تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815364814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمارش معكوس براي عرضه سهام بانك‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شمارش معكوس براي عرضه سهام بانك‌ها
بازار سهام- گروه بورس:
با انتشار گزارش حسابرسي شده بانك ملت شمارش معكوس براي واگذاري سهام اولين بانك دولتي آغاز شد

به گزارش همشهري، بالاخره پس از گذشت 2 سال از صدور ابلاغيه اصل 44، سهام بانك‌ها آماده واگذاري در بورس هستند. طي اين مدت كارشناسان انتقاد‌هاي زيادي را به وزارت اقتصاد براي تاخير در عرضه سهام بانك‌ها مطرح كرده بودند.

براساس اين ابلاغيه و مصوبه هيات وزيران، وزارت اقتصاد بايد سهام 3 بانك صادرات، ملت و تجارت را از طريق بورس به بخش خصوصي واگذار كند.

بر اين اساس سازمان خصوصي‌سازي‌ و بورس تهران از 5/1 سال گذشته تاكنون برنامه آماده‌سازي‌ سهام بانك‌هاي دولتي را براي واگذاري آغاز كردند و روز گذشته با انتشار گزارش حسابرسي شده بانك ملت، برنامه عرضه سهام بانك وارد مرحله تازه‌اي شد.

هفته گذشته مديرعامل بانك ملت از رفع تمام مشكلات مربوط به واگذاري سهام بانك ملت خبر داد ه بود و از وزارت اقتصاد خواسته بود، سهام اين بانك را هر چه زودتر در برنامه واگذاري قرار دهد.

علي ديواندري با اشاره به اينكه يكي از مشكلات مهم بر سر راه واگذاري سهام بانك‌هاي دولتي مشخص‌نشدن تكليف صندوق بازنشستگي است، تاكيد كرد: قرار شد كه بانك تعهدات بازنشستگي را بر عهده بگيرد و مشكل كسري آن نيز از محل منابعي كه براي آن در نظر گرفته شده و همچنين ذخيره‌ها تامين شود.

مديرعامل بانك ملت با اعلام اينكه بدهي دولت به بانك نيز مشخص شده و سازمان حسابرسي نيز آن را اعلام كرده است، خاطرنشان كرده بود: در حال حاضر منتظر تصويب لايحه 150 هزار ميليارد ريالي در مجلس براي بازپرداخت بدهي دولت به بانك هستيم، اما به هر حال ميزان بدهي در دفاتر بانك منعكس شده است.

اسماعيل غلامي معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ هم وعده داده بود تا سهام بانك‌ها در آبان ماه در بورس عرضه شود. غلامي همچنين از برطرف شدن مشكل صندوق بازنشستگي بانك‌ها خبر داده و گفته بود: ميزان بدهي هر بانك از بابت صندوق بازنشستگي آنها محاسبه شده و در جلسه‌اي با حضور وزير اقتصاد در حساب‌هاي بانك‌ها به ثبت رسيده كه رقم قابل توجهي است.

به گفته غلامي محاسبه ميزان بدهي بانك‌ها به صندوق بازنشستگي تاثير بسياري بر قيمت هر سهم به همراه خواهد داشت.

معرفي

بانك ملت داراي 1909 شعبه است كه از اين تعداد 1898 شعبه در داخل كشور قرار دارد، 4شعبه در خارج از كشور و 7 شعبه نيز در مناطق آزاد واقع شده است.

در حال حاضر تعداد پرسنل بانك ملت بالغ بر 25 هزار نفر است كه از اين تعداد 14‌هزار نفر از كاركنان دائم بانك ملت محسوب مي‌شوند.

سرمايه شركت در حال حاضر 1/13هزار ميليارد ريال است كه تمامي اين سهام هم‌اكنون در اختيار دولت است.

ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي بانك ملت در شركت‌هاي پذيرفته شده بورس 121‌هزار ميليارد و در شركت‌هاي ديگر بالغ بر 239‌هزار ميليارد ريال است.

اين شركت هم‌اكنون 10‌درصد از سهام شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه، 50 درصد از سهام شركت قند و تصفيه شكر اهواز، 10‌درصد از سهام شركت تامين سرمايه امين و 8/3‌درصد از سهام شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار را در اختيار دارد.

ميزان مطالبات بانك ملت از بانك مركزي تا‌كنون به 7/ 37 هزار ميليارد ريال و ميزان بدهي‌هاي اين شركت به بانك مركزي به 8/7 هزار ميليارد ريال رسيده است. اين بانك همچنين بيش از 3/33 هزار ميليارد ريال از بانك‌ها و مؤسسات اعتباري طلب دارد.

سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي بانك ملت نيز شامل سرمايه‌گذاري در سهام بانك تجاري ايران و اروپا، بيمه ايران و انگليس، شركت بيمه ايران و ارمنستان، شركت سوئيفت و بانك پرشيا اينترنشنال PIB مي‌شود. بانك ملت بيش از 60 درصد از سهام اين بانك را در اختيار دارد
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن