تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804815867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روش چيني براي درمان اعتياد اينترنتی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نسترن صائبی-در دنياي مدرني که هر روز شاهد پيدايش يک فناوري نو هستيم، افراد به انواع و اقسام ابزارها از جمله موبايل يا اينترنت اعتياد پيدا ميکنند. حال در کشوري همچون چين که پرجمعيتترين جامعه آنلاين جهان را داراست، مطمئنا پديده اعتياد به اينترنت نمود بيشتري دارد. از اين رو مقامات چين با راهاندازي مراکز اعتياد، راهکار جالبي براي حل مشکل اعتياد جوانان و نوجوانان به اينترنت پيدا كردهاند.
تائو ران(Tao Ran)، بنيانگذار يکي از مراکز توانبخشي وابسته به ارتش براي جوانان معتاد به اينترنت در پکن است و هدف خود را از تاسيس اين مرکز کمک به نوجواناني ميداند که به خاطر خو گرفتن بيش از حد به فضاي مجازي، از تعاملات واقعي دور مانده، منزوي شدهاند و حتي تکاليف مدرسهشان را درست انجام نميدهند.تائو براي درمان بيماران خود از روشهاي رژيم غذايي، تمرينهاي نظامي، آموزش ورزشهاي رزمي، برگزاري سخنراني و جلسات مستمر با روانپزشکان استفاده ميکند.
بيماران اين مرکز که اکثر آنها را افراد 15 تا 19 سال تشکيل ميدهند، همانند ارتشيها رژه ميروند و به مدت 3 ماه حق استفاده از اينترنت را ندارند و فعاليتهاي معمولي زندگي را جايگزين آن ميکنند.
تائو ميگويد: افرادي که به اين مرکز ميآيند، علاوه بر اينکه به اينترنت اعتياد دارند، علايم اختلالات رواني در آنها ديده ميشود و با خانوادههاي خود مشکل دارند.در حالي که کارشناسان در مورد اين که آيا وسواس اينترنت وضعيتي قابل تشخيص است يا نه بحث ميکنند، مراکزي نظير مرکز تائو، برنامههايي را تدارک ميبينند تا جوانان چين را از فعاليتهاي آنلايني که باعث بروز رفتارهاي نابهنجار در آنها ميشود، دور کنند.
تائو ميگويد: معتادان به اينترنت به غير از زماني که صرف نهار و خوابيدن ميکنند، تمام روز خود را پاي کامپيوتر و در دنياي آنلاين ميگذرانند. آنها حتي وقت دوش گرفتن و شستن لباس خود را هم ندارند.
بيماران مرکز تائو روزشان را از ساعت شش و بيست دقيقه و با تمرينات ورزشي آغاز ميکنند و ساعت نه ونيم شب در خوابگاه ميخوابند.
به عقيده تائو، بازيهاي آنلاين بيشترين عامل اعتياد اينترنتي در ميان جوانان است. بازيهايي نظير World of Warcraft و Counter-Strike، اعتيادآورترين بازيهاي کامپيوتري در چين به شمار ميروند.
تائو ميگويد که حدود 70 درصد دختران به جاي بازيهاي آنلاين به چت اعتياد دارند.
وي ميافزايد: اکثر افراد به خاطر اصرار والدينشان به اين مرکز ميآيند. حتي مواردي وجود دارد که والدين آنها را فريب داده و نيمه شب به آنجا ميآورند. وي عنوان ميکند که فشارهاي رواني ناخواسته والدين بيشترين عامل روي آوردن جوانان به اينترنت است. در حالي که اين نوع فشارها اغلب در زمان مدرسه کارساز است.در مرکز توانبخشي تائو والدين نيز در برنامههاي ترک اعتياد فرزندان شرکت ميکنند و با ارتباط بيشترشان با مرکز از برگشتن فرزندان به سمت دنياي مجازي جلوگيري ميکنند. در اين مرکز جلساتي براي والدين برپا ميشود تا از توصيههاي روانپزشکان استفاده کنند. در اين جلسات والدين تشويق ميشوند که با برنامهريزيهاي بيشتر براي جوانان نظير بازي بسکتبال، فعاليت آنها را زير نظر بگيرند.
چين پرجمعيتترين کشور معتادان اينترنتي
دکتر ديويد گرينفيلد، مدير مرکز ترک اعتياد اينترنتي و فناوري در هانفورد غربي ميگويد: درمان اعتياد به اينترنت در چين آشکارتر از کشورهاي ديگر انجام ميشود.
وي ميافزايد: بيشتر کشورهاي آسيايي از جمله کره جنوبي با اين پديده دست و پنجه نرم ميکنند اما وضعيت چين به دليل جمعيت آنلاين زيادي که دارد وخيمتر است.وي عنوان ميکند: چين به دليل ضريب نفوذ اينترنت بالايي که دارد، کاملا نشان ميدهد که اعتياد به اينترنت چقدر ميتواند زيانآور باشد. زيرا هر روز با يک پديده تازه و بغرنج در اين زمينه مواجه ميشويم.
براساس گزارش يک مرکز دولتي، از هر 10 جوان در چين، يک نفر به فضاي مجازي اعتياد دارد و بيشتر آنها نيز از انزواي شخصيتي و نداشتن تعامل با والدين، همکلاسيها و معلمان رنج ميبرند.طبق گزارش مرکز اطلاعات شبکه اينترنت چين نيز تقريبا يک سوم از 300 ميليون کاربر اينترنت اين کشور، در پايان سال ميلادي جاري کمتر از 20 سال سن دارند.
اعتياد اينترنتي در کشورهاي پرجمعيت آنلايني نظير چين و آمريکا رسما يک آسيب جدي تلقي نميشود. اما گرينفيلد معتقد است با افزايش توافق جمعي ميان کارشناسان و مقامات تا دو سال آينده اين پديده به طور رسمي يک آسيب شناخته ميشود.
گرينفيلد پيشبيني ميکند که نرخ اعتياد به اينترنت در آمريکا از 3 درصد به 8 درصد افزايش خواهد يافت و نشانههاي بروز اين پديده، ناتواني کاربران در استفاده نکردن از اينترنت و افزايش بيماريهاي فيزيکي و حسي در ميان افرادي است که دسترسي آنها به اين شبکه جهاني محدود ميشود.
يکي از مراکز ترک اعتياد اينترنتي در چين، در ماههاي اخير براي درمان بيماران خود از روش شوک الکتريکي بهره ميبرد. اما از زماني که اين امر جنجال بزرگي در رسانهها به وجود آورد، آن را متوقف کرد.
براساس گزارش اين مرکز، شوک الکتريکي باعث ميشود که بيماران نسبت به استفاده از اينترنت حس منفي پيدا کنند.
اما تائو ميگويد: وزارت بهداشت چين به زودي درمان از طريق شوک الکتريکي را ممنوع خواهد کرد. زيرا کارشناسان معتقدند که اين روش تاثيرات منفي روي سيستم عصبي بيماران دارد و غيرقانوني است.
در هر صورت تائو که کارشناس ارشد داروسازي است و قصد دارد با کمک گروهي از پزشکان سرشناس، برنامههاي درماني جديدي را طراحي کند، ميگويد: زمان زيادي را صرف ميکنيم تا معتادان را از اينترنت دور کنيم. اما هنوز اين مشکل برطرف نشده، متوجه ميشويم که آنها به بازيهاي کامپيوتري روي آوردهاند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن