تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812882245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در رونمايي از تاريخ شفاهي صلاحي عنوان شد؛ عمران صلاحي در ادبيات ما يك نقطه عطف است


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: در رونمايي از تاريخ شفاهي صلاحي عنوان شد؛ عمران صلاحي در ادبيات ما يك نقطه عطف است
مراسم بزرگداشت و رونمايي از كتاب گفتگو با عمران صلاحي از مجموعه تاريخ شفاهي ادبيات معاصر ايران، پنج شنبه، 11 مهرماه برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در اين برنامه كه با اجراي علي دهباشي همراه بود، او در سخناني گفت: امروز شاهد رونمايي مجلد هشتم از مجموعه تاريخي شفاهي ادبيات معاصر ايران ويژه عمران صلاحي هستيم. تاريخ شفاهي يكي از شيوه هاي اخير پژوهش در تاريخ شناخته شده است كه به شرح و شناسايي وقايع بر اساس شنيده ها و عملكرد ناظران و فعالان حوزه هاي مختلف مي پردازد.
منوچهر احترامي نيز در اين مراسم كه در نشر ثالث برگزار شد، گفت: در يك سال و نيم گذشته بيشتر به خواندن شعر شاعران جوان پرداخته ام و در مقايسه آنها با شعر جواني عمران صلاحي، فهميدم نگاه صلاحي به فرهنگ شرقي و ايراني ما خيلي دقيق و درست و اساسي است. معتقدم او برخلاف بسياري كه به غرب نگاه مي كنند، به شرق نگاه كرده؛ اما نه به صورت كپي شده. او فضاي شرق را به شعرهايش آورده و فضا، كلام و تفكر ايراني در شعرهايش است.
اين طنزپرداز افزود: در اين همه شعري كه در طول اين يك سال خوانده ام، تصويري نديدم؛ اما شعر صلاحي همه اش تصوير است. روايت او از لطيفه ويژه خودش است. زيادي نمي گفت و به حاشيه نمي رفت. در نوشتن هم سعي مي كرد نه ماياكوفسكي باشد و نه كسان ديگر؛ سعي كرد كه عمران صلاحي باشد و امروز مي بينيم كه عمران صلاحي، عمران صلاحي است.
در ادامه، سيف ا...گلكار اظهار داشت: بر گستره ادبيات ايران نامهايي هستند كه هزاران سال باقي خواهند بود؛ شاعري چون حافظ نامش باقي مي ماند و پس از 700 سال، شعرهاي او را هنوز نفهميده ايم و درك نكرده ايم. اين اولين كتابي است كه امروز درباره زندگي عمران صلاحي نوشته شده؛ اما زماني كه شعرها، طنزها و معناي طنز او فهميده شود، كتابهاي بسياري درباره او نوشته مي شود. طنز صلاحي كوبنده است و شعرش مرموز. سالها بايد بگذرد تا عمق شعر او را دريابيم. او با ساده ترين واژه ها آدمي را به فراتر از مرزهاي طبيعي مي برد. پيامش عميق است و براي پي بردن به پيامهاي او به چشم و گوش ديگري نياز داريم. شعر صلاحي سالها بعد فهميده مي شود تا به طنز و ارزش ادبي اين مرد بزرگ پي ببريم.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن