تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812987761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چالشهاي پش روي شموشك نوشهر براي حضور در ليگ دسته اول فوتبال كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چالشهاي پش روي شموشك نوشهر براي حضور در ليگ دسته اول فوتبال كشور
براي فوتبال مازندران كه به رغم استعدادهاي قابل توجه كه در تيمهاي طراز اول كشور به بازي مشغول هستند از داشتن تيمي در ليگ برتر قوتبال ايران محروم است افول شموشك نوشهر كه از آن به عنوان سمبل فوتبال استان ياد مي كنند اتفاق ناگواري است.


شموشك نوشهر تنها تيم مازندراني است كه در طول هشت دوره برگزاري ليگ برتر فوتبال كشور در اين پيكارها شركت داشته است.
شموشك طي دوره هاي سوم تا پنجم ليگ برتر حضور داشت و اگر چه همواره در معرض سقوط بوده اما به واسطه معرفي چهره هاي شاخص به فوتبال ايران مورد توجه قرار گرفته است.
در حال حاضر 36 بازيكن مازني در 18 تيم ليگ برتر فوتبال ايران به بازي مشغول هستند كه 22 تن از آنان پس از اينكه در شموشك خود را نشان داده اند جذب تيمهاي متمول شده اند.
رفت و آمدهاي پياپي بازيكنان جوان از شموشك به ديگر تيمها باعث شد كه اين تيم سرانجام به ليگ دسته اول كشور سقوط كند.
هرچند با تصميم فدراسيون فوتبال مبني برافزايش تعداد تيمهاي ليگ ، يك بار ديگر به اين مسابقه ها بازگردانده شد.
در دهه 80 تا پيش از آغاز فصل جديد رقابتهاي ليگ دسته اول كشور شموشك نوشهر بر استفاده از مربيان غير بومي اصرار داشت.
"اكبر ميثاقيان" ، "ناصر ابراهيمي" ، "فرشاد پيوس" ، "بهمن فروتن" و "محمدعلي فلاح دار" در دوره هاي مختلف در عرض هفت فصل گذشته رهبري شموشك نوشهر را در دست داشتند و به وضوح اعتمادي به مربيان بومي در انديشه هاي مسوولان شموشك ديده نمي شد.
اما در فصل 1388 - 1387 ليگ دسته اول كشور هدايت شموشك به "بهاالدين پناهي" سپرده شد.
سرمربي جديد شموشك در سالهاي گذشته همواره عضوي از كادر فني شموشك بوده اما براي اولين بار است كه نقش سرمربي را ايفا خواهد كرد.
"پناهي" پيش از اين در تيمهاي پايه شموشك و به خصوص اميدهاي اين باشگاه نتايج درخشاني در سطح كشور گرفت و در پرورش بازيكنان نخبه اي چون "رحمان احمدي" و "محسن بنگر" (تيم سپاهان ) ، "كيانوش رحمتي" (تيم سايپا) ، "ابوذررحيمي" و "سهراب انتظاري" (تيم راه آهن ) ، "محسن يوسفي" (پاس همدان ) و بسياري ديگر از دست پرورده هاي شموشك تاثير بسزايي داشته ولي او در فصل پيش روي شموشك با مشكلات فراواني رو به رو است.
17 بازيكن فصل قبل در مسابقه هاي امسال شموشك نخواهند بود و از سوي ديگر مشكلات مالي باشگاه موجب شد تا "بهاالدين پناهي" بودجه اي براي خريدهاي آنچناني نداشته باشد و در واقع نيازهاي خود را از استعدادهاي جوان و گمنام سراسر استان تامين نمايد.
"بهاالدين پناهي" در اين خصوص در گفت وگويي با خبرنگار ايرنا گفت: شموشك باشگاهي سازنده است كه براي حفظ خود چاره اي جز فروش بازيكنان جوان خود ندارد.
وي افزود: امسال هم با خروجي زيادي رو به رو هستيم اما با توجه به استعدادهايي كه در سطح منطقه وجود داشت تركيب تيم را بازسازي كرده ايم.
گفته مي شود كه شموشك نوشهر هيچ پيش قرار داد مالي را مقابل بازيكنان خود قرار نمي دهد و صرفا تعهد مي كند كه ماهانه مبلغي در حدود دوميليون ريال بپردازد.
سرمربي شموشك نوشهر در اين رابطه گفت: اطلاع دقيقي از چگونگي عقد قرار دادها با بازيكنان ندارم چرا كه در حيطه وظايفم نيست اما بدون شك مبالغ مورد تعهد در خصوص بازيكنان يكنواخت نبوده و متفاوت بوده است.
وي جوانگرايي مفرط در شموشك نوشهر را عاملي براي بي تجربگي تيم در ابتداي فصل آتي دانست و بيان داشت: بايد به اين جوانان زمان داد تا خود را با شرايط بازي در ليگ دسته اول كشور تطبيق دهند.
وي تصريح كرد: آنها تجربياتي در اين سطح ندارند و تا وقتي كه بتوانند در تقابل با تيمهاي سازماندهي شده دست به رقابتي نزديك بزنند به زماني كافي نياز دارند.
شموشك نوشهر در ديدارهاي تداركاتي نتيجه خوبي گرفته كه مهمترين آنان تساوي بدون گل مقابل تيم اتكا گلستان در گرگان بوده است نتيجه اي كه "پناهي" را از عملكرد شاگردانش راضي مي كند.
وي گفت: در ديدارهاي تداركاتي خوب كار كرديم با اينكه انتظار زيادي از شاگردانم نداشتم اما آنها ثابت كردند كه مي توانند فراتر از تصورات اهالي فوتبال بازي كنند.
هر چند كه بازيكنان شموشك با روحيه و انگيزه بالا به نظر مي رسند اما حضور هميشگي بندريها در انتهاي جدول ليگ هاي فوتبال در سالهاي گذشته اين بيم و هراس را در ميان هواداران شموشك در نوشهر به وجود آورده كه در فصل آتي هم در خطر سقوط باشند اما سرمربي اين تيم اميدوارتر از آنها است.
وي گفت: مطمئن هستم كه به گونه اي كار خواهيم كرد كه اگر چه در جمع مدعيان حضور نداشته باشيم ولي رو به بالا حركت كنيم .
اما يك پيشكسوت برجسته فوتبال در مازندران بر اين باور است كه "بهاالدين پناهي" با دشواريهاي بسياري مواجه مي باشد و رقابتهاي ليگ دسته اولي كشور ميدان بسيار مشكلي براي وي خواهد بود .
"حسين مكارمي" گفت: حداقل 80 درصد تيمهايي كه در فصل آينده ليگ يك بازي مي كنند از نظر مالي قدرتمند هستند اما شموشك با بضاعت و استطاعت مالي اندك بايد شاهكار كند تا خود را در اين ليگ حفظ نمايد.
وي كه سرمربيگري تيمهاي مختلف مازندران را در دوره مختلف برعهده داشته تصريح كرد: از انتخاب "پناهي" به عنوان سرمربي شموشك بي نهايت خوشحال شدم در اين برهه و با مشكلات مالي عديده شموشك فقط يك مربي بومي كه آشنايي كاملي با فضاي تيم داشته باشد به كار مي آيد كه پناهي بهترين گزينه بود.
وي گفت: هر نتيجه اي كه شموشك بگيرد همين كه شهامت حضور در ليگ يك با اين جوانان خام و بي تجربه را داشته ارزشمند است و بايد اين تيم را مورد حمايت قرار داد.
وي در خاتمه اظهار اميدواري كرد كه شموشك در اين شرايط بغرنج مالي از توجهات مادي مسوولان استان بهره مند گردد.
ك/4 506/7327/503/ 402 شماره 041 ساعت 09:33 تمام
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن