تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815400252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 فرد مسلح در شرق الجزاير كشته شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 3 فرد مسلح در شرق الجزاير كشته شدند
الجزيره ـ سه فرد مسلح وابسته به گروههاي مسلح سلفي را در ولايت "تبسه " در شرقي ترين نقطه اين كشور در عمليات نيروهاي مشترك نظامي و انتظامي الجزاير كشته شدند.


به گزارش ايرنا، يك منبع مطلع شنبه شب اعلام كرد: اين عمليات سحرگاه شنبه در منطقه "سطح گنتيس " در 100 كيلومتري غرب شهر تبسه مركز اين ولايت انجام شد.
گزارش حاكي است : كشته شدگان مظنون به شركت در يك عمليات تروريستي هستند كه طي آن يك پاسدار محلي در نزديكي همين منطقه كشته شد.
درهمين حال گزارش خبرنگار ايرنا حاكي است : ماه رمضان امسال با كمترين حملات مسلحانه و تروريستي طي سالهاي اخير مواجه بود.
با اين حال چند حمله خونين ، يك هفته قبل از ماه رمضان در ولايت هاي البويره و بومرداس در شرق الجزيره را هدف قرار داد كه طي آن 55 نفر كشته و 80 تن زخمي شدند.
بيشتر اين افراد غير نظامي هستند.
درپي اين حملات تدابير بي سابقه امنيتي در پايتخت و نيز برخي مناطق شرقي به اجرا درآمد.
درگيري هاي داخلي در الجزاير كه در پي ابطال نتايج نخستين انتخابات چند حزبي در سال 1992 آغاز شد، در سالهاي دهه 90 كه به "دهه سياه " شهرت يافت به اوج خود رسيد و بين 150 تا 200 هزار قرباني ، هفت هزار مفقود، هزاران زخمي و 30 ميليارد دلار خسارت برجاي گذاشت .
حزب "جبهه نجات اسلامي " كه پيروز اين انتخابات بود اما با دخالت ارتش و ابطال نتيجه انتخابات ، نتوانست قدرت را بدست بگيرد به دولت اعلام جنگ مسلحانه داد.
"ارتش نجات اسلامي " شاخه نظامي جبهه نجات از 7 ژانويه 1997 آتش بس اعلام و اعضاي آن نيز در سال 1999 و پس از طرح "سازگاري اجتماعي " رييس جمهوري الجزاير با پايين آمدن از كوهستان ها سلاح هاي خود را زمين گذاشتند و بسياري از آن بعدها از طرح هاي اصلاحات سياسي بوتفليقه حمايت كردند.
با اين حال عمليات نظامي عليه دولت ، كه بر اساس آمارهاي رسمي بيشترين قربانيان آن غير نظامي هستند، ابتدا توسط "گروه مسلح اسلامي " (الجيا) و سپس و طي چند سال گذشته توسط "جماعت سلفي دعوت و نبرد" البته با شدت كمتري نسبت به دهه 90 ادامه يافته است .
خاورم **380**شبك** 1512
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن