تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه چهار تشكل بزرگ دانشجويي به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: بيانيه چهار تشكل بزرگ دانشجويي به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد
بسيج دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت، جامعه اسلامي دانشجويان و اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در بيانيه اي مشترك آغاز سال تحصيلي جديد را به همه دانشگاهيان تبريك گفتند.


به گزارش گروه سياسي «شبكه خبر دانشجو» در اين بيانيه آمده است: دانشگاه به عنوان مهمترين مكان رشد و پرورش نيروهاي نخبه در هر جامعه اي از جايگاه ارزنده اي برخوردار است و به جرأت مي توان گفت آن چيزي كه توانايي تغيير، اصلاح و يا تحول در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع را داراست دانشگاه و دانشگاهيان هستند و از اين روست كه دانشگاه مبدأ همه تحولات و سكوي پرتاب كشور به سوي آرمان هاي انقلاب اسلامي است.

اين بيانيه مي افزايد: اين روزها دانشگاه به دليل حضور اعضاي جديد خانواده خود شور و نشاطي وصف ناشدني دارد و دست تقدير بر آن شده است تا همه ساله رهپويان مهر دانشگاه، نخستين روزهاي حضورشان را در سنگر علم و علم آموزي، با ياد سنگرنشينان دلير هشت سال دفاع مقدس آغاز كنند تا فراموش نكنند كه اگر امروز دانشگاهي است، مديون حماسه ها و از خودگذشتگي هاي رهپويان عشق و ايثار حسيني است و امسال چه مبارك اين بهار با بهار دل ها هم آوا گشته و دانشگاهيان را به وظيفه خطير تاريخي شان در جهت رسيدن به دانشگاه اسلامي گوشزد مي كند.

در اين بيانيه تصريح شده است: عمق بخشي به آرمان ها و انديشه هاي امام خميني(ره)، در دنيايي كه تشنه معنويت و پرورش و كمال انسان ها در نسخه شفابخش الهي است، تنها راه نيل بشر به سمت حقيقت است، چرا كه معتقديم انديشه هاي اين بزرگ مرد تاريخ و آن مرد خدا، نوري است كه برآمده از قرآن و عترت بوده كه رسول گرامي اسلام(ص) به آن وصيت نمود و همين امر موجب پاسداري ما دانشجويان از انديشه هاي امام خميني(ره) مي شود.

وي افزود: با روي كار آمدن دولت نهم كه گفتمان آن ريشه در افكار امام خميني(ره) و اصالت گفتمان انقلاب اسلامي دارد، مسير حركت اين انقلاب كه با ورود گفتمان هاي كاذب و جعلي همچون محوريت توسعه اقتصادي و يا اصالت توسعه سياسي، دچار فراز و فرودهاي خطرناك و ريل گذاري هاي انحرافي شده بود، افقي جديد در مسير صحيح آرمان هاي انقلاب بازگشايي شود و ما دانشجويان كمك به كارآمدسازي دولت اسلامي را كه قطعا بدون انتقاد به برخي ضعف ها و كاستي ها ميسر نمي شود وظيفه جنبش دانشجويي مسلمان مي دانيم و در اين مسير حركت خواهيم نمود.

اين دانشجويان در ادامه خاطرنشان كرده اند: در نظام جمهوري اسلامي و با الگوي مردم سالاري ديني، بايد حقيقتا و عملا، اين مردم باشند كه سرنوشت كشور را رقم مي زنند و مطمئنا يكي از ملزومات اين مهم ارائه تصوير درست و شفاف از رخدادها و اظهار نظرهاي جريان هاي گوناگون سياسي است كه از رسانه هاي مختلف اعم از صدا وسيما، خبرگزاري ها و روزنامه هاي مختلف انتظار مي رود در آستانه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري به گونه اي عمل نمايند كه فلسفه و حقيقت انقلاب اسلامي ايران بر آن تاكيد دارد و حقيقت امر را براي مردم به نمايش بگذارند تا در عين افزايش مشاركت مردم، در جهت تعميق و رأي مسئولانه جامعه گام برداشته شود.

اين بيانيه اضافه كرد: جنبش دانشجويي مسلمان با توجه به رسالت تاريخي خود مبني بر مطالبه و پرسشگري از دستگاه ها، جريان ها و گروه هاي مختلف سياسي تلاش مي كند تا در آستانه انتخابات دهم رياست جمهوري، جهت حفظ و اعتلاي دانشگاه در مسير تحقق آرمان هاي امام عزيز، نقشي مهم و تاثيرگذار داشته باشد و با حفظ شأن و جايگاه مهم خود، در مسير شفاف سازي براي افكار عمومي حركت خواهد كرد. آنچه مورد تاكيد است آنكه رقابت هاي سياسي ضمن ايجاد شرايط گسترده مشاركت سياسي نبايد همبستگي سياسي را مورد خدشه قرار دهد.

اين چهار اتحاديه در بيانيه خود به اهميت حوزه و دانشگاه اشاره كرده و آورده اند: اهميت وحدت حوزه و دانشگاه از آنجا ناشي مي شود كه افكار، انديشه ها، مواضع، عملكردها، تدبيرها و مديريت هاي سرچشمه گرفته از اين دو مركز با سرنوشت جامعه و كشور اسلامي پيوند و ارتباط پيدا مي كند. اين پيوند وارتباط موجب رشد و پيشرفت هاي همه جانبه علمي، فرهنگي، استحكام باورها، ارزش ها، هنجارها و ترويج و تحقق قوانين جامع و حيات بخش اسلام مي شود. از سويي ديگر «استقلال سياسي» و «استقلال فرهنگي» كشور را محقق مي گرداند كه به نظر مي رسد در جهت رسيدن به اين مهم، بايد اساتيد، صاحب نظران، دانشجويان و طلاب حوزه و دانشگاه تلاش بيشتري كنند. وحدت حوزه و دانشگاه از جمله تاكيدات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري بوده كه گام هاي اساسي به منظور تحقق عملي آن روز به روز بارزتر، به شكوفايي خود برسد.

اين بيانيه تصريح كرد: در سالروز آغاز جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس، در اين روزهاي عزت و سربلندي ايران اسلامي كه يقينا به بركت خون اين آزادمردان و زنان و محصول فرهنگ غني عاشورايي است. معتقديم تا زماني كه اين ملت عاشقانه و جانبازانه در مسير ولايت حركت كنند، پيروزي در اين كارزار از آن آنهاست و اعلام مي نمائيم در ياري رساني به كشتي انقلاب اسلامي در اقيانوس متلاطم دنياي معاصر، همچون سال هاي دفاع مقدس گوش به فرمان ولايت و آماده حضور به موقع در عرصه مبارزه مي باشيم.

اين بيانيه با اشاره به اينكه جريان بيداري دانشجويي با حساسيت لازم نسبت به تحركات و فعاليات جريانات، اشخاص و گروه ها، آنها را از با مرزهاي عقيدتي، فرهنگي، ملي و قانوني تطبيق مي دهد، ادامه داد: تحرك فعاليتي كه با انگيزه هاي انحرافي با خطوط و مرزهاي انقلاب تعامل يا دشمني داشته باشد، حساسيت نشان داده و براي روشنگري ماهيت آنها در فضاي دانشگاه اقدامات مسئولانه خود را انجام مي دهد و اعلام مي كند.

اين بيانيه همچنين مي افزايد: همراهي با دشمنان، مخالفت با آرمان ها و اهداف انقلاب و گذشتن از مرزهاي ذكر شده در فضاي دهه چهارم كه دهه عدالت و پيشرفت اعلام شده جايگاهي ندارد. چرا كه دشمنان انقلاب رسواتر از آن هستند كه همراهي و پيروي آنها توسط عده اي اندك ناديده گرفته شود.

در پايان اين بيانيه آمده است: ما دانشجيوان عضو چهار اتحاديه دانشجويي به عنوان بخش عظيمي از جريان دانشجويي مسلمان از تمام ابزارها و ظرفيت هاي خود در جهت تحقق كامل گفتمان انقلاب اسلامي در دانشگاه ها و ارتقاي سطح دانشگاه ها در مسير اسلامي بهره خواهيم جست و معتقديم كه حفظ و ارتقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، اين دستاورد سال ها مبارزه ملت ايران در گرو وجود دانشگاهي پويا، مولد علم و اهل معنويت و عرفان و با بصيرت و مسئول خواهد بود./انتهاي پيام/
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن