تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815362162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه: بعيد است نمايندگان مجلس وزارت رفاه را منحل كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير رفاه: بعيد است نمايندگان مجلس وزارت رفاه را منحل كنند
اجتماعي. رفاه . انحلال . مجلس
وزير رفاه و تامين اجتماعي با اطمينان گفت كه تصميم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي انحلال وزارت رفاه و تامين اجتماعي بعيد است زيرا خدمات مطلوب وزارت رفاه و تامين اجتماعي از بدو تاسيس مانع از اتخاذ چنين تصميمي مي شود.

عبدالرضا مصري در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: تغيير در هركشوري يا هر سيستمي رخ مي‌دهد و در ابتداي امر با يكسري مقاومت ها مواجه مي‌شود، به گونه‌اي كه گروههايي كه تغيير به نفع آن‌ها نيست با آن مخالفت كرده تا با زير سوال بردن اصل قضيه موضوع را به حالت نخست به منظور تامين منافع خود برگردانند.

وي با اشاره به تشكيل قانون ساختار نظام رفاه و تامين اجتماعي گفت: براي نخستين بار موضوعاتي چون بيمه ها، بازنشستگي و تامين اجتماعي در يك جا متمركز شد و با داشتن يك متولي كه در دولت و مجلس شوراي اسلامي پاسخگوست، بسياري از مشكلات حل شد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با بيان اينكه سالهاي مديدي خدمات درماني، تامين اجتماعي و بهزيستي زير نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بود، گفت: بودجه اين سازمان‌ها در گذشته بسيار كم بود، اما پس از تاسيس وزارت رفاه و تامين اجتماعي شاهد افزايش بودجه‌هاي اين مجموعه‌ها بوديم.

مصري با اشاره به ستادي بودن و غيراجرايي بودن وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: به همين دليل اين وزارتخانه توفيق داشته است در راستاي حل مشكلات و ارتقاي كيفيت خدمات سازمان‌هاي زير مجموعه عمل كند.

وي با بيان اينكه پيشنهادي براي حل مشكل تعرفه‌هاي دولتي و خصوصي به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ارائه كرده ايم، گفت: بر اساس اين پيشنهاد در صورتي كه پزشكاني كه در بخش دولتي عمل جراحي انجام مي‌دهند، حق جراحي در بخش خصوصي را نداشته باشند، ضريب تعرفه‌هاي جراحي در بخش دولتي را افزايش دهيم.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با بيان اينكه در چنين شرايطي بخش خصوصي مي تواند اختيارش با خودش باشد، تصريح كرد: بايد از اينكه بخش دولتي ويترين انتخاب بيمار از سوي پزشك براي بخش خصوصي باشد، جلوگيري شود.

مصري تاكيد كرد: در صورتي كه اين پيشنهاد محقق شود، درآمد مراكز درماني بخش دولتي افزايش مي‌يابد و به ارتقا كيفيت درماني كمك خواهد شد.

وي گفت: در كشورهاي اروپايي نيز پزشك فعال در بخش دولتي حق فعاليت در بخش خصوصي را ندارد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به خدمات ارايه شده به بازنشستگان به واسطه اقدامات وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: در حال حاضر مهمترين كار كشور يعني هدفمند كردن يارانه‌ها به عهده وزارت رفاه و تامين اجتماعي است.

مصري گفت: با توجه به خدمات وزارت رفاه و تامين اجتماعي، اين مجموعه را به خاطر منافع عده‌اي خاص و يا توسعه ساير بخشها متزلزل نكنيم.

وي اين سوال را مطرح كرد كه چرا ما هميشه به دنبال حذف صورت مساله هستيم؟ ، افزود: اگر مراكز تصميم‌گيري متعدد است و فشار به مردم به دليل عدم رعايت تعرفه دولتي و دريافت هزينه درمان خارج از تعرفه وارد مي‌شود، مشكل را بايد در جاي ديگر حل كرد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: در اين گيرودار موضوعي كه فراموش مي‌شود، مردم هستند. به خاطر خدا به مردم فكر كنيم و به جاي حذف، همه توان خود را براي حل مشكلات آنان بگذاريم.

مصري با بيان اينكه نظام نظارتي در كشور وجود ندارد، گفت: وقتي سياستگذار ، عرضه‌كننده خدمات و ناظر يكي است، حداقل نبايد خريدار خدمت كه بيمه ها هستند، زير نظر سياستگذار و عرضه‌كننده باشد و در هيچ كجاي دنيا نيز چنين نيست.

وي ماموريت اصلي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را توليد سلامت و بهداشت دانست و گفت: اين وزارتخانه خريدار خوبي براي كالا نيست، اگر خريدار خوبي بود، بايد در ‪ ۲۷‬سال گذشته تحولي ايجاد مي‌شد و ميزان رضايتمندي بالا مي‌رفت.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به مشكلات تاخير در پرداخت صورتحساب هاي بيمه قبل از تاسيس وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: اين تاخيرها در مواردي تا هشت ماه مي‌رسيد، در حالي كه در حال حاضر وظيفه سازمان خدمات درماني پرداخت هزينه صورتحساب‌ها و پولها صرف مردم مي‌شود.

مصري ادامه داد: هر مركز درماني خصوصي تعرفه‌اي براي خود تعيين كرده است، در حالي كه بيمه وجه ثابتي از مردم مي‌گيرد و قاعدتا نمي‌تواند با توجه به مشكلات اقتصادي سرانه بيمه را بالا ببرد، چرا كه توان مردم براي تامين سرانه بيمه محدود است.

وي با اشاره به اظهارنظرها درباره دو برابر شدن سرانه بيمه گفت: اگر اين فشار را به مردم وارد كنيم، چه تضميني براي افزايش مجدد تعرفه‌ها وجود دارد، از سوي ديگر در حال حاضر تعرفه‌هاي نظام پزشكي نيز رعايت نمي‌شود.

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: به دنبال تصويب قانون در مجلس ششم شوراي اسلامي به منظور دادن اختيار تعرفه‌گذاري بخش خصوصي به نظام پزشكي، افزايش قيمتي در خدمات درماني رخ داده است.

مصري با انتقاد از چند شغله بودن برخي پزشكان، گفت: متاسفانه به رغم فعاليت پزشكان متدين و متعهد در دانشگاههاي علوم پزشكي به صورت تمام وقت و كمترين دريافتي، برخي پزشكان در بخش دولتي و بخش خصوصي فعاليت مي‌كنند و بالاترين درآمد را دارند.

وي در پاسخ به سوالي درخصوص وضعيت مراكز و بيمارستانهاي تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي گفت: اين بيمارستانها داراي تجهيزات مناسبي است.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن