تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815471092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل انجمن آلزايمر ايران :هدف انجمن ارتقاي زندگي افراد مبتلاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل انجمن آلزايمر ايران :هدف انجمن ارتقاي زندگي افراد مبتلاست
تهران - مدير عامل انجمن آلزايمر ايران در مصاحبه اي با دويچه وله (صداي آلمان) در ارتباط با اهداف اين انجمن گفت:انجمن آلزايمر در بهمن ‌ماه سال 1380 تأسيس شد و هدفش ارتقاي سطح زندگي افراد مبتلا به آلزايمر و كمك به مراقبان اين افراد است.


به گزارش روز دوشنبه گروه صوتي و تصويري ايرنا، معصومه صالحي در پاسخ به سوالي درمورد تعداد انجمنهاي حامي آلزايمر در سطح كشور به دويچه وله گفت:از نظر حمايتي تنها انجمن، انجمن آلزايمر ايران هست.از نظر درماني نيز در يكي دو مركز دانشگاهي، دپارتمان حافظه و بيمارستان امام خميني (ره )، مراكزي جهت درمان تأسيس شده است.
صالحي در ارتباط با محل تأمين هزينه‌هاي انجمن آلزايمر ايران و حمايتهاي دولت گفت: تا به حال اكثر تأمين منابع مالي از طريق كمك‌هاي مالي و افراد خير بوده است.البته دولت نيز به صورت ساليانه به NGO ها (سازمان‌هاي غير دولتي) كمك مي‌كند. اندكي هم از سازمان بهزيستي يارانه مي‌گيريم.
وي اظها ر داشت : امسال با تلاش زيادي كه شد، توسط نمايندگان مجلس، بودجه‌اي براي بيماري آلزايمر اختصاص داده شدكه اين بودجه فعلا در اختيار وزارت بهداشت است.
صالحي در ارتباط با تعداد بيماران آلزايمر در ايران گفت :متأسفانه آمار دقيق گرفته نشده است. ولي تخمين زده شده كه در حدود 250 تا 300 هزار مبتلا داريم و انجمن هم تابه حال براي 990 بيمار تشكيل پرونده داده و خدماتي كه در انجمن ارائه مي‌شود، به آنها ارائه داده است.
وي در رابطه با خدمات ارائه شده به اين بيماران گفت:خدمات انجمن شامل خدمات آموزشي و شامل جزوات آموزشي مي‌شود كه از انجمن آلزايمر جهاني واقع در كانادا گرفتيم .
صالحي ادامه داد: سال گذشته در برلين در كنفرانس جهاني شركت داشتيم. همچنين كلاس‌هاي مشاور رواني براي خانواده‌هاداريم . از ديگر برنامه‌ها برگزاري همايش‌هاي علمي را مي‌توان نام برد كه يكي از آنها همايش عملي سراسري اول آذرماه است .
مدير عامل انجمن آلزايمر ايران ادامه داد:از خدمات ديگرمان مي‌توان خدمات درماني را نام برد. ما چهار پزشك متخصص مغز و اعصاب و اعصاب و روان در انجمن داريم. دو روز در هفته ويزيت‌هاي پزشكي انجام مي‌گيرد.
همچنين توانسته ايم يكي از داروهاي مربوط به آلزايمر را بيمه بكنيم، با كمك دولت در صدد هستيم كه داروهاي ديگر هم جزو خدمات بيمه‌اي قرار بگيرد.
همچنين خدمات حمايتي داريم، مثل دادن ويلچر، واكر، تشك‌هاي مواج براي خانواده‌هايي كه توان كمتري دارند، به صورت امانت با گرفتن شناسنامه دراختيارشان مي‌‌گذاريم و خدمات پيشگيري هست كه براي سالمندهاي در معرض خطر به نام "طرح حساس" جهت توانمندسازي سالمندان در انجمن صورت مي‌گيرد.
وي افزود: يكي از خدماتي كه ما انجام مي‌دهيم، اطلاع‌رساني در نشريات و رسانه‌هاي جمعي براي بالا بردن سطح دانش جامعه نسبت به اين بيماري است. ما در انجمن مشاور داريم، روزهايي كه پزشك هست، مشاور ان روانشناسي و تغذيه داريم كه اين آموزش‌ها را به خانواده مي‌دهند.
يكي ديگر طرحي است كه بتوانيم به صورت آزمايشي يك مدرسه‌ راهنمايي را انتخاب كنيم و به بچه‌ها آموزش دهيم كه اگر سالمندان در خانواده دچار سوء ظن و توهماتي هستند، اينها بدانند و آن را به خانواده انتقال بدهند و خودشان كمتر از دست سالمندشان ناراحت بشوند و سعي كنند به اين طريق كمك كنند و زندگي‌اش را بهبود ببخشند.
صوير**1522 ** 1506
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن