تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815515864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار متكي با دبيركل سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ديدار متكي با دبيركل سازمان ملل
سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
تحولات مهم منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله بحران قفقاز، عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در كمك به حل بحران‌هاي منطقه‌اي در ديدار وزير امور خارجه ايران و دبيركل سازمان ملل متحد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش واحد مر كزي خبر از نيويورك در اين ديدار كه در حاشيه برگزاري اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك صورت گرفت، آقاي متكي با ابراز تاسف از اينكه به دليل بي توجهي به ريشه‌هاي مشكل فلسطين، ارائه بيش از يكصد طرح، ابتكار و قطعنامه در سال هاي گذشته منتهي به حل اين مسئله نشده است، اظهار داشت جمهوري اسلامي ايران ريشه اصلي اين مشكل را عدم رجوع به خواست و نظر ساكنين اصلي اين سرزمين شامل مسلمانان، يهودي‌ها و مسيحيان‌، چه آنهايي كه در سرزمين فلسطين مانده‌اند و چه آنهايي كه در نقاط مختلف جهان آواره هستند، مي‌داند و به همين دليل اساس طرح مورد نظر جمهوري اسلامي ايران، مراجعه به آراء فلسطيني‌ها است.

وي ضمن نمايشي خواندن اقدام اخير شوراي امنيت در صدور قطعنامه اخير درباره فعاليت هسته‌اي ايران، مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران را مبني بر ادامه مذاكرات آغاز شده براي نيل به يك توافق مشترك بيان كرد.

وزير امور خارجه كشورمان در تحليل اوضاع قفقاز، سوء محاسبه و اطلاعات نادرست، همراه با تحريك‌ها و مداخلات خارجي را از علل بروز بحران و ادامه آن بر منطقه و جهان دانسته و ابتكار جمهوري اسلامي ايران براي كمك به حل اين مناقشه را از طريق مذاكرات منطقه‌اي و به موازات آن استفاده از ظرفيت اروپا بر مبناي ايجاد يك ساز وكار همكاري در حوزه‌هاي انرژي، حمل و نقل و امنيت، تشريح كرد.

متكي با اشاره به افتتاح دفتر يونامي در تهران، آمادگي كشورمان را براي تقويت همكاري با سازمان ملل در مسئله عراق اعلام كرد.

دبيركل سازمان ملل نيز در اين ديدار با مهم توصيف كردن نقش ايران در كمك به حل بحران‌هاي منطقه‌اي از جمله در خاورميانه، به تشريح فعاليت‌هاي سازمان ملل درباره مسئله فلسطين پرداخت و تصريح كرد اينجانب مكرر مواضع قاطع خود را درباره ضرورت بر چيدن شهرك‌ها، احداث نكردن شهرك‌هاي جديد، بازشدن راه‌هاي كمك به مردم غزه و رفع محدوديت‌هاي مرزي از سوي اسرائيل‌، اعلام كرده‌ام.

وي با ابراز خرسندي از استقرار ثبات و آرامش بيشتر در لبنان و عراق از جمهوري اسلامي ايران بخاطر استقرار افسر رابط يونامي در تهران تقدير كرد.

بان كي مون ادامه بحران در قفقاز را مايه نگراني خواند و ابراز اميدواري كرد با ادامه تلاش‌ها و ابتكارها و نقش مهم سازمان ملل در ادامه گفتگوها و كمك به مردم آسيب ديده، اين بحران بطور كامل حل شود.

وي در بحث هسته‌اي، بر ضرورت ادامه گفتگوها تا حل نهايي مسئله به عنوان موضع سازمان ملل متحد تاكيد كرد.
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن