تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815753376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در صورت امضا نشدن توافقنامه امنيتي، آمريكا دارايي هاي عراق را مسدود مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در صورت امضا نشدن توافقنامه امنيتي، آمريكا دارايي هاي عراق را مسدود مي كند
سرمايه : جلال طالباني رئيس جمهوري عراق پس از بازگشت از سفر درماني به آمريكا فاش ساخت واشنگتن تهديد كرده اگر توافقنامه امنيتي امضا نشود تمام اموال و دارايي هاي عراق را مسدود و نفت اين كشور را مصادره خواهد كرد.به گزارش پايگاه خبري المرصد جلال طالباني كه در جمع خبرنگاران در منطقه كردستان عراق سخن مي گفت نسبت به تهديدات آمريكا براي امضاي توافقنامه امنيتي ابراز نگراني كرد.

وي همچنين در كنفرانس خبري مشترك با طارق الهاشمي، معاونش و مسعود بارزاني رئيس منطقه كردستان عراق در فرودگاه بين المللي اربيل، عدم امضاي توافقنامه امنيتي بغداد و واشنگتن را به ضرر عراق دانست و ابراز اميدواري كرد اين توافقنامه در نزديك ترين زمان ممكن به امضا برسد.
به گزارش خبرگزاري اصوات العراق وي شكست مذاكرات در حال جريان جهت امضاي اين توافقنامه را به نقض حاكميت عراق منجر دانست كه ثروت نفت عراق را نيز مورد تهديد قرار مي دهد.

ايراني ها درك خواهند كرد

همچنين جلال طالباني در گفت وگو با روزنامه الحيات اظهار داشت توافق اوليه در زمينه خروج نيروهاي آمريكايي از بغداد و ديگر شهرهاي عراق در پايان سال جاري صورت مي گيرد و اين نيروها در پايگاه هاي ويژه كه براساس توافق عراق و آمريكاست مستقر خواهند شد.
طالباني با اشاره به حضور نيروهاي آمريكايي در عراق تا سال 2011 گفت: ايراني ها به خوبي اين ضرورت را درك خواهند كرد.
وي عنوان كرد ايران و آمريكا تمايل دارند به توافقنامه اي درخصوص اوضاع امنيت در عراق دست يابند و ايراني ها آماده بهبود روابط شان با آمريكا هستند.
وي در ادامه عنوان داشت: ايران و سوريه در حال حاضر مانع نفوذ شبه نظاميان به داخل عراق مي شوند و عراق با سوريه در حال بررسي اجراي طرح خط لوله هاي نفتي عراق است كه تا طرابلس در لبنان كشيده شده است.
اظهارات رئيس جمهوري عراق در مورد ايران در حالي ابراز شد كه به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) در گزارش فعلي خود نفوذ ايران را يكي از اصلي ترين تهديدات براي امنيت بلندمدت عراق عنوان كرد.

استقرار 26 هزار سرباز تازه نفس آمريكايي

از سوي ديگر خبرگزاري اصوات العراق گزارش داد شبكه راديويي آمريكايي WTOP در سايت اينترنتي خود از صدور دستوراتي مبني بر استقرار 26 هزار سرباز تازه نفس آمريكايي در عراق همزمان با آغاز سال آينده ميلادي خبر داد. براساس اين طرح 26 هزار نظامي آمريكايي در قالب شش گردان و يك يگان گاردملي آمريكا و سه يگان مقر فرماندهي نظامي در طول سال آينده در عراق مستقر خواهند شد.
براساس اين گزارش اين نيروها كه شامل 14 لشكر نظامي مي شوند از فوريه تا ابتداي پاييز آينده در عراق مستقر خواهند شد.

درج ماده حقوق اقليت ها

از سوي ديگر يك منبع شركت كننده در نشست شوراي رياست جمهوري عراق تصريح كرد: «رئيس جمهوري عراق، عادل عبدالمهدي و طارق الهاشمي معاونان وي با قانون انتخابات شوراهاي استاني به شيوه كنوني موافقت كرده اند اما طالباني پيشنهاد كرده ماده حذف شده 50 قانون مذكور كه ضامن حقوق اقليت ها از لحاظ نمايندگي سياسي به شمار مي رود دوباره در اين قانون درج شود.»
پارلمان عراق سوم مهرماه قانون انتخابات شوراهاي استاني را تصويب و اعلام كرد انتخابات در 31 ژانويه 2009 برگزار خواهد شد. به موجب اين قانون، انتخابات در تمامي مناطق به استثناي استان هاي كردستان و كركوك برگزار خواهد شد. پيش از اين استفان دي مستورا نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در عراق و نوري مالكي نخست وزير عراق نيز نگراني خود را از لغو ماده 5 قانون انتخابات شوراهاي استاني اعلام كرده بودند.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن