تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815598425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشايي: پيام ايران و ايراني به جهانيان صلح، دوستي، عشق و محبت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشايي: پيام ايران و ايراني به جهانيان صلح، دوستي، عشق و محبت است
اجتماعي. گردشگر ي . گردشگري
معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت:
پيام ملت ايران به جهانيان براساس آموزه‌هاي فرهنگي و اسلامي چيزي جز صلح ، دوستي، محبت و عشق نيست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، اسفنديار رحيم مشايي شب گذشته در مراسم گراميداشت روز جهاني جهانگردي در هتل استقلال تهران افزود: صنعت گردشگري به دليل كاركردهاي ويژه و مهمي در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي دارد ، محكم‌كننده دوستي ميان ملت‌هاي جهان است.

معاون رييس جمهوري اظهار داشت: به طور يقين صنعت گردشگري زمينه ساز اصلي براي توسعه صلح پايدار در جهان است.

وي تصريح كرد: توسعه و رونق صنعت گردشگري در كشور كاري همگاني و نيازمند عزمي ملي است و تنها دولت و يك سازمان قادر به تحقق اهداف و برنامه‌هاي اين حوزه نيست.

رحيم مشايي افزود: همه باهم بايد تلاش كنيم ضمن توسعه صنعت گردشگري كشور، جلوه و زيبايي ايران اسلامي را به تمام يجهانيان نشان دهيم.

احمدرضا دستغيب رييس كميته فرهنگ و گردشگري مجلس شوراي اسلامي نيز دراين مراسم گفت: صنعت گردشگري امروز به مهم‌ترين ابزار براي شناخت ملت‌ها از يكديگر تبديل شده است.

وي افزود: ايران به لحاظ ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بالا در حوزه گردشگري ، شايسته كسب جايگاهي ارزشمند در مسير توسعه گردشگري در عرصه‌هاي داخلي و خارجي است.

وي اظهار داشت: بايد با تلاشي مضاعف موانع پيش روي توسعه صنعت گردشگري را با نگاهي دانش محور و متكي بر خرد و علم رفع كرده و همه نهادهاي تصميم ساز در اين حوزه را در يك افق معنادار قرار دهيم.

نماينده مردم شيراز در مجلس هشتم افزود: مجلس شوراي اسلامي براساس سياست هاي كلي نظام و برنامه‌هاي توسعه پنج ساله تمامي تلاش خود را براي توسعه كشور و تحقق اهداف پيش بيني شده برنامه بكار بسته است.

دستغيب گفت: در همين ارتباط سعي خواهعيم كرد نقايص و كاستي‌هاي برنامه چهارم را در تدوين برنامه پنجم براساس شاخص‌ها و پيشبرد اهداف كشور در حوزه گردشگري لحاظ كنيم.

مراسم ويژه گراميداشت روز جهاني جهانگردي (‪۲۷‬سپتامبر) ششم مهرماه، شب گذشته با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و جمعي از سفراي كشورهاي خارجي در هتل استقلال تهران برگزار شد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، در اين مراسم جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، انجمن‌هاي صنفي و نهادهاي غيردولتي بخش گردشگري ، آژانس‌هاي مسافرتي و تورگردانان و جمعي از فعالان حوزه صنعت گردشگري كشور حضور داشتند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري دراين مراسم با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين سازمان در حوزه گردشگري گفت: براي نخستين بار در كشور كميته ملي آمار با حضور ‪۱۰‬نهاد اجرايي در قالب هفت كارگروه تخصصي در معاونت گردشگري تشكيل شده است.

محمدرضا شريف زاده افزود: تهيه اولين آمارهاي رسمي و مستند ترددها در مباني ورودي و خروجي كشور، تهيه و تدوين استانداردهاي فني مراكز اقامتي و خدماتي از ديگر دستاوردهاي بخش گردشگري كشور طي سه ساله اخير است.

وي اظهار داشت: از مهم‌ترين فعاليت‌هاي انجام شده در اين حوزه اجراي طرح ويزاي الكترونيك است كه با اجراي اين طرح و در زمان كمتر از يكسال، بيش از ‪۲۵۰‬هزار نفر با استفاده از اين سامانه اينترنتي به كشور وارد شده اند.

ملك زاده گفت: اجراي بيش از ‪۱۰۰‬تور آشناسازي خارجي براي قشرهاي مختلف فرهنگي و آموزشي ، راه اندازي ‪۱۰‬دفتر اطلاع رساني در خارج از كشور، توسعه گردشگري سلامت با تهيه و تدوين سند ملي گردشگري سلامت و تدوين ‪۱۱۰‬مسير گردشگري سلامت از ديگر فعاليت‌هاي حوزه گردشگري در دولت نهم بوده است.

معاون امور گردشگري ، تهيه و تدوين ‪۵۸۲‬مسير گردشگري با علايق ويژه و منطبق با سليقه گردشگران را از ديگر فعاليت‌هاي اين حوزه برشمرد.

ملك زاده با اشاره به رشد و توسعه صنعت گردشگري كشور افزود: ميزان ورود گردشگري خارجي به كشور از سال ‪۸۴‬تا كنون بيش از ‪۸۰‬درصد افزايش داشته است.

در اين مراسم كه با ضيافت افطاري آغاز شد، از تمبر ويژه روز جهاني جهانگردي و هفته گردشگري با امضاي معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و سفير فلسطين در تهران رونمايي شد.

برپايي نمايشگاهي از روز ، هفته و شعار ملي گردشگري استان‌هاي كشور ، دستاوردهاي صنعت گردشگري ، جاذبه‌هاي گردشگري كشور و عملكرد شركت‌ها و نهادهاي خصوصي صنعت گردشگري از ديگر بخش‌هاي جنبي اين مراسم بود.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن