تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موزه رامهرمز تعطيل شده است!؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: موزه رامهرمز تعطيل شده است!؟


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: ميراث و گردشگري

به گفته رييس انجمن دوستداران ميراث فرهنگي رامهرمز، موزه رامهرمز 2 ماه است كه به علت مشكلاتي به حالت تعطيل درآمده است.

منصور معتمدي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان اظهار كرد: حدود 2 ماه است كه موزه رامهرمز به علت مشكل برق تعطيل شده و حدود شش تا پنج روز پيش آثار يافت شده در محوطه باستاني جوبجي براي مطالعه و بررسي‌هاي لازم به مركز پژوهشي استان منتقل شده‌اند.

وي افزود: در حال حاضر چند كوزه و اثر جزيي در موزه رامهرمز وجود دارد و اين موزه تقريبا خالي است. اين در حالي است كه كارهاي لازم براي برپايي موزه انجام شده ولي متاسفانه به نتيجه‌اي نرسيده است.

رييس انجمن دوستداران ميراث فرهنگي رامهرمز همچنين خاطرنشان كرد: انجمن دوستداران اشياي زيادي را براي موزه مردم‌شناسايي رامهرمز از مردم جمع‌آوري كرد و به سازمان ميراث فرهنگي تحويل داد ولي هنوز موزه مردم‌شناسي راه‌اندازي نشده است.

معتمدي تصريح كرد: اشياي جمع‌آوري شده در زيرزمين موزه به علت رطوبت بالاي محيط در حال نابودي هستند و برخي از آنها نياز به مرمت دارند. اين اشيا در نتيجه اعتماد مردم گردآوري شده‌اند و نبايد اجازه داد كه به اين راحتي نابود شوند.

او يادآوري كرد: از تير ماه سال قبل كه محوطه باستاني جوبجي كشف و آثار اندكي از آن استخراج شد تاكنون هيچ گروهي براي تعيين حريم و كاوش و انجام مطالعات لازم به اين منطقه نيامده‌اند و اين به ‌رغم مكاتبات فراواني است كه با ميراث فرهنگي شهرستان و استان صورت گرفته است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن