تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815587983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست جشنواره‌ي برترين‌هاي گردشگري اعلام شد: روزانه 50 تا 100 بسته براي ثبت نام فرستاده مي‌شوند دولتمردان در واگذاري تصدي امور به مردم دچار لرزش دست‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست جشنواره‌ي برترين‌هاي گردشگري اعلام شد: روزانه 50 تا 100 بسته براي ثبت نام فرستاده مي‌شوند دولتمردان در واگذاري تصدي امور به مردم دچار لرزش دست‌اند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

معرفي برگزيدگان نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري براي حضور در بخش داوري با وجود اعلام قبلي مجريان اين جشنواره، به روز برگزاري موكول شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مريم سرمست ـ دبير نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري ـ امروز (هفتم مهرماه) در نشستي رسانه‌يي به دريافت 862 بسته‌ي اطلاعاتي ازسوي مخاطبان و دست‌اندركاران صنعت گردشگري براي داوري در اين جشنواره اشاره كرد و گفت: روزانه بين 50 تا 100 بسته‌ي اطلاعاتي براي ثبت نام به دبيرخانه‌ي اين جشنواره فرستاده مي‌شوند.

اين درحالي است كه او در نخستين نشست رسانه‌يي خود با خبرنگاران اعلام كرده بود، براي اجراي عدالت و داوري منصفانه تا اول مردادماه از علاقه‌مندان ثبت نام به عمل مي‌آيد تا اطلاعات رسيده تا اول شهريور بررسي و كارشناسي شوند و در نهايت تا اول مهرماه اسامي برگزيدگان نهايي بر حضور در جشنواره و انتخاب برترين‌ها صورت گيرد.

وي ضعف عملكرد شركت پست را يكي از دلايل ادامه يافتن ثبت نام از متقاضيان تا روزهاي پاياني جشنواره اعلام كرد و ادامه داد: سه‌هزار بسته‌ي اطلاعاتي در چهار حوزه‌ي گشت و سفر، جاذبه‌ها و رويدادهاي گردشگري، مهمان‌نوازي ايراني و صنايع وابسته‌ي گردشگري درنظر گرفته شده‌اند.

دبير نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري به اطلاع‌رساني درباره‌ي اين جشنواره در سفارتخانه‌ها اشاره و بيان كرد: به‌دليل محوريت زبان فارسي و مهمان‌نوازي ايراني، نخستين جشنواره در سطح ملي و بدون حضور كشورهاي خارجي برگزار مي‌شود؛ اما درنظر داريم براي سال‌هاي آينده اين جشنواره را در سطح بين‌المللي اجرايي كنيم.

به گفته‌ي او، در داوري جشنواره پنج‌برابر ظرفيت حاضران انتخاب و غربال اوليه از ميان آن‌ها انجام مي‌شود.

جهانبخش خانجاني ـ مديركل سابق روابط عمومي وزارت كشور ـ نيز به‌عنوان رييس شوراي سياست‌گذاري نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري در سخناني، بر تدوين استراتژي كلان در صنعت گردشگري تأكيد كرد و افزود: اگرچه صبغه‌ي من سياسي است، اما از فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي نيز بهره‌مندم. به همين دليل، احساس من اين است كه در حوزه‌ي گردشگري بيش از آن‌كه پيشرفت داشته باشيم، در جا زده‌ايم.

وي حضور و دخالت دولت و نبود مردم را يكي از بزرگ‌ترين آسيب‌هاي حوزه‌ي گردشگري دانست و گفت: هركسي زمينه‌ي حضور مردم را در اين حوزه بتواند باز كند، بيش از همه توفيق يافته است.

به گفته‌ي او، شركت «ساتراپ» براي پرداختن عميق به حوزه‌ي گردشگري و دستيابي به عملكردي ماندگار و پويا به ثبت رسيده است تا نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي گردشگري را برگزار كند. بسياري از دوستان نيز ما را از حضور در اين حوزه برحذر داشتند.

رييس شوراي سياست‌گذاري نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري با بيان اين‌كه مجريان اين جشنواره، كار فرهنگي را اصل و زيربناي فعاليت خود قرار داده‌اند، اظهار كرد: اساسا دولت‌گران و دولتمردان در واگذاري تصدي امور به مردم دچار لرزش دست هستند؛ اما همين اين‌كه زمينه‌ي حضور بخش خصوصي درحال وقوع است، جاي خوشحالي دارد.

وي ادامه داد: در بحث داوري جشنواره، همه‌ي استادان فن و متخصصان صنعت گردشگري به‌طور مستقيم و غيرمستقيم با جشنواره تعامل دارند و مجريان آن را در برگزاري جشنواره‌اي عادلانه با داوري سالم و منصفانه ياري مي‌كنند.

خانجاني بر محرمانه بودن نام هيأت داوران جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري تا روزهاي پاياني تأكيد كرد و افزود: استفاده از افراد متخصص در هر حوزه‌ي داوري، علاوه بر شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي مورد نظر ماست تا اين تصور به‌وجود نيايد كه جشنواره در فضايي خارج از فضاي علمي و آكادميك به پيش مي‌رود.

وي در پاسخ به انتقاد خبرنگار ايسنا مبني بر خلف وعده‌ي مجريان نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري درباره‌ي زمان‌بندي ثبت نام، بررسي و معرفي برگزيدگان تا اول مهرماه و سطحي بودن داوري‌ها با توجه به ادامه‌دار بودن ثبت نام متقاضيان تا روز برگزاري جشنواره، گفت: در جمهوري اسلامي هر كاري كه جديد برگزار مي‌شود، در مرحله‌ي نخست با بي‌اعتمادي همراه است. شايد رفتارهاي ما سبب شده باشند تا چنين برداشتي صورت گيرد كه جشنواره‌ي ما نيز از اين قاعده مستثنا نيست.

او يادآور شد: شايد بعضي افراد بپرسند كه اصلا مجموعه‌ي برگزاركننده‌ي جشنواره‌ي چه كساني هستند و از كجا آمده‌اند؟ يا اين‌كه من به‌عنوان يك چهره‌ي سياسي چرا به عرصه‌ي گردشگري وارد شده‌ام؟ من معتقدم، ورود در يك عرصه، مانعي براي حضور در ديگر عرصه‌ها نيست.

رييس شوراي سياست‌گذاري نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري با بيان اين‌كه روزهاي اول براي متقاعد كردن مسؤولان دولتي نيز دچار مشكل بوديم، اضافه كرد: بدون ترديد فعاليت اين جشنواره، علمي و تخصصي است و حمايت معنوي بسياري از نهادها را به‌دنبال دارد.

وي با اشاره به اين‌كه بخش خصوصي اگر با حمايت بخش دولتي همراه نباشد، زمين مي‌خورد، تأكيد كرد: امكان ندارد كه ما در بحث داوري عادلانه‌ي جشنواره، ذره‌اي عقب‌نشيني كنيم.

خانجاني درباره‌ي داوطلبانه نبودن حضور در جشنواره‌ي برترين‌هاي گردشگري با وجود موظف كردن سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در استان‌ها براي حضور در اين جشنواره ازسوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مركزي، بيان كرد: با نزديك شدن به روزهاي پاياني برگزاري جشنواره و اطلاع‌رساني بيشتر، استقبال سازمان‌هاي استاني از اين جشنواره فزوني گرفت و همين امر سبب طولاني شدن مدت ثبت نام متقاضيان شد. البته اين فضاي عمومي در كشور است كه همه‌ي كارها به لحظات آخر سپرده مي‌شوند.

وي ادامه داد: استان‌ها فقط در معرفي برترين‌ها‌ و فعالان حوزه‌ي گردشگري خود مؤثر بوده‌اند؛ اما حضور هريك از متقاضيان كاملا داوطلبانه است.

رييس شوراي سياست‌گذاري نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي صنعت گردشگري با اشاره به اين‌كه دولت هيچ كمك مالي به دست‌اندركاران جشنواره نداشته است، گفت: با وجود اين‌كه معتقدم دولت وظيفه دارد، بخش خصوصي را در كارهاي جديد ياري كند، حمايت مالي ازسوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي برگزاري جشنواره صورت نگرفت. البته وقايع اخير درباره‌ي اين سازمان نيز شرايط را مشكل‌تر كرد.

وي درباره‌ي ضعف اطلاع‌رساني براي برگزاري چنين جشنواره‌اي با وجود يك هفته مانده به افتتاحيه‌ي آن نيز اظهار داشت: بخش خصوصي اگر بخواهد تبليغات ميليوني داشته باشد، بايد به سمت ناداوري‌ها پيش برود كه با توجه به توصيه‌ي مديران تبليغات جشنواره، تلاش كرده‌ايم از امكانات موجود بهره‌مند شويم. البته با مشكلاتي هم همراه هستيم به‌طوري كه بيش از چند هفته است كه با صداوسيما براي پخش يك تيزر در كش و قوس هستيم.

رييس شوراي سياست‌گذاري نخستين جشنواره‌ي برترين‌هاي گردشگري اضافه كرد: تبليغات جشنواره را در سطح شهر شروع نكرده‌ايم، چون در شلوغي روزهاي هفته‌ي گردشگري و نصب بيلبوردهاي مختلف ممكن بود، فضاي ذهني مورد نظر ما را نتواند ايجاد كند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن