير فاز بدهد و از گذراندن واحدهاي برق در UCLA به ضربه‌هاي فوتبالي تغيير فاز بدهد، علي پروين يك پرسپوليس به مراتب بين‌المللي‌تر داشت. قطبي مي‌توانست با كشاندن بازي به روي زمين و استفاده از فانتزي بالاي كريمي حتي پيروز ميدان شود اما وقتي آنها بازي را روي هوا مي‌برند و استقلال هم طبق اين نقشه، هر سه بازيكن بلندقدش را در محوطه جريمه حفظ كرده بايد منتظر يك اشتباه بود يا يك ضربه كاري مثل آنچه شماره هشت زد.
3- امير قلعه‌نويي؛ هنوز مرد شكست‌ناپذير داربي‌هاست اما اين‌بار او خود خواسته جلوي پيروزي تيمش را گرفت و با تعويض‌هايي كه در دقيقه 68 به پايان رسيد، خودش پيروزي‌هاي داربي را روي عدد سه فيكس كرد. بيژن كوشكي آشكارا روي فرم نبود، در غير اين صورت او مثل بازي‌هاي گذشته در زمين حضور داشت. شماره پنج به بازي آمد تا عيار دفاعي استقلال بالا بيايد، اين صحيح اما به جاي چه كسي؟ به جاي جنگجوترين مرد استقلال و عامل اصلي حبس خط دفاع پرسپوليس در زمين خودي و برهم زدن تمركز بازيسازي آنان. ديگر اشتباه قلعه‌نويي را مي‌توان خروج جباري دانست؛ اگر شماره هشت مي‌ماند و مثلا آرش برهاني از زمين بيرون مي‌آمد استقلال به تركيب بهتري مي‌رسيد. اين درست كه ديگر مهاجمي در تيم نبود اما با مثلث جباري، اكبري و جان‌واريو خيلي كارها مي‌شد كرد، حتي خراب كردن موقعيت‌ها.
4- حالا مي‌توان با قاطعيت از شايستگي بسيار بيشتر داوران ايراني گفت. سعدكميل بارها اشتباه تصميم گرفت كه اوجش دادن كارت زرد به برهاني بود. آن صحنه از دو حالت خارج نبود، يا خطاي پنالتي يا ادامه بازي. او حتي در آمادگي خوب هم نشان نداد و مي‌شد به جاي او حتي از يك داور ايراني غيرنخبه هم سود برد. سعدكميل انتخاب خوبي نبود و بايد منتظر زير سوال رفتن سوت‌هايش به خصوص از طرف امير قلعه‌نويي بود. كمك‌هاي كميل به جز تك اشتباه متاسفانه موثر و مهم صفيري بهتر از كويتي به آخر خط رسيده بودند.
5- اينكه ليگ را دنبال نكنيد و فقط به همان بازي‌هايي كه مسووليت گزارشش به شما واگذار مي‌شود، بسنده كنيد شما هم يك جواد خياباني جوان‌تر هستيد. گزارشگري كه سال‌هاست آخر خط را پشت سر گذاشته و به مدد بهانه‌هاي مضحك يارانش هنوز فوتبال گزارش مي‌كند. يك‌بار ديگر بايد فيلم بازي را ديد، آن وقت است كه همه تاييد مي‌كنند آقاي خياباني كه مي‌گويد «از من انتقاد مي‌كنند، به درك!» فقط يك بازي پرسپوليس را ديده بود، آن هم مقابل پگاه كه خودش گزارش آن را برعهده گرفت. او چندبار «فكت»هايي از بازيكنان قرمزپوش آورد و چندبار آن به بازي پرسپوليس و پگاه بازمي‌گشت.
6- داربي مساوي شد و اين نتيجه‌اي است نه لزوما شايسته ولي قطعا بهينه. اين نتيجه به سود هم‌تيمي‌هاي ليگي تمام شد و مي‌توان گفت كه يك امتياز هدر رفته از حساب آبي و قرمز به جيب سايرين ريخته شد. تساوي داربي به اعتقاد خيلي‌ها مزخرف‌ترين نتيجه است اما اين‌بار اين مزخرف‌ترين برآيند يك بازي درخشان بود با ستاره‌هايي مثل قرباني، جباري، كريمي و باقري و البته بدون وصف‌هايي مثل برهاني، زارع، واعظي و نيكبخت.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن