تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815468263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اخبار كوتاه
بانك ها به بخش صنعت توجه كنند
رئيس سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران براى تأمين نقدينگى مورد نياز بخش صنعت، از نظام بانكى خواست صميمانه تر به بخش صنعت توجه كنند.احمد قلعه بانى با بيان اين كه كاهش قابل توجه تسهيلات بانكى در بخش صنعت مشكلات زيادى را به وجود آورده است به ايرنا گفت: در اين ميان صنايع كوچك با مشكلات جدى ترى دست و پنجه نرم مى كنند.به گفته وى توليد برخى از خودروسازان در سه ماهه اول سال جارى به دليل كمبود اعتبارات بانكى كاهش يافت كه براى رفع اين مشكل جلساتى با مديران خودروسازان داخلى بانكها و مسئولان بانك مركزى برگزار شده است.وى با اشاره به ضرورت تأمين نقدينگى مورد نياز واحدهاى صنعتى افزود: افزايش توليد موجب ايجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا مى شود، از اين رو مى توان رشد قيمت ها را مناسب تر كنترل كرد.

ساخت و ساز در كشور ۲۰ درصد رشد داشته است
مدير كل برنامه ريزى اقتصاد مسكن وزارت مسكن و شهرسازى با بيان اينكه هم اكنون ساخت و ساز در كشور ۲۰ درصد رشد يافته است گفت: ساخت و ساز در تهران كاهش نداشته بلكه هر چه به ماه هاى ميانى سال نزديك مى شويم نرخ رشد كاهش مى يابد. محمود جهانى در گفت و گو با فارس در پاسخ به اينكه ركود حاكم بر بازار مسكن موجب كاهش ساخت و ساز شده است اظهار داشت: چنين چيزى صحت ندارد چرا كه در حال حاضر نه تنها ساخت و ساز در كشور كاهش نداشته بلكه ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است. وى افزود: بايد اذعان شود كه در تهران نرخ رشد ساخت و ساز كاهنده بوده است كه البته اين به دليل نزديك شدن به ماه هاى پايانى سال و سرد شدن هوا تا حدودى طبيعى است. جهانى تأكيد كرد: آمارهاى ساخت و ساز نشان مى دهد كه طى پارسال و امسال وضعيت قابل قبولى داشته ايم به طورى كه در فروردين ماه سال جارى ساخت و ساز ۴۰ درصد نسبت به فروردين ماه سال ۸۶ رشد داشته است.

سهم قطعه سازان از تسهيلات دولتى اعلام شد
سهم قطعه سازان از تسهيلات ۵ ميليارد دلارى ۲۵۰ ميليون دلار است.محمدرضا نجفى منش، دبير انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاى خودرو با بيان اين كه پنج ميليارد دلار تسهيلات قرار است در اختيار بخش صنعت قرار گيرد، گفت: از اين رقم ۸۰۰ ميليون دلار به صنايع ماشين سازى و نيرو محركه اختصاص يافته كه سهم ما از اين رقم ۲۵۰ ميليون دلار است. وى گفت :درنظر داريم با هماهنگى هاى لازم اين مبلغ را دراختيار قطعه سازان قرار دهيم. اولويت ما قطعه سازانى است كه نيازمند تأمين مواد اوليه هستند.

تشكيل ۳ كارگروه ويژه براى حل معضل چاى
رئيس اتحاديه چايكاران كشور اعلام كرد: در سال جارى به منظور حل معضل چاى در كشور، سه كارگروه ويژه در بخش هاى سازمان چاى، اداره كل بازرگانى و اداره كل صنايع و معادن استان گيلان تشكيل شده است.ايرج هوسمى در گفت وگو با مهر افزود: تصميمات اين كارگروه در كميته راهبردى متشكل از نمايندگان سنديكاى چاى كشور، مديران كل صنايع و معادن، وزارت جهاد كشاورزى، سازمان تعاون روستايى، فرمانداران مناطق چاى خيز شمال و استاندار گيلان بررسى و جهت اجرا ابلاغ مى شود.
وى با بيان اين كه هنوز تصميمات كارگروه مذكور در صنعت چاى كشور وارد نشده است، افزود: با توجه به اختياراتى كه رئيس جمهورى به استاندار گيلان جهت رفع معضلات صنعت چاى واگذار كرده، اميدواريم هر چه سريع تر تصميمات سه كارگروه ويژه اين كار، تأثيرگذار شود.

ركورد توليد در ذوب آهن اصفهان شكسته شد
در شش ماهه اول سال جارى با توليد يك ميليون و ۴۰۲ هزار و ۸۸۷ تن انواع محصولات فولادى، ركورد تاريخ بهره بردارى ذوب آهن اصفهان شكسته شد. به گزارش روابط عمومى شركت ذوب آهن، محمد رضا خسروى راد معاون بهره بردارى ذوب آهن گفت: در شش ماهه اول سال ۸۷ بيش از يك ميليون و ۴۰۲ هزار تن انواع محصولات ساختمانى و صنعتى طويل توليد كرده كه اين ميزان توليد در تاريخ اين شركت بى سابقه است.وى افزود: اين ركورد درحالى به دست آمده كه بازسازى و نوسازى در بخشهاى مختلف كارخانه و مراحل راه اندازى طرح توازن با سرعت در حال اجرا است.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن