تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815290364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبتلايان آنفلوانزاي خوکي 85 تن شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مسافرت خارج از کشور؛ مهمترين علت ابتلا
مبتلايان آنفلوانزاي خوکي 85 تن شدند
جام جم آنلاين: وزير بهداشت گفت: آخرين آمار در مورد آنفولانزاي نوع A حدود 85 نفر است که کماکان مهمترين علت ابتلا مسافرت خارج از کشور است. همچنين موارد ابتلا در داخل کشور که با مسافران بازگشته از خارج از کشور مرتبط بوده کمتر از پنج نفر است.



به گزارش مهر ، دکتر کامران باقري لنکراني ظهر يکشنبه در حاشيه مراسم مرور فعاليت هاي چهار ساله دانشگاه علوم پزشکي تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار تعداد مبتلايان به آنفلوانزاي نوع A افزود: اعلام آمار تا زماني که ما ميزان ورود بيماران به کشور را رصد مي کنيم مفهوم دارد. در حال حاضر سازمان بهداشت جهاني 20 روز است که آمار تعداد مبتلايان را اعلام نمي کند زيرا از يک مقطعي که گذشت اعلام آمار بيماران چندان کمکي به سياستگذاري در اين زمينه نمي کند.
وي اضافه کرد: در کشور ما به دليل اينکه در مقطعي هستيم که همه گيري وسيع نيست و بيماري در شرف همه گيري در کشور است با دقت و پيگيري موارد جديد را دنبال مي کنيم و براي آنها تستهاي مولکولي قرار داده ايم. به همين دليل آمار در کشور ما قابل ارائه است.
لنکراني يادآور شد: آخرين آماري که وجود دارد حدود 85 نفر است که کماکان مهمترين علت ابتلا مسافرت خارج از کشور است و موارد ابتلا در داخل کشور که با مسافران بازگشته از خارج از کشور مرتبط بوده کمتر از پنج نفر است.
وي وقوع آنفلوانزاي نوع A را اتفاق جديدي دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه ما خوشبختانه همانند ساير جاها با همه گيري اين بيماري مواجه نيستيم افراد جامعه ما با جدي بودن اين خطر هنوز کاملاً آشنا نيستند اما واقعيت اين است که همه گيري جهاني آنفلوانزاي جديد که به صورت عاميانه از آن به آنفولانزاي خوکي نام برده مي شود ، اتفاق افتاده است و اکنون بيش از 170 کشور جهان در پنج قاره دچار اين بيماري هستند.
وزير بهداشت در مورد جدي گرفته شدن موضوع آنفلوانزاي از سوي ساير دستگاههاي کشور گفت: هدف گذاري ما در کشور نمي تواند اين موضوع باشد که جلوي اين همه گيري را بگيريم که وارد کشور نشود، هدف اين است ورود اين بيماري را به تاخير بياندازيم، حجم بيماران را کاهش دهيم و گردش آن را در کشور بکاهيم. کميته کشوري آنفلوانزاي در وزارت بهداشت با اين هدف گذاري در حال سياستگذاري است.
وي افزود: به عنوان مثال محدوديتهايي که در مورد سفر عمره مطرح است در راستاي همين هدف گذاري است. ضمن اينکه توصيه مي شود افرادي که از عمره باز مي گردند روبوسي و تماسهاي نزديک را حداقل در هفته اول ورود به ايران به حداقل ممکن برسانند.
آمار افراد مبتلا به آنفلوآنزا حجم اصلي بيماران نيستلنکراني اظهار داشت: تعداد افرادي که اعلام مي شود حجم اصلي بيماران نيست بلکه افرادي هستند که توسط وزارت بهداشت شناسايي شده اند. نکته مهم اين است که تعداد زيادي از افراد ممکن است با اين ويروس آلوده شوند و خودشان علامتي نداشته باشند به همين دليل رعايت بهداشت فردي و نوع پيشگيري ها اهميت بيشتري از بيماريابي فعال دارد.
وي در مورد زمان جلسه با مسئولان سازمان حج و زيارت در مورد تصميم گيري درباره سفر عمره خاطرنشان کرد: کميته کشوري آنفلوانزاي در وزارت بهداشت وظيفه دارد که اقدامات مربوط به بخش سلامت در مورد اين بيماري را به انجام برساند اما در عين حال دولت نيز فعاليت ديگري انجام داد که بخش عمده اي از اين فعاليت را به اقدامات بين بخشي اختصاص داد.
وزير بهداشت افزود: کارگروهي در دولت با مسئوليت معاونت اجرايي رئيس جمهور و دبيري وزارت بهداشت تشکيل شده است و حسب مورد از وزارتخانه هاي مختلف براي حضور در اين کارگروه دعوت مي کنند و جلساتي دارد و سعي مي کنيم هماهنگي هاي بين بخشي را در اين کارگروه فراهم کنيم.
وي درباره تصميم نهايي براي اعمال محدوديت حج عمره ماه رمضان به دليل همه گيري آنفلوانزاي گفت: تصميم گيري در مورد آنفلوانزاي به صورت پويا است و ممکن است تصميم گيري به دليل اطلاعات جديد تغيير کند که تصميم نهايي نيز پس از جلسه دبيرخانه اخذ مي شود.
لنکراني در مورد تغيير تعرفه خدمات درماني در پاسخ به خبرنگاري گفت: تا اندازه اي که من اطلاع دارم در جلسه هفته گذشته شوراي عالي نظام پزشکي اين موضوع بحث شده است و برخي از بخش هاي آن قرار است تعديل شود و ما در انتظار پاسخ دوستان در شورا هستيم تا در يک فضاي تعاملي و با اشتراک مساعي اين اختلاف حل شود.
اعتبار برنامه هاي مقابله با آنفلوانزاي نوع A را اعلام نمي کنيموي در خصوص اعتباري که براي برنامه هاي مقابله با آنفلوانزاي نوع A انجام شده تاکيد کرد: ما نمي توانيم تمام اجزاي هزينه هايي که در اين زمينه انجام شده است را اعلام کنيم. البته عمده هزينه در اين مورد به ذخيره سازي بازمي گردد و بخشي نيز به بخشهاي ايزوله تنفسي و برنامه هاي مرتبط با پيشگيري بر مي گردد.
وزير بهداشت با اشاره به تاکيدات در مورد مسافران خارج از کشور گفت: مسافران بايد بهداشت فردي را بيشتر رعايت کنند به خصوص در سفر به کشورهاي جنوب شرق آسيا مانند تايلند، کشورهاي کانادا و آمريکا و همچنين سفر حج عمره. اين افراد پس از ورود به اماکن عمومي بلافاصله دست و صورت خود را با شوينده کاملاً شستشو دهند و در برابر ترشحات تنفسي خود را حفظ کنند و در صورت علامت دار بودن بلافاصله به مامورين وزارت بهداشت مراجعه کنند.
وي اضافه کرد: در حال حاضر موقعيتي نيز پيش آمده است که بسياري از شرکتهاي توليد کننده تجهيزات پزشکي مي خواهند از اين بازار سودآوري کنند. به عنوان نمونه يکي از دستگاههايي که در مورد آن بازاريابي بيشتري مي شود، دستگاهي است که با استفاده از اشعه مادن قرمز تب دار بودن افراد را مشخص مي کند. عمده تجربه استفاده از اين دستگاه در کشورهاي جنوب شرق آسيا به عنوان توليد کننده اين دستگاه و کشورهاي عربي بوده است اما متاسفانه استفاده از اين دستگاه نشان نداده که مي تواند جلوي گسترش بيماري را بگيرد و حتي موجب اشتباهاتي شده که ضايعاتي را به همراه داشته است.
توصيه اصلي در مراقبت هاي مرزيلنکراني تاکيد کرد: توصيه اصلي در مراقبت هاي مرزي اين است که توصيه به وجود جايي براي خود اظهاري افراد علامت دار است و تاکيد بر آموزش هاي لازم براي پيشگيري در زمان ورود و خروج به کشور است البته خوشبختانه براي افراد امکان آموزش وجود دارد.
وي در خصوص موضوع بازيهاي کشورهاي اسلامي در ايران و اعزام تيم هاي ايراني به کشورهاي آسيايي به منظور رقابت در بازيهاي آسيايي گفت: در دو مورد سازمان تربيت بدني با توجه به شرايط کشور مقصد از وزارت بهداشت براي اعزام تيم هاي خود استعلام کرد و ما با اعزام يکي و دو مورد از تيم ها به آن کشورها مخالفت کرديم. حسب مورد با درنظر گرفتن شرايط کشورها تصميم گيري مي کنيم.
وزير بهداشت اضافه کرد: يکي از دستورکارهاي جدي وزارت بهداشت برگزاري مسابقات کشورهاي مسلمان در ايران است که نظر کارشناسي خود را در يک هفته آينده به سازمان تربيت بدني اعلام مي کنيم.
لنکراني در پاسخ به پرسشي در زمينه ادامه فعاليتش در دولت دهم گفت: دولت توسط رياست جمهوري تا دو هفته بعد از تحليف به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي شود و هر نوع سخني در اين مدت گمانه زني است. گمانه زني اشکالي ندارد اما بهتر است به جاي صحبت از افراد در خصوص معيارها و وظايفي که از وزير بهداشت دولت دهم انتظار مي رود، اطلاع رساني شود.
لنکراني افزود: بايد ببينيم که در دوره دهم با توجه به تجربه موجود در دولت نهم در زمينه سلامت، چه اهداف واقع بينانه را مي توانيم ترسيم کنيم، چه افقي را مي توانيم درنظر بگيريم و چه مسيري را بايد انتخاب کنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش که يک وزير خوب و کارآمد چه خصوصياتي بايد داشته باشد، گفت: اين موضوع بسته به نوع نگاه به آن متفاوت خواهد بود. به نظر من مهمترين رکن آن اين است که وزير بهداشت بايد بتواند نظام سلامت کشور را در يک کار گروهي مديريت و از همه توانمنديها استفاده کند و با حداقل رساندن حاشيه ها به متن اصلي کار که خدمت رساني و ارتقاي سلامت مردم است، بپردازد. اين موضوع مي تواند معيار خوبي براي انتخاب آن باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن