تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815483905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با نخستين همايش خيرين كارآفريني مطرح شد: گسترش فرهنگ وقف جهت اشتغال زايي در كشور ضروريست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: همزمان با نخستين همايش خيرين كارآفريني مطرح شد: گسترش فرهنگ وقف جهت اشتغال زايي در كشور ضروريست
تهران - خبرگزاري ايسكانيوز :نخستين همايش خيرين كار آفرين و نقش كار آفريني در وقف با حضور شهردار منطقه يك،مديران شهرداري،صاحبنظران و خيرين به همت مركز كارآفريني معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يك در تهران برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران « ايسكانيوز » به نقل از ستاد خبري نخستين همايش خيرين كارآفرين و نقش كارآفريني در وقف، مهندس محمد احمدي بافنده شهردار منطقه يك تهران در اين مراسم اظهار داشت: يكي از نكات مهمي كه در سنوات گذشته كمتر به آن توجه شده و بايد در حوزه شهرداري به آن پرداخت استفاده از ظرفيت خيرين است،در واقع به تصور اينكه شهرداريها با توجه به منابع درآمدي و عوارضي كه مي گيرند از خيرين بي نيازند، كم كم فاصله ميان شهرداري و خيرين افزايش يافته است.
وي ضمن مثبت ارزيابي كردن اين همايش افزود: ير پايي اين همايش با شكل تركيبي از ظرفيتهاي وقف و كارآفريني ، فرصتهاي شغلي و مولد را به همراه خواهد داشت لذا ظرفيت ها و اختياراتي كه در حوزه شهرداريها وجود دارد قطعا از تعداد زيادي وزارتخانه در يك شهر بيشتر است.
وي افزود :بنابراين وقف صرفا براي ساخت يك يتيم خانه و يا مسجد نيست بلكه بايد به دنبال آن بود كه ظرفيتهاي منابع مردم را كه مي خواهند خدمات پايدار داشته باشند ،بخشي را از خيرين مسكن ساز ، مسجد ساز و ... به خيرين شهرساز كشاند كه اين مسئله كارآفريني را بدنبال خواهد داشت.
وي در ادامه با اشاره به برخي فعاليتها در حوزه شهرداريها تصريح كرد: طي چند سال گذشته 2 كار خوب در حوزه شهرداريها اتفاق افتاده كه اين مسئله فرصت بسيار خوبي جهت ايجاد ظرفيت سازي خيرين شهرساز است .
مهندس احمدي بافنده تصريح كرد : اگر بتوانيم ظرفيت خيرين شهرساز و واقفين را با توجه به نياز محلات تركيب كنيم بركاتش اين است كه دقيقا براي نقاطي كه بيشترين نياز را دارند وقت و هزينه صرف مي شود.
شهردار منطقه يك تهران ادامه داد: يكي از موضوعاتي كه بايد در محلات به آن بيشتر توجه كرد استفاده از قوه فكري خبرگان در هر محله است تا ازفكر و تدبير آنها جهت ارائه راهكارها براي رفع مشكلات استفاده گردد .
وي با اشاره به شرايط مناسب جغرافيايي منطقه يك تهران افزود: اين منطقه با توجه به ظرفيت استثنايي كه دارد متاسفانه با كمبودهايي روبروست كه مي توان به كمبود بيمارستان ،شهربازي ،هتل و ..... اشاره كرد بعنوان مثال يكي از پيشنهاداتي كه به پزشكان در اين منطقه كرديم راه اندازي هتل hospitalاست تا رفاه لازم براي بيمار و خانواده او فراهم گردد، همچنين ايجاد فضاي تجاري يا تامين بازارهاي تخصصي از جمله نيازهايي است كه مي تواند جاذبه هايي را فراهم آورد لذا شهرداري منطقه يك آمادگي هر گونه همكاري و مساعدت را دارد تا با كمك خيرين و با ايجاد چنين مكانهايي از خروج سرمايه ها به ديگر كشورها جلوگيري نمايد.
همچنين شيرمردي مدير كل اوقاف استان تهران در ادامه مراسم اظهار كرد :امروز در اوقاف ثروتهاي زيادي خوابيده كه اگر احيا شود سبب كارآفريني مي گردد در واقع وقف به عنوان يك وسيله ،هم مارا به خدا نزديك و هم جامعه را سعادتمند مي كند.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر در دوره مسئوليت سازمان اوقاف قيمت ها به روز است كه اين مسئله ناراحتي عده اي را بوجود آورده اما آنچه هم به نظر ميرسد آنست كه سازمان اوقاف بايد امانت دار باشد و شرعا مسئول است تا ارزش ملكي را كه واقف واگذار كرده حفظ نمايد.
به گفته شيرمحمدي در بحث امانتداري بايد روي مسائل شرعي و فقهي حركت كرد تا آنچه مطلوب جامعه است ايجاد گردد.
مدير كل اوقاف تهران گسترش فرهنگ وقف به منظور كارآفريني و ايجاد اشتغال در كشور را ضروري دانست و عنوان كرد: امروز وقف مي تواند مشكل تورم،ايتام و ... را حل كند به شرطي كه به آن نگاه درست شود لذا گسترش فرهنگ وقف به منظور اشتغال قطعا با برپايي چنين همايشهايي به دستاوردهاي مثبتي دست خواهد يافت.
وي در پايان خاطر نشان كرد : اميدواريم نهضتي براي وقف درست شود تا از اين طريق نقش دولت در اقتصاد كم رنگ شود چرا كه دولت بايد تنها نقش نظارتي در اين زمينه داشته و اقتصاد در دست مردم باشد كما اينكه امروز پايه بسياري از موارد از جمله اقتصاد كشاورزي و صنعت از زمينهاي موقوفه است. مهندس بتو معاون اجتماعي ، فرهنگي شهرداري منطقه يك نيز در اين مراسم اظهار كرد: يكي از مهمترين فعاليتهايي كه شهردار تهران براي شهرداريها تعريف كردند بحث كارآفريني است در واقع دكتر قاليباف در حوزه شهرداريها ايجاد كار و فعاليت ، اوقات فراغت و بحث تعليم و آموزش شهروندان را از مهمترين مواردي اعلام كرده كه هر سه ماموريت فوق در بخش معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري خلاصه شده است.
وي ادامه داد : از آنجايي كه امروز يكي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري بحث اشتغال جوانان است لذا اميدواريم بتوانيم با همكاري ستاد كارآفريني قدمهاي موثري جهت رفع بيكاري جوانان برداريم.
مهندس بتو ضمن تشكر از مدعوين اظهار كرد شهردار تهران معتقد است كه شهرداريها يك نهاداجتماعي فرهنگي هستند تا اينكه خدماتي باشند به همين منظور جهت ايجاد اشتغال در سطح شهر تهران مراكز كارآفريني مناطق با همكاري ستادكارآفريني شهر تهران فعال شده تا از اين طريق زمينه اشتغال جوانان فراهم گردد.
مهدي مقسومي دبير ستاد برگزاري همايش و مشاور حوزة معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري منطقه يك نيز در پايان ضمن مثبت ارزيابي كردن چنين همايشي تصريح كرد : جمع شدن دوستان و كساني كه استطاعت مالي دارند در اين همايش قطعا كمك بزرگي براي افراد جوياي كار خواهند بود لذا شهرداري منطقه يك نيز اميدوار است با همكاريهاي لازم تنگناهايي را كه كشور با آن روبروست مرتفع سازد تا از اين طريق اقدامات لازم جهت انجام ماموريتها را به نحو احسن انجام دهد.
مقسومي همچنين بيان داشت: در كنار اين همايش نمايشگاهي از دستاوردهاي كارآفرينان برتر مناطق 22 گانه شهرداري تهران برگزار گرديد و از نخستين دفتر كار مجازي كارآفرينان نيز رونمايي گرديد ./144/120
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 687]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن