تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815766575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خادم: كشور با اداره استقلال و پرسپوليس توسط مردم،به مخاطره نمي‌افتد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خادم: كشور با اداره استقلال و پرسپوليس توسط مردم،به مخاطره نمي‌افتد
اگر قرار باشد، اين روند به همين شكلي كه سازمان تربيت بدني است، تبديل به وزارت ورزش شود، اين اتفاقات افزايش پيدا مي كند و عدم ثبات مديريتي و يك لجام گسيختگي در آن فضا را ايجاد مي كند...تغيير ساختار سازمان ورزش اثر منفي از باب فرابخشي بودن، نخواهد داشت و نبايست اين موضوع بهانه‌اي براي اين تغييرات باشد...تنها 600 ميليون تومان هزينه تهيه نسخه هاي چاپي طرح جامع بود.
در حوزه هاي مختلف همواره كارشناسان مربوط به آن حوزه اظهارنظر مي كنند كه اين موضوع در خصوص حوزه ورزش نيز صادق است و همواره در مباحث ورزشي اين نظرخواهي از مديران ورزشي، نمايندگان مجلس، مربيان، داوران و قهرمانان انجام ميشود كه به نوعي در برگيرنده بخش عمده ديدگاه‌هاي اقشار مختلف ورزش مي‌باشد.

در اين ميان اميررضا خادم كه تقريباً تمامي اين حوزه ها را با قهرماني المپيك، هدايت كشتي‌گيران، رايست فدراسيون كشتي و نمايندگي دوره هفتم مجلس تجربه كرده، با ديدگاه‌هاي هركدام از اين گروه ها درآميخته است و به همين دليل قطعاً ديدگاه‌هايش رگه‌هايي از نظرات هريك از اين گروه ها را نيز به همراه دارد.

اميررضا خادم در شرايطي كه هنوز ورزش كشور درگير ناكامي در المپيك پكن است، انتخابات كميته ملي المپيك در پيش است، بحث تشكيل وزارت ورزش، خصوصي‌سازي استقلال و پرسپوليس و برخي تقابلات در ورزش كشور به اوج رسيده و احتمال وقوع برخي تقابلات در آينده نزديك مي رود، در گفت و گويي تفضيلي با تابناك، مسائل فراواني را با اين محورها بازگو كرد.

تشكيل وزرات رفاه با جمع‌بندي سه موضوع كلان
اميررضا خادم در ابتداي اين گفت و گو با اشاره به پيگيري اين طرح در گذشته دور اظهار داشت: تصور مي كنم اين كار در صورتي شدني است كه ما اين رو عطف بدهيم به قانون برنامه چهارم كه بر اساس اين قانون دولت بايد به سمت كوچك شدن حركت كند و از تعداد وزارتخانه ها كاسته شود و اصلاً بدنه دولت و ساختار تشكيلاتي اش كوچك شود؛ مزيد بر اين جريان، موضوع اجراي اصل 44 قانون اساسي نيز مطرح است كه طبيعتاً مقرر شده به آن سمت حركت كند تا بخش خصوصي فعال تر شود و باز هم دولت جايگاه سياست گذاري و نظارتي داشته و اجرا در دست خود مردم قرار گيرد. از سويي ديگر نيز، ماده 117 قانون برنامه چهارم هم عنوان شده كه ورزش مي بايست در انتهاي برنامه چهارم، در بخش حرفه اي كاملاً خودگردان شده باشد و در بخش قهرماني حداقل 50 درصدد خودگردان و خصوصي شده باشد. در صورتي كه اين سه موضوع كلان را كه هم در قانون دائمي و هم در قانون برنامه وجود دارد را كنار هم بگذاريم، ماحصل اين جمع بندي مي‌تواند تعريفي باشد براي آنچه نمايندگان مجلس امروز در قابل تبديل معاونت رئيس جمهوربه وزرات ورزش پيگيري مي‌كنند.

وي ادامه داد: براي اينكه اين اتفاق بيافتد، يكي از مسائل اصلي كه باعث اين تفكر در ميان نمايندگان مي شود را بايد مورد بررسي قرار دهيم و آن پاسخگويي مستقيم ورزش كشور به نمايندگان مردم است و در صورتي كه اين موضوع را در نظر داشته باشيم كه همين وضعيت و اشكال در خصوص سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و سازمان ملي جوانان به عنوان ديگر معاونين رئيس جمهور مطرح است و بعد به دنبال كارايي هركدام از اينها، در قالبي كه امروز هستند بپردازيم، مشاهده مي كنيم كه سازمان ملي جوانان با بودجه حداقلي كه برايش هرساله در نظر گرفته شده، به هيچ وجه نمي تواند برآورنده موارد و وظايفي باشد كه در قانون برايش تعريف شده و از طرف ديگر هم يك جايگاه ستادي دارد كه كار تحقيقاتي و آماري مي كند و اينها را انتقال مي دهد به دستگاه هاي ديگري كه بايد مجري باشند و طبيعتاً اين مجريان در دستگاه هاي مختلف، تا به حال نشان داده‌اند كه حرف‌شنوي مناسبي از سازمان ملي جوانان نداشتند و كمتر اهميت دادند به موضوع تصميمات و نتايجي كه در سازمان ملي جوانان بدست آمده است.

خادم افزود: طبيعتاً براي اينكه سازمان را به سمت پاسخگويي حركت داده شود كه يك دستگاه اجرايي به بدنه دولت اضافه مي شود و خودش به سمت اجرايي شدن حركت مي كند و در عين حالي كه اجازه اين كار را هم ندارد، امكان اين كار را هم ندارد، چون بودجه اش كم است. در واقع اگر وضعيت به همين منوال استمرار يابد، سازمان ملي جوانان دستگاهي مثل بسياري از بخش هاي وزارت ارشاد كه در استان ها هزينه اختصاصي به آنها در حد روشن ماندن چراغ آن اداره و آن مجموعه اداري است و كفاف فعاليت فرهنگي بيشتر را نمِي دهد، خواهد شد؛ يعني يك دستگاه عريض و طويلي مي شود كه هيچ اتفاق خاصي در آن نمي افتد.

وي در ارتباط با جايگاه ميراث فرهنگي در معادلات كشور يادآور شد: از طرفي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز سازماني است كه اگر بر اساس چشم انداز بيست ساله، نگاه مثبت و مناسبي نسبت به آن وجود داشته باشد، بايد به سمتي حركت كنيم كه بتواند جاي نفت را در اقتصاد ما بگيرد و مثل برخي كشورها همچون فرانسه، تركيه و مالزي، به سمتي حركت كند كه از اين بخش حتي به اندازه درآمدهاي نفتي، درآمدهايي در اقتصاد ملي و توليد ناخالص ملي داشته باشيم. اين سازمان هم با توجه به آنكه به عنوان معاون رئيس جمهور است، پاسخگوي مستقيم نمايندگان مجلس نيست و من به عنوان فردي كه در اين چهار سال گذشته و در مجلس هفتم، پيگير كارهاي اين سازمان بودم، با مشكلات عمده و عديده اي چه در مديريت قبلي و چه در مديريت جديد در خصوص عملكرد اين سازمان روبرو بودم. از طرفي ديگر سازمان تربيت بدني هم به همين شكل محلي است كه مردم نسبت به عملكرد و اتفاقاتي كه در ورزش مي افتد، با حساسيت فراواني موضوع را پيگيري مي كنند و در عين حال پاسخگوي مستقيم به مجلس نيز نيستد.

به دنبال افزايش بودجه ورزش بوديم
نماينده سابق مردم تهران در خانه ملت در خصوص عملكرد فراكسيون ورزش مجلس هفتم و مقايسه آن با مجلس هشتم گفت: در آنجا ما يك مشكل اساسي داشتيم و آن پاسخگويي مستقيم از رئيس سازمان تربيت بدني بود كه اگر مي خواستيم بايد از رئيس جمهور سوالي در خصوص ورزش داشته باشيم كه اين هم اصلاً شدني نبود و اگر هم تحقق مي يافت هزينه هاي فراواني در بر داشت.

خادم ادامه داد: اين مشكلي است كه براي همه دوره‌ها و همه زماني‌ها وجود داشته و ما هم با ان روبرو بوديم اما تلاشي كه فراكسيون و كميته در جهت پاسخگوتر كردن سازمان ورزش و مديريت‌هاي كلان ورزش انجام داد، فكر ميكنم كه همراه با موفقيت هايي بود. ضمن اينكه ما بيشتر به دنبال حمايت از دولت بوديم كه بحث افزايش بودجه مشهودترين بخشي بود كه ما در اين فضا توانستيم محققش كنيم و اگر در بدو ورودمان به مجلس، كل بودجه ورزش 70 ميليارد تومان بود، امروز اين عدد به بالغ بر 500 تا ششصد ميليارد تومان به صورت مستقيم و با بخش خصوصي و اينها شايد ساليانه هفتصد تا هشتصد ميليارد تومان، پول به ورزش تزريق شده و بودجه هاي مستقيم و غيرمستقيم در اختيار اين بخش قرار داده شده است.

اين حركت مشخصي بود كه براي ورزش انجام داديم و بخش هاي مثل تعليق فوتبال ايران، اتفاقات و نابساماني هايي كه در تغيير مديريت فوتبال اتفاق افتاد، پيگيري هايي كه در خصوص كميته ملي المپيك در دوره قبل و اشكالاتي كه در آن سيستم وجود داشت و موارد متعدد ديگري كه براساس وظيفه نظارتي، پيگيرش بوديم، مباحثي بود كه دولت و سازمان تربيت بدني با طرح موضوع و پيگيري موضوع، مسئله باز تر شده و بيشتر مردم در جريانش قرار گيرند تاماحصل اين باشد كه مجلس بيشتر ديده شود و اشكالات پيگيري شود.

وي در خصوص عملكرد مجلس در دوره جاري نيز گفت: مجلس بايد شفاف تر، تخصصصي تر و فارق از گاهي دلخوري هاي فردي و شخصي موضوعات را پيگيري كند. مثلاً اتفاقي كه چندي پيش در مجلس افتاد و آن لايحه دو فوريتي وادا مصوب نشد، با توجه به محدوديت زماني ايران، اتفاق خوبي نبود و انتظار مي رفت چهره هاي ورزشي مجلس از اين مسئله دفاع مي كردند تا اين مسئله سريع تر مصوب مي شد و جايگاه جهاني ما در مبارزه با دوپينگ پررنگ تر جلوه ميكرد.

به افكار عمومي رجوع كرده بوديم
وي در خصوص برگزاري دومين مراسم معرفي مرد اخلاق ورزش كشور كه همزمان با سالمرگ جهان پهلوان تختي برگزار مي‌شود و انتقاداتي كه درباره نحوه انتخاب چهره‌هاي برتر در دوره نخست وجود داشت گفت: ما خودمان هم انتقاداتي به اين طرح داشتيم و طبيعتاً طرحي كه براي اولين بار اجرا مي‌شود، با اشكالاتي همراه خواهد بود كه ما هم تلاش كرديم نظرات را جمع‌آوري و شرايط را احصا كنيم. ضمن آنكه معيارهاي مختلف به تنهايي تاثيرگذار نبوده و جمع‌بندي اين معيارها مرد اخلاق سال را مشخص مي سازد.

رئيس هيئت مديره موسسه نسل آفتاب در خصوص اين مسئله كه گفته مي‌شود براي انتخاب مردان اخلاق به افكار عمومي رجوع نشده، گفت: برخلاف اين گفته ها، سال 86 اين نظرسنجي عمومي را در حد توانمان برگزار كرديم كه 50 امتياز داشت و مشخصاً از داخل مطبوعات، سايت نسل آفتاب و موارد اينچنيني نظرسنجي را داشتيم كه اما اين كار را خيلي قوي نمي دانم.

خادم ادامه داد: امسال نيز قصد داريم يك شوراي سياست‌گذاري جدي تري را با حضور چهره هاي متفاوتي كه مشهور به مباحث اخلاقي در رشته هاي مختلف هستند، سه ماه قبل از اين برنامه داشته باشيم و بعد يك كميته اجرايي را تشكيل دهيم كه در همين فرصت نيز معيارها و روش انتخاب مرد اخلاق سال مجدداً مشخص خواهد شد.

البته مراسم سال 87 يك تفاوت اساسي با سال گذشته نيز خواهد داشت كه سال گذشته به دليل برگزاري اولين دوره اين مراسم، ما از ميان قهرمانان سال‌هاي گذشته، نفراتي را انتخاب كرديم و اما از سال 87، تنها قهرمانان اخلاق همان سال برگزيده مي‌شوند و به همين دليل احتمالاً امتيازات با تغييرات فراواني همراه خواهد شد.

متن كامل اين گفتگو را در تابناك ورزشي مطالعه فرماييد.
 چهارشنبه 10 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن