تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815592038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره «هنر جوان» با هدف بازشناسي ارزش‌هاي هنر اسلامي آبان ماه برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جشنواره «هنر جوان» با هدف بازشناسي ارزش‌هاي هنر اسلامي آبان ماه برگزار مي‌شود
گروه هنر: «مرتضي اسدي» دبير چهارمين جشنواره سراسري تجسمي «هنر جوان» در نشستي با حضور خبرنگاران به تبيين اهداف و نحوه برگزاري اين جشنواره پرداخت.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نشست خبري چهارمين جشنواره سراسري تجسمي هنر جوان با حضور «مرتضي اسدي» دبير اين جشنواره صبح امروز يكشنبه 7 مهر ماه ساعت 11 در دفتر هنرهاي تجسمي حوزه هنري برگزارشد.

در اين نشست، اسدي به بيان چگونگي برگزاري اين جشنواره پرداخت و گفت: چهارمين جشنواره تجسمي هنر جوان با معرفي اعضاي شوراي سياست‌ گذاري و تعيين سياست‌‌هاي كلي اين جشنواره آغاز شد. اولين دوره اين جشنواره با عنوان هنر تجربي شروع به فعاليت كرد اما از آنجا كه تجربه‌هاي شخصي و محدود راه به جايي نمي‌برد تلاش ما بر اين بود كه با راهكارهاي جديد و علمي حركت‌هاي آينده را به شكلي آموزشي‌تر پيش بريم.

وي عنوان‌كرد: برگزاري جشنواره‌هاي تجربي بايستي از هنرستان‌ها و دانشكده‌هاي هنري آغاز شود زيرا اين مراكز نقش موثري در شكل‌گيري و رشد اين گونه برنا‌مه‌ها خواهدداشت و سبب خواهدشد پتانسيل جوانان هنرمند در راهي صحيح مصرف شده و جنبه علمي‌تر به خود گيرد به همين منظور تلاش كرديم تا پل ارتباطي مراكز آموزشي باشيم.

اين هنرمند ادامه‌داد: اگر مديران حوزه هنري اهداف اين جشنواره را پيگيري نكرده و تنها براي ارائه گزارش و بيلان كاري باشد اين برنامه به آرمان‌ها و اهداف خود دست نخواهديافت و به برنامه‌اي محدود و سطحي بدل خواهشد.

اسدي اظهاركرد: مديران حوزه هنري و امور فرهنگ و هنر بخش آموزش هنري را بر عهده ندارند اما هنرمندان دفتر تجسمي حوزه هنري با هدف ارائه راهكار در اين مسير اقدام به برپايي اين جشنواره كردند تا از اين پس شاهد برگزاري دوسالانه‌هاي دانشجويي و تجربي به شكلي هنري‌تر باشيم.

اين هنرمند اذعان‌كرد: از ديگر اهداف ما ايجاد فضايي براي رقابتي سالم است تا جوانان ارزش‌هاي فكري و تكنيكي خود را به ظهور رسانند و از كپي كردن آثار برگزيدگان دوسالا‌نه‌هاي معتبر پرهيز كنند.

وي همچنين اعلام‌كرد: اميدواريم طي رايزني‌هايي اسباب ادامه تحصيل برگزيدگان جشنواره هنر جوان در دانشگاه‌ها و يا دانشكده‌هاي وابسته به حوزه هنري فراهم شود البته اين مسئله هنوز به شكل يك طرح است و نياز به جلسات متعدد و مساعدت مديران ارشد دارد تا تصويب و اجرا شود.

اسدي درباره آثار ارسالي به دبيرخانه ابرازكرد: تا روز گذشته 1739 اثر از 676 شركت كننده در 6 رشته (خوشنويسي 129 اثر، نقاشي 561 اثر، طراحي 594 اثر، تصويرسازي 57 اثر، كاريكاتور 217 اثر، پوستر 181 اثر) به دبيرخانه ارسال شده‌است اما هنرمندان تا 10 مهر ماه فرصت ارسال آثار خواهندداشت.

وي تصريح‌كرد: در فراخوان بخشي نيز براي مقالات با موضوع بررسي هنر انقلاب اسلامي در نظر گرفته شد تا جوانان مجالي براي اظهارنظر مكتوب و نقد و بررسي پيدا كنند اما متاسفانه اين بخش با استقبال هنرمندان مواجه نشد كه نشان دهنده تمايل نداشتن نسل جوان به پژوهش و نقد هنري است.

اين هنرمنداعضاي شوراي سياست‌گذاري را معرفي كرد و گفت: علي‌اصغر شيرازي، عبدالحميد حسيني‌راد، غلامعلي طاهري، سيدحميد شريفي، حسين نيرومند، مرتضي اسدي و نادر قشقايي اعضاي شوراي سياست گذاري اين جشنواره هستند.

اسدي افزود: كاظم چليپا، حسين خسروجردي، ايرج اسكندري، احمد خليلي‌فرد، غلامعلي طاهري داوران رشته نقاشي، مهرداد خطايي، هادي ضياالديني، حسين ياقوتي، احمد نادعليان، پرويز حاصلي داوران رشته طراحي، فاطمه رادپور، كاظم طلايي، پرويز اقبالي، مصطفي ندرلو، علي خدايي داوران رشته تصويرسازي، علي وزيريان، سيدحميد شريفي، سيدحسن موسوي‌زاده، كوروش پارسانژاد، احمد قلي‌زاده داوران رشته پوستر، حسين نيرومند، مسعود شجاعي طباطبايي، غلامعلي لطيفي، داوران رشته كاريكاتور و صداقت جباري، حسين غلامي، محمدحسين عطارچيان، مسعود صالحي داوران رشته خوشنويسي هستند.

وي در پايان خبرداد: در تلاش هستيم در هر دوره يك رشته به رشته‌هاي حاضر در جشنواره بيفراييم تا گستره جشنواره هنر جوان هر سال رو به فزوني گذارد به همين منظور به احتمال نزديك به يقين سال آينده رشته‌هاي مجسمه‌سازي و هنر جديد نيز به اين مسابقه هنري افزوده مي‌شود.

چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي هنر جوان ويژه جوانان (مقاطع سني ۱۷ تا ۳۰ سال) در هفت رشته فرهنگي هنري 14 آبان ماه سال جاري توسط مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري با معرفي برگزيدگان و افتتاحيه نمايشگاهي از آثارمنتخب در حوزه هنري برپا خواهدشد.

بسط و گسترش فعاليت‌هاي هنري متناسب با اهداف انقلاب، معرفي استعدادهاي جوان، ايجاد بستر مناسب براي جوانان، بازشناسي ارزش‌هاي هنر معاصر و هر اسلامي در فعاليت‌هاي هنري جوانان، فراهم آوردن زمينه شكوفايي آرا و نظرات جوانان در بررسي جريانات هنر معاصر و... از اهداف برگزاري اين جشنواره است.

اين جشنواره در رشته خوشنويسي نستعليق يا شكسته نستعليق نويسي بر اساس حكايات و ابيات گلستان سعدي، در رشته نقاشي با موضوع منظره ايراني و نوگرايي درعالم خيال، در رشته كاريكاتور با موضوع دموكراسي اشغال و چهره، در رشته پوستر با موضوع آثار امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي، جشن‌هاي شعبانيه، در رشته تصويرسازي با موضوع محمد امين، دوره جواني پيامبر اكرم(ص) و كتاب خاوران نامه ابن حسام، در رشته طراحي با موضوع چهره و آزاد و همچنين در بخش مقالات با موضوع بررسي هنر انقلاب اسلامي در حوزه هنرهاي تجسمي برگزار مي‌شود.

به نفرات اول در هر موضوع ۰۰۰/۵۰۰/۱ تومان، ديپلم افتخار و كتاب نمايشگاه، به نفرات دوم در هر موضوع ۰۰۰/۰۰۰/۱ تومان، ديپلم افتخار و كتاب نمايشگاه، به نفرات سوم در هر موضوع ۰۰۰/۷۰۰ تومان، ديپلم افتخار و كتاب نمايشگاه و به برگزيده ويژه جشنواره جايزه زنده‌ياد ابوالفضل عالي، ديپلم افتخار و كتاب نمايشگاه اهدا مي‌شود. به نفرات برگزيده اول تا سوم بخش مقالات نيز به ترتيب سه، ‌دو و يك سكه بهار آزادي تعلق خواهدگرفت.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن