تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814608978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با كاربري در فرايندهاي كاتاليستي؛ دانشمندان از شقايق دريايي در ساخت نانوكپسول‌ها الهام گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با كاربري در فرايندهاي كاتاليستي؛ دانشمندان از شقايق دريايي در ساخت نانوكپسول‌ها الهام گرفتند


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: اخيراً دانشمندان اسپانيايي از ساختار شقايق‌هاي دريايي الهام گرفته، نانوساختارهايي با خصوصيات مكانيكي بسيار خوبي توليد كرده‌اند كه اين نانوساختارهاي كپسولي‌شكل، با يك اصلاح مغناطيسي، قابل استفاده هستند.

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"، دكتر لويز ليزمارزان، پروفسور گروه شيمي‌فيزيك دانشگاه ويگوي اسپانيا و گروه وي به ساخت اين كپسول‌ها اقدامكرده اند كه در اين باره مي‌گويد:شكل ويژه‌ و منحصربه‌فرد كپسول‌هاي سيليسي توخالي ِ ساخت ما، مساحت سطح بسيار زيادي را در اختيار ما گذاشته‌است. علاوه بر اين، با اضافه شدن نانولوله‌هاي كربني به اين كپسول‌هاي سيليسي، يك وظيفه‌پذيري مغناطيسي نيز به كپسول‌ها داده مي‌شود، ساختارهاي ايده‌آلي به دست مي‌آيد.
در اين كپسول‌ها، پوسته سيليسي همانند يك غشاي متخلخل، ضخامت پوسته و نفوذپذيري كپسول را كنترل كرده، به كپسول، صلبيت مي‌بخشد.
از سوي ديگر، نانولوله‌هاي كربني به‌عنوان تقويت‌كننده‌هاي كپسول عمل مي‌كنند و ساختار خاص شاخه‌دار كپسول را به وجود مي‌آورند. چنين كامپوزيتي خصوصيات مكانيكي ارتقايافته‌اي دارد و دستيابي به چنين خصوصياتي در مقايسه با روش‌هاي ديگر، دشوار است.
بنابر اين گزارش و به نقل از نانو، ليزمارزان و گروهش فرايند ساخت اين كپسول‌ها را با جذب ترتيبي لايه‌به‌لاية(LbL) پلي‌الكتروليت‌ها و نانولوله‌هاي كربني به درون كره‌هاي پولي‌استيرن زيرميكروني آغاز كردند و پس از آن اين ذرات كامپوزيتي پلي‌استيرن-نانولوله را از طريق حل‌ كردن هسته‌هاي پليمري كروي، به‌سادگي به كپسول‌هاي توخالي نانولوله‌اي تبديل كردند.
كپسول‌هاي حاصله انعطاف‌پذير بوده و شكل خود را حفظ نمي‌كردند كه در نهايت، اين محققان براي صلبيت بخشيدن به سلول‌ها، آنها را با سيليس پوشش دادند.
دكتر ميگوئل كورتادوآرت، عضوي از گروه ليزمازان، در خصوص وظيفه‌پذيرسازي كپسول‌ها مي‌گويد: چنانچه پيش از رسوب‌دهي نانولوله‌هاي كربني و ايجاد پوشش سيليسي نانوذرات مغناطيسي به درون كپسول جذب شوند، كپسول‌هاي مغناطيسي وظيفه‌پذير به وجود مي‌آيند.
به گفته وي با اعمال يك ميدان مغناطيسي خارجي مي‌توان اين كپسول‌هاي وظيفه‌دار را در اشكال خاصي ترتيب‌دهي نمود و وظيفه‌پذيري هر جزء سازنده اين ساختارهاي بي‌نظير را در يك كامپوزيت با يكديگر ادغام كرد.
وي افزود:به اين ترتيب، دستيابي به كاربردهايي كه به دادن بيش از يك وظيفه به هر ذره نيازمندند، ممكن خواهد شد.
اين نانوساختارهاي بي‌نظير در آينده كاربردهاي بالقوه‌اي چون كپسول‌بندي كنترل‌شده، تحويل داروها و حسگرها خواهند داشت، همچنين مي‌توان از آنها به‌عنوان نانوواكنش‌كننده‌ها در فرايندهاي كاتاليستي بهره گرفت./125
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن