تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815585641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو كتاب درباره دين و رسانه منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دو كتاب درباره دين و رسانه منتشر مي‌شود
خبرگزاري فارس: كتاب‌هاي «دين در عصر رسانه» نوشته استوارت هوور و «دايرة‌المعارف دين، ارتباطات و رسانه» ويراسته دانيل استوت، همزمان با دومين همايش بين‌المللي دين و رسانه منتشر مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، نگاه ديني به پديده‌هاي مختلف يكي از دغدغه‌هاي بشر بوده است. در حوزه رسانه نيز سال‌هاست متفكرين غربي به غور و تفحص درباره هم‌نشيني و تضادهاي آموزه‌هاي دين و فن‌آوري و ماهيت رسانه پرداخته‌اند كه اين تلاش فكري آن‌ها در قالب همايش‌ها و مكتوبات به اهالي فكر عرضه مي‌شود.
همزمان با دومين همايش بين‌المللي دين و رسانه، خانه هنر و انديشه وابسته به مركز پژوهش‌هاي اسلامي صداوسيما مستقر در شهر قم بنا بر ماهيت خود و هم‌چنين به عنوان يكي از برگزاركنندگان همايش مذكور، ترجمه و تدوين دو كتاب مهم و با ارزش در حوزه دين و رسانه را در دست تهيه دارد.
كتاب دين در عصر رسانه نوشته استوارت هوور كه توسط انتشارات راتلج در سال 2006 منتشر شده، يكي از مهم‌ترين كتب در حوزه مطالعات دين و رسانه است.
وي يكي از مدعوين همايش بين‌المللي دين و رسانه نخست و يكي از شناخته‌شده‌ترين اساتيد و پژوهشگران در حوزه مطالعات دين و رسانه است كه داراي تاليفات متعددي در اين‌باره است؛ پيش از اين كتاب ديگر وي با نام بازانديشي درباره رسانه، دين و فرهنگ به همت انتشارات سروش منتشر شده بود با اين تفاوت كه آن كتاب بيشتر جنبه گردآوري داشته و كتاب دين در عصر رسانه يكي از مهم‌ترين تاليفات وي به شمار مي‌آيد.
ترجمه كتاب 366 صفحه‌اي دين در عصر رسانه را علي عامري مهابادي، فتاح محمدي و اسماعيل اسفندياري بر عهده دارند.
هم‌چنين كتاب دايره‌المعارف دين، ارتباطات و رسانه ويراسته دانيل استوت كه توسط انتشارات راتلج به سال 2006 منتشر شده نيز يكي ديگر از كتب در دست ترجمه است.
اين كتاب كه به همت نويسندگان متعدد و در بيش از 400 صفحه تدوين شده، دربرگيرنده 128 مدخلِ مرتبط با مباحث دين، ارتباطات و رسانه است. برگزيده‌اي از مداخل دايره‌المعارف دين، ارتباطات و رسانه به همت جمعي از مترجمين شناخته شده و كارآشناي ايران در حال گردآوري است.
مجيد اخگر، محمد شهبا، محمد نبوي، نيما ملك‌محمدي، فريده حسن‌زاده(مصطفوي)، سيدعبدالله گيويان، امير احمدي آريان از جمله مترجمان اين مجموعه هستند.
گردآوري دو كتاب مذكور را سيدحميدرضا قادري بر عهده دارد.
بنابر اعلام گردآورنده، كار ترجمه كتاب دين در عصر رسانه به پايان رسيده و مراحل نهايي خود را طي مي‌كند و تلاش مي‌شود دو كتاب، آبان‌ماه امسال به بازار نشر عرضه شوند.
هم‌چنين كار ترجمه ديگر مداخل دايره‌المعارف دين، ارتباطات و رسانه تا بهار سال 1388 به پايان خواهد رسيد كه در مجلدات بعدي عرضه خواهند شد.
دومين همايش بين‌المللي دين و رسانه از 19 تا 21 آبان‌ماه امسال به مدت سه روز در دو شهر تهران و قم برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن