تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814979958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم افتتاح نمايشگاه سفر عنوان شد: تهيه 1471 بسته مسافرتي براي نيمه دوم امسال راه‌اندازي سامانه تاكسي‌هاي گردشگري در 4 شهر بزرگ كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در مراسم افتتاح نمايشگاه سفر عنوان شد: تهيه 1471 بسته مسافرتي براي نيمه دوم امسال راه‌اندازي سامانه تاكسي‌هاي گردشگري در 4 شهر بزرگ كشور
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

سامانه رزواسيون خانه‌هاي شخصي و استيجاري شب گذشته طي مراسمي با حضور معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در حاشيه برگزاري نمايشگاه سفر در كاخ سعدآباد بهره‌برداري شد.

به گزارش خبرنگار گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمدشريف ملك‌زاده در اين مراسم با بيان اينكه خلاقيت و نوآوري‌هاي فراواني با همكاري بخش خصوصي در حوزه گردشگري رخ داده است گفت: سال گذشته در حوزه گردشگري فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني مناسب در دستور كار گرفت كه اتفاقا بسياري از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين حوزه مانند برگزاري 61 همايش علمي براي فرهنگ‌سازي سفر مورد انتقاد برخي از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفت كه امروز با افزايش تعاملات و علاقمندي مسوولان دولتي، استانداران و مديران اجرايي براي بهره‌مندي از مزاياي گردشگري، شاهد تأثير گذار بودن اين همايش‌ها و دستاورد‌هاي آن هستيم.

وي هم چنين توزيع سفر را از ديگر اهداف پيش‌بيني شده در حوزه گردشگري در سال گذشته عنوان كرد و گفت: در اين حوزه نيز سفرهاي فراوان نوروي نشان داد توزيع سفر در مناطق مختلف كشور بويژه مناطق محروم رخ داده است و ديگر چند شهر خاص شمالي و زيارتي مقصد گردشگران نيستند.

ملك‌زاده از انجام بيش از 80 درصد اقدامات نرم‌افزاري سياستگذاري حوزه گردشگري خبر داد و گفت: متاسفانه در طول 28 سال گذشته در هيچ يك از بسته‌هاي سفري وب سايت‌هاي جهاني ايران به عنوان جامعه ميزبان جاي نگرفته بود كه خوشبختانه اين امر با تدوين هزار و يك مسير گردشگري و تفاهم با كشورهاي صاحب صنعت گردشگري رخ داده است.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اينكه بنگاه‌هاي دروغ پراكني، ايران را ناامن جلوه داده‌اند تاكيد كرد: انتظار داريم حداقل رسانه‌هاي خودمان بويژه رسانه ملي در حوزه گردشگري و اطلاع رساني بيش از پيش فعال باشند.

وي ادامه داد: بودجه اندك معاونت گردشگري كه فقط 350 ميليون تومان است اجازه ورود به عرصه بزرگ اطلاع رساني را نمي‌دهد و به همين دليل ما تلاش كرده‌ايم با همكاري و مساعدت بخش خصوصي تمامي اهداف و برنامه‌هاي پيش بيني شده را اجرايي كنيم.

او با بيان اينكه احتياجي به همين بودجه 350 ميليون توماني هم نداريم گفت: ما در حوزه گردشگري بيش از بودجه به نخبگان برنامه‌ريزان و انديشمندان اين حوزه نيازمنديم تا بتوانيم با ابتكار و خلاقيت تمامي حوزه‌هاي اجرايي دولتي و خصوصي را در توسعه گردشگري و ظرفيت‌هاي آن به كار بگيريم.

وي با اشاره به راه‌اندازي سامانه ملي رزواسيون خانه‌هاي شخصي و استيجاري تاكيد كرد: اين سامانه در 77 نمايندگي داخلي مراكز رزو خانه‌هاي شخصي و استيجاري براي دسترسي مسافران فعال خواهد شد.

ملك‌زاده هم چنين از راه‌اندازي جامعه تخصصي گردشگري الكترونيك با هدف مديريت مقصد گردشگري با بهره‌گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات خبر داد و افزود: متاسفانه فراواني نفت در كشور، ما را از بهره‌مندي و استفاده بهينه از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود دور نگه داشته است كه خدا كند روزي برسد كه اين نفت به پايان برسد تا ما بتوانيم با اتكا از توان و انديشه هوشمند ايراني و ظرفيت‌هاي خدادادي كشو را به سامان برسانيم.

به گزارش ايسنا، جمشيد حمزه‌زاده، مديركل گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز در سخناني از شناسايي 13 هزار و 723 منزل شخصي و استيجاي براي ارايه خدمات به گردشگران خبر داد و گفت: تاكنون 2952 پروانه موقت براي صاحبان اين منازل صادر شده است.

به گفته وي 77 دفتر نمايندگي و 212 مركز رزواسيون در استان‌هاي مختلف كشور براي بهره‌مندي مسافران از واحد‌هاي استيجاري فعال شده‌اند.

وي هم چنين از راه‌اندازي سامانه تاكسي‌هاي گردشگري در تهران،‌ مشهد، اصفهان و شيراز خبر داد و گفت: در ديگر استان‌ها نيز به زوي اين سامانه افتتاح مي‌شود.

او ادامه داد: در حوزه سفر كارت‌ ملي نيز تاكنون بيش از دو ميليون و 500 سفر كارت براي كارمندان دولت صادر شده است كه اگر به طور متوسط هر خانواده كارمند را چهار نفر حساب كنيم بيش از 10 ميليون نفر از تسهيلات و امكانات سفر كارت‌ ملي بهره‌مند شده‌اند.

مديركل گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خاطرنشان كرد: 1417 بسته مسافرتي براي نيمه دوم امسال از سوي دفاتر خدمات مسافرتي تهيه شده است كه در قالب سفرهاي ارزان قيمت به مسافران ارايه مي‌شود.

به گزارش ايسنا، در حاشيه مراسم بهره‌برداري از سامانه رزواسيون خانه‌هاي شخصي و استيجاري، نمايشگاهي از دستاورد‌ها و عملكرد‌هاي مراكز خصوصي تشكل‌هاي صنفي، دفاتر... سفرهاي ارزان قيمت و مناطق آزاد در نمايشگاه سفر نيز برپا شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن