تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804370454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از صدور قطعنامه جديد عليه ايران آمريكا؛ دست كشيدن از همه‌چيز به خاطر هيچ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از صدور قطعنامه جديد عليه ايران آمريكا؛ دست كشيدن از همه‌چيز به خاطر هيچ
خبرگزاري فارس: شتابزدگي در برگزاري نشست شوراي امنيت، پذيرش خواسته‌هاي روسيه، ناكامي در اعمال تحريم‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه آمريكا از تمام خواسته‌هاي ضدايراني خود دست كشيد تا قطعنامه‌اي سياسي و بي‌محتواي تازه‌اي عليه ايران به تصويب برساند.


به گزارش فارس، نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد شب گذشته در شرايطي در نيويورك تشكيل شد كه آمريكا و ديگر هم‌پيمانانش در اقدامي عجولانه و تنها 24 ساعت قبل از برگزاري نشست ناگهاني شوراي امنيت تمام تلاش خود را در اعمال تحريم‌هاي جديد عليه برنامه هسته‌اي ايران به كار بستند.
اين تلاشها اما در سايه شفافيت برنامه هسته‌اي ايران و نبود ادله قوي در انحراف در برنامه هسته‌اي ايران به بن‌بست رسيد و اين شورا در حالي قطعنامه چهارم خود عليه ايران را به امضا رساند كه هيچ تحريم جديدي در آن ديده نمي‌شود.
پيش از اين كشورهاي گروه پنج بعلاوه يك گفتگوهاي خود را با جمهوري اسلامي ايران، سازنده و رو به جلو خوانده و اعلام كرده‌‏ بودند كه سوال‌‏هاي ايران منطقي است و درباره آنها بحث خواهند كرد و پاسخ خواهند داد.
به نظر كارشناسان، اين قطعنامه كه پيش‌نويس آن به ابتكار عمل هيئت نمايندگي روسيه پيشنهاد شده، تنها جنبه سياسي دارد و در آن بدون توافق براي تحريم‌هاي جديد تنها بر ادامه تحريم‌هاي قطعنامه‌هاي پيشين عليه ايران تاكيد شده و بسته پيشنهادي تكراري غرب براي توقف برنامه هسته‌اي ايران كه آمريكا و هم‌پيمانانش به صورت يك‌جانبه آن را تهيه كرده‌اند، بار ديگر به ايران ارائه شده است.
"ديويد ميليبند" وزير خارجه انگليس با تشريح اهداف كشورهاي امضا كننده اين قطعنامه گفت: امضاي اين قطعنامه پيامي براي تهران به اين مضمون است كه موضع ما در قبال اين قضيه [ برنامه هسته‌اي ايران] ضعيف نشده است.
اين در حالي است كه گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه قرار بود مبناي عمل شوراي امنيت در بررسي برنامه هسته‌اي باشد بر عدم انحراف ايران در فعاليت‌هاي هسته‌اي تاكيد داشت و در آن اعلام شده بود بر اساس بازرسي بازرسان آژانس هيچ نكته مبهم و انحرافي در مواد هسته‌اي اعلام شده از سوي ايران مشاهده نشده است.
از اين رو مي‌توان گفت درخواست براي تعليق فعاليت غني‌سازي تلاش براي محروم كردن تهران از حقي است كه بنا بر معاهده ان‌پي‌تي به تمام كشورهاي عضو اين معاهده داده شده است.
با اين وجود آمريكا و ساير هم‌پيمانان اين كشور از جمله فرانسه و انگليس سعي داشتند قطعنامه‌اي جديد حاوي تحريم‌هاي جديد عليه ايران به امضا برسانند كه اين موضوع با مخالفت روسيه و چين به شكست انجاميد و قطعنامه چهارم بدون افزايش تحريم‌ها و تنها از جنبه سياسي و رواني به امضا رسيد.
به عقيده طرف روسي تصويب اين قطعنامه از آن جهت لازم بود تا ثابت كند كه فعاليت در چارچوب گروه كشورهاي عضو «1+5» در حل و فصل مسئله هسته‌اي ايران ادامه دارد و مسكو خود را همچنان در خصوص توافقات صورت گرفته قبلي در اين زمينه پايبند مي‌داند.
قطعنامه‌هاي قبلي شوراي امنيت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌اي ايران كه در دسامبر سال 2006، در ماه مارس سال 2007 و در ماه مارس سال جاري به تصويب رسيده‌اند، از تهران درخواست كرده بودند از ادامه فعاليت غني‌سازي اورانيوم دست برداشته و برنامه موشكي خويش را نيز كاهش دهد.
اما ايران كه به عنوان عضوي از معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌اي (ان‌پي‌تي) و بنا بر تعهدات مندرج در اين معاهده حق دارد از غني‌سازي و استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار باشد با سياسي خواندن اين تحريم‌ها اعلام كرده بود كه غني‌سازي را به تعليق در نمي‌آورد و اين تحريم‌ها و قطعنامه‌ها كوچكترين تأثيري بر روند برنامه هسته‌اي اين كشور نخواهد داشت.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران پيش از امضاي قطعنامه جديد گفته بود: پيش‌نويسي كه كشورهاي گروه موسوم به پنج به علاوه يك به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارائه كرده‌‌اند، بيشتر به بيانيه شبيه است.
نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد نيز با صدور بيانيه‌اي اقدام شوراي امنيت در تصويب قطعنامه جديد عليه كشورمان را اقدامي غيرقانوني و مردود اعلام و تاكيد كرد ملت ايران در عزم راسخ خود براي پيگيري حقوق مسلم خود لحظه‌اي ترديد نخواهد كرد.
در اين بيانيه كه همزمان با تصويب قطعنامه در محل شوراي امنيت و نيز سازمان ملل در اختيار اعضاي سازمان ملل و رسانه‌هاي گروهي قرار گرفت آمده است: "باعث تاسف است كه جامعه جهاني يكبار ديگر شاهد آن است كه شوراي امنيت در حركتي عجولانه و غير قابل قبول قطعنامه‌اي غير‌قانوني را در خصوص موضوعي تصويب مي كند كه تحت هيچ معيار منطقي و حقوقي در حيطه وظايف اين شورا نبوده و تهديدي را متوجه صلح و امنيت بين المللي نمي كند.
انتهاي پيام/+
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن