تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815324256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از مشكلات رانندگان تاكسي اسفراين


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: گزارشي از مشكلات رانندگان تاكسي اسفراين
سامان دهي حمل و نقل درون شهري از مواردي است كه به خاطر آسايش شهروندان بر آن تاكيد شده است فراهم كردن خودروهاي حمل و نقل درون شهري براي سرويس دهي به نقاط مختلف شهر و درنظر گرفتن ايستگاه هاي متفاوت براي تاكسي هاي حمل و نقل عمومي سبب تسهيل در رفت و آمد شهروندان و كاهش حجم ترافيك مي شود.

تعويض تاكسي هاي فرسوده و جايگزيني خودروهاي جديد علاوه بر كاهش آلودگي هاي صوتي و تنفسي، رضايت مسافران و شهروندان را در پي دارد. از سويي رانندگان اين خودروها نيز به نوبه خود با مشكلاتي روبه رو هستند كه گازسوز كردن خودروها و كمبود جايگاه CNG در شهرها از جمله اين مشكلات است.

رانندگان تاكسي هاي حمل و نقل عمومي اسفراين نيز به علت نبود جايگاه سوخت گاز، پايين بودن نرخ كرايه ها و فرسوده بودن خودروها با مشكلاتي مواجه هستند.

يك راننده مي گويد: چند سال است كه نرخ كرايه مسيرها، تغيير نكرده است كه با توجه به افزايش هزينه هاي زندگي و تورم موجود، نيازمند افزايش و تجديدنظر در ميزان نرخ ها هستيم.

حسين پور مي افزايد: از سوي ديگر قيمت تعمير خودرو و وسايل يدكي آن نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است، كه با درآمد كم اين قشر رانندگان توان نگهداري خودرو به نحو مطلوب را ندارند.

راننده ديگري مي افزايد: نرخ كرايه هاي تاكسي به تناسب در نقاط مختلف كشور افزايش داشته است اما هنوز در اسفراين نرخ ها براساس قيمت 3 سال گذشته است.

زراعتي عنوان مي كند: باتوجه به نرخ كم كرايه ها و با افزايش هزينه هاي زندگي به علاوه تامين هزينه هاي نگهداري و تعمير خودرو و پرداخت هزينه سوخت به سختي امرار معاش مي كنم.

وي تصريح مي كند: تبديل خودروهاي شخصي پرايد به تاكسي براي جابه جايي مسافر سبب تضييع حق رانندگان تاكسي شده چرا كه هر روز نيز يك ساعت و نيم بايد در صف CNG معطل بمانيم.

راننده ديگري مي گويد: سوار كردن بيش از 4 نفر در تاكسي جريمه دارد اما ميني بوس هايي كه بيشتر از 2 برابر ظرفيت مسافر سوار مي كنند، جريمه نمي شوند.

راننده ديگري كه در انتظار دريافت خودروي جديد است اظهار مي كند: با راه اندازي جايگاه گاز اختصاصي در شهر اسفراين، مشكل خودروهاي گازسوز شهرستان حل خواهد شد.

وي اضافه مي كند: خودروهاي فرسوده را كه هنوز نوبت تعويض آن ها نرسيده است علاوه بر داشتن هزينه بسيار براي تعمير، گازسوز كردنشان نيز ممنوع است كه اين نيز بر مشكلات ما افزوده است.

مديرعامل شركت تعاوني تاكسي راني اسفراين مي گويد: اگر قرار است نرخ كرايه ها افزايش يابد بايد به تمام تعاوني هاي تاكسي راني كشور اعلام شود نه اين كه ابتداي هر سال در تهران كرايه ها افزايش يابد و در شهرستان ها براساس سليقه و درگيري هاي فراوان مبلغ ناچيزي به كرايه ها اضافه شود.

رمضانعلي قادري با بيان اين كه اسفراين با 60 هزار نفر جمعيت، 184 دستگاه تاكسي عمومي و 80 تاكسي مسير زير 20 كيلومتر دارد مي افزايد: چرا در شهري كه تاكسي نسبت به تعداد جمعيت آن زياد هم هست افراد بايد با ثبت نام اينترنتي و بدون كارشناسي و نظر تعاوني تاكسي راني، اقدام به تبديل خودروها به تاكسي و صدور مجوز توسط شهرداري براي كار در شهر شود و مشكلاتي را براي رانندگان تاكسي هاي حمل و نقل عمومي ايجاد كند.

وي تصريح مي كند: اختصاص روزانه 6 ليتر بنزين به تاكسي هاي گازسوز، بدون كارشناسي انجام شده است چرا كه در بيشتر شهرهاي كوچك و حتي بزرگ كشور، جايگاه CNG تك منظوره وجود ندارد و رانندگان روزانه 2 تا 3 ساعت وقت خود را در صف هاي CNG تلف مي كنند.

وي با اشاره به دستورالعمل مجلس و توافق نامه بين اتحاديه تاكسي راني كشور و سازمان دهياري ها در سال 81 بيان مي كند: براين اساس خريد و فروش تاكسي ها به تعاوني هاي تاكسي راني واگذار شد و شهرداري ها و سازمان هاي تاكسي راني ملزم به اجرا و همكاري با شركت هاي تعاوني شدند، اما فقط خريد و فروش تاكسي در اختيار تعاوني هاست و صدور پروانه و دفترچه كار بدون اطلاع تعاوني ها انجام مي شود.

وي تصريح مي كند: 184 دستگاه تاكسي در شهر وجود دارد اما هزار و 250 دفترچه كار براي اين تعداد صادر شده است كه شهرداري ها بابت صدور هر دفترچه كار 10 هزار تومان دريافت مي كنند.

شهردار اسفراين نيز بيان مي كند: تاكسي هاي فرسوده قبل از سال 84 تعويض شده است كه اكنون با پايان يافتن اين طرح، منتظر ابلاغ براي شروع ثبت نام جديد هستيم.

عيسي دانايي مي گويد: شوراي شهر مسئول تعيين نرخ هاست كه با تاييد فرمانداري و استانداري نرخ جديد تصويب مي شود و شهرداري به عنوان دستگاه مجري آن را اجرا مي كند.

وي با بيان اين كه نرخ كرايه ها در ديگر شهرهاي استان نيز تغيير نكرده است اظهار مي كند: براساس تبصره 13، اجازه داده شده است افرادي كه پلاك و رنگ خودروي خود را تعويض كرده اند، دفترچه كار دريافت كنند.وي عنوان مي كند: 8 دستگاه ميني بوس براي جابه جايي شهروندان اختصاص يافته كه 3 دستگاه آن به ناوگان حمل و نقل درون شهري اضافه شده است و 5 دستگاه ديگر نيز درآينده نزديك واگذار خواهد شد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 469]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن