تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803041022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرطان پوست با حمام آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مضرات اشعه ماورا بنفش خورشيد
سرطان پوست با حمام آفتاب
جام جم آنلاين: «تابستان، گرماي هوا، حمام آفتاب، سوزاندن پوست و سولاريوم»، اين كلمات ذهن هر خوانندهاي را به سوي حال و هواي «برنزه شدن» سوق ميدهد.



بسياري از لب ساحل زيباي خزر تا زير دستگاههاي سولاريوم و كرمهاي مخصوص، هر يك در پي برنزه كردن پوست خود هستند ولي اين كه كدام يك از اين روشها مضر هستند و كدام بيضرر، سوالي است كه دكتراميرهوشنگ احساني ، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با «جامجم» ميگويد: سالها پيش همه افكار روبه اين سو بود كه اشعه ماوراء بنفش خورشيد (UV) براي سلامت بشر مفيد است، ولي پس از گذشت سالها تحقيق، مشخص شد اشعه UV خورشيد خود از 3 جزءA ،B و C تشكيل شده است كه ميتواند روي پوست مضرات زيادي بگذارد. از جمله كشاورزاني كه ساعات متمادي زير نور خورشيد بودند، پس از گذشت سالها از عمرشان، اغلب دچار سرطانهاي پوستي و ضايعات خطرناك شدند كه همگي ناشي از زير نور مستقيم آفتاب قرارگرفتن بود.

اين عضو هيات علمي دانشگاه اظهار ميكند: تحقيقات نشان ميدهد روزانه 10 دقيقه در معرض نور خورشيد قرار گرفتن (حتي با لباس) ميتواند ويتامينD بدن را در طول روز تامين كند. بنابراين هيچ احتياجي نيست كه افراد ساعات متمادي را در زير نور آفتاب قرار بگيرند.
اين متخصص پوست و مو ابراز ميكند: افرادي كه به طور مستمر در معرض نور خورشيد قرار ميگيرند، پس از گذشت سالها (حتي 50 سال) دچار ضايعات بدخيم در ناحيه پوست خود ميشوند كه در نهايت به سرطانهاي پوستي منتهي ميشود.
در ساليان اخير استفاده از حمامهاي آفتاب، دستگاههاي سولاريوم و كرمهاي مخصوص براي تيره كردن پوست صورت و بدن، باب شده است. اين افراد هر روز يا يك روز در ميان به مدت 3 الي 4 ساعت زير نور مستقيم آفتاب قرار ميگيرند كه بجز مسائل زودرس كه ممكن است رخ دهد، ميتواند در بروز ككومك و تيرگي بيش از حد پوست نقش داشته باشد ولي آنچه اهميت دارد، اثرات ديررسي است كه اشعه ماوراءبنفش روي سلولهاي پوست ايجاد ميكند و باعث بدخيمي سلولهاي پوست ميشود كه بيشتر، نواحي مجاورت خورشيد (سر و گردن) را تحت الشعاع قرار ميدهد.
دكتر احساني يادآور ميشود: كشاورزان و اقشاري كه بيش از سايرين در مجاورت نور خورشيد هستند، علاوه بر داشتن ضايعات پوستي (لنتيگو)، به موازات آن، دچار سرطانهاي پوستي نيز ميشوند كه اين ضايعات بيشتر در سر و گردن آنها مشهود است، حال كسي كه يك روز در ميان در مدت زمان معيني، از حمام آفتاب استفاده ميكند، كل نواحي پوست بدنش در معرض نور خورشيد و اشعهUV قرار ميگيرد كه در درازمدت به سرطان پوست منتهي ميشود.
علائم سرطان سرطانهاي پوست همچون ساير سرطانها بسيار بيسروصدا شروع به فعاليت ميكنند و اغلب فرد با زخمي كه به صورت مزمن درآمده و كهنه شده است، به پزشك مراجعه و اظهار ميكند زخمش در تماس با شيئي خارجي، ايجاد شده است و بهبود نيافته است. اين عضو هيات علمي دانشگاه با اعلام اين مطلب در ادامه ميگويد: در صورتي كه اگر زخم ايجاد شده 6 تا 8 هفته و گاها تا 3 ماه ترميم نشود، بايستي به آن شك كرد؛ چراكه ممكن است اين زخم، سير بدخيمي داشته باشد. بنابراين بهترين راه در قدم اول نمونهبرداري از آن است.
نكات پوستي دكتر احساني خاطرنشان ميكند: براي ساخت ويتامين D مورد نياز بدن، روزانه چنددقيقه در معرض نور خورشيد بودن آن هم با داشتن پوشش، كافي است.
وي در پايان تصريح ميكند: يكي از فاكتورهاي مهمي كه ميتواند از بروز ضايعات پوستي پيشگيري كند، استفاده از ضدآفتابهاي مرغوب با درجه SPF مناسب است كه تكرار هر 3 ساعت يك بار آن براي افرادي كه در طول روز در معرض اشعه UV هستند، بسيار ضروري است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن