تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815049697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنجال حق پخش تلويزيوني به مجمع تشخيص مصحلت كشيد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: جنجال حق پخش تلويزيوني به مجمع تشخيص مصحلت كشيد
رئيس سازمان تربيت بدني جديدترين پيشنهاد را در خصوص حل مشكل حق پخش تلويزيوني واگذاري شبكه سه به فدراسيون مي داند
رئيس سازمان تربيت بدني جديدترين پيشنهاد را در خصوص حل مشكل حق پخش تلويزيوني واگذاري شبكه سه به فدراسيون مي داند.

علي آبادي در پي جار و جنجال هاي جديد پيشنهاد كرد اگر شبكه سه را به سازمان تربيت بدني واگذار كنند شايد برخي از مشكلات حل شود. به طور مثال «از طريق اين شبكه مي توانيم جلوي عمده ترين مشكلات جوامع ورزشي يعني حاشيه ها را بگيريم و با پخش برنامه هاي آموزشي مخاطبان زيادي جذب كنيم.»

علي آبادي هم همانند عزيزمحمدي معتقد است؛ «صدا و سيما از قبل فوتبال درآمد قابل توجهي دارد و بايد حق پخش تلويزيوني را بپردازد. صدا و سيما سهم سريال هاي تلويزيوني را مي خرد بنابراين بايد سهم ورزش را هم بدهد، در نهايت همه مي دانند كه فوتبال چه هزينه هاي سنگيني دارد و بايد اين هزينه ها را تامين كند، اگر حق پخش را نپردازند پول آگهي هاي ورزشي را كه مي توانند بدهند.»

مهدي تاج اين روزها جدي ترين چهره پيگيري حق پخش از تلويزيون است. نايب رئيس فدراسيون فوتبال اميدوار است اوضاع به سمتي نرود كه براي حل مشكل پخش تلويزيوني شرايط مشكلي را در نظر بگيرند و به راه هاي ديگري متوسل شوند. تاج مي گويد؛ «اگر بعد از گذشت يك هفته صدا و سيما همچنان به مخالفت خود ادامه دهد ناچاريم اجازه پخش مسابقات را از آنها بگيريم و اين همان مشكل ترين راهي است كه فدراسيون براي حل اين مشكل مي تواند انتخاب كند، كه البته اميدواريم اين مساله اينقدرها ادامه پيدا نكند.»در ميان اظهارنظرهاي مختلف، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز ساكت نماند و مدعي شد اين مساله را پيگيري مي كند و اگر بار ديگر به مجمع فرستاده شود، قابل طرح است.

محمدجواد ايرواني مي گويد؛ «بحث حق پخش تلويزيوني در مجمع تشخيص مصلحت نظام، پس از آنكه مديران عامل وقت دو باشگاه پرسپوليس و استقلال از توافق با صدا و سيما خبر داده بودند، مسكوت ماند در حالي كه پس از آن مشخص شد چنين اتفاقي رخ نداده است ولي من بار ديگر اين موضوع را بررسي مي كنم.»

آرين منش نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هم با تاكيد بر اولويت اين مساله در مجلس مدعي است تا دولت لايحه يي را براي حق پخش ندهد نمي توانند تصميم گيري كنند.

ايرواني هم در حمايت شوراي نگهبان در خصوص تصويب مصوبه يي مي گويد؛ «اگر اين مساله مورد موافقت مجلس قرار گيرد، با مخالفت شوراي نگهبان روبه رو نخواهد شد.» آرين منش اما بحث را به آگهي هاي دور زمين فوتبال مي كشاند و مي گويد؛ «در تمامي دنيا بخش عمده يي از درآمد باشگاه ها از گرفتن حق پخش به دست مي آيد و فدراسيون بايد حق آگهي هاي اطراف زمين را به باشگاه ها به خصوص شهرستاني ها بدهد و فدراسيون بايد حق باشگاه ها را ادا كند.»

در آن سو جامعه فوتبال آماده برخوردي جدي تر در برابر صدا و سيما است. آذري مديرعامل باشگاه ذوب آهن در انتظار ارائه بخشنامه از فدراسيون است؛ «اگر فدراسيون حكم دهد ما دوربين ها را هرگز به فولادشهر راه نمي دهيم.»

اگر چه همه به دنبال راه حل منطقي و مسالمت آميز هستند ولي صدا و سيما همچنان در برابر پرداخت حق پخش مقاومت مي كند. كما اينكه تقدس نژاد به عنوان نماينده صدا و سيما رسماً اعلام كرده است نمي توانند پولي بابت حق پخش به فدراسيون بدهند. او هنوز هم بر حرف هاي سابق خود تاكيد دارد كه صدا و سيما تبليغات دور زمين ليگ برتر را مال خود كند و در ازاي آن شش ميليارد تومان به فدراسيون فوتبال كمك كند.

در هر صورت اين موضوعي است كه در اساسنامه فدراسيون آمده و هيات وزيران هم آن را تاييد كرده است. محسن صفايي فراهاني رئيس اسبق فدراسيون فوتبال يادآور شد اساسنامه از سوي هيات وزيران تاييد شده و مصوبه هيات دولت از سوي مجلس بازگردانده نشده است؛ «اين نشان مي دهد كه اساسنامه فدراسيون مطابق قانون است و صدا و سيما هم بايد از آن اطاعت كند. حال چه دليلي دارد كه صدا و سيما حاضر نيست آن را اجرا كند ما هم نمي دانيم.»فراهاني مي گويد؛ «نبايد از اين مساله غافل شويم كه حق پخش يك امتياز براي يك كشور است.

اگر اين اتفاق براي ما رخ ندهد كل ميزباني هاي ايران زير سوال مي رود و به ايران ميزباني تعلق نمي گيرد. ظاهراً دعواي دو نهاد كه از يك جناح هستند باعث شده برخي منافع به منافع ملي ترجيح داده شود. كشمكش اين دو به فوتبال ضربه مي زند.» به نظر فراهاني چون صدا و سيما خود را نهادي قدرتمندتر از دولت مي داند به همين دليل به مصوبه هيات دبيران توجهي نمي كند و در نهايت صدا و سيما نيز براي دفاع از خود وارد عمل شده است. روابط عمومي صدا و سيما با ارسال نامه يي به رسانه ها تاكيد كرد بر اساس مصوبه مورخ 16/5/86 كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران براي پخش مسابقات ورزشي در كليه رشته ها مجاز به پرداخت هيچ گونه وجهي نيست و در بند دوم همين مصوبه اضافه شده است سازمان صدا و سيما برحسب وظيفه ملي و با درك شرايط خاص كه متاسفانه به فوتبال كشور در حال تحميل شدن است داوطلبانه راه حل مناسبي براي حل مشكل ايجاد شده بين فدراسيون فوتبال كشورمان و كنفدراسيون آسيا (AFC) پيشنهاد كرده كه متاسفانه تا اين لحظه مورد قبول مسوولان تربيت بدني قرار نگرفته است.

در بند سوم نيز آمده است؛ «بر اساس قانون بودجه كل كشور، مصوب دولت و مجلس شوراي اسلامي مبلغ 170 ميليارد تومان از اعتبارات صدا و سيما بايد از طريق درآمدهاي ناشي از پخش آگهي هاي بازرگاني تامين شود كه اين ماموريت در خلال تمامي برنامه هاي سازمان در صدا و سيما با برنامه ريزي واحد صورت مي گيرد.»
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن