تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814666357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - زورآزمايي اسطوره‌هاي پير


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ورزش - زورآزمايي اسطوره‌هاي پير
ورزش - زورآزمايي اسطوره‌هاي پير

طرفداران ميلان امشب شاهد آخرين بازي اسطوره‌شان در داربي «دلامادونينا» در سن‌سيرو خواهند بود. پائولو مالديني در داربي ميلان براي آخرين‌بار در حضور تماشاگران خانگي كاپيتان تيمش در اين داربي بزرگ خواهد بود. كاپيتان مالديني مانند هميشه خونسرد در آستانه اين ديدار بزرگ در كنفرانس خبري پيش از اين بازي حضور يافت و در مورد اين مسابقه سخن گفت. اين مدافع بزرگ اميدوار است آخرين بازي‌اش در جلوي هواداران ميلان بازي خاص و استثنايي از آب دربيايد و البته روسونري هم پيروز ميدان شود.

مالديني مي‌گويد: «بازي مهمي است. اين مسابقه مهم در اين فصل در ابتداي فصل انجام خواهد شد و هرچه در اين بازي اتفاق بيفتد تيم‌ها فرصت جبران در ادامه را خواهند داشت. ما به دليل شروع بدمان در اين فصل جايگاه مناسبي در جدول رده‌بندي نداريم اما مي‌خواهيم مسيرمان را عوض كنيم. بازي كردن مثل يك تيم به معناي داشتن شرايط خوب فيزيكي است اما تعادل تاكتيكي هم اهميت فراواني دارد. خصوصا در هنگام عبور از يك تيم تدافعي اين مسئله اهميت بيشتري مي‌يابد. ميلان هميشه در شكست دادن تيم‌هاي تدافعي به مشكل برخورده است. مسئله مهم ديگر انسجام و استحكام است. البته فاكتورهاي بسيار ديگري در ساخت و نتيجه گرفتن يك تيم دخيل است. شانس يكي از اين موارد است. براي مثال ما در مقابل بولوئيا خيلي بدشانس بوديم.»
كاپيتان باتجربه روسونري در مورد شيوه بازي تيمش و اينتر هم گفت: «شيوه بازي ما كاملا از اينتر متفاوت است. ما از لحاظ ساختاري قوي نيستيم بنابراين بايد رويكرد ديگري به بازي داشته باشيم. برخي اوقات ما در استفاده از موقعيت‌هاي مرده به مشكل برخورد مي‌كنيم البته اين ضعف را مي‌توان حل كرد. بازي رودررو مقابل ابراهيموويچ سخت است چراكه او بازيكن ساكني نيست.
او براي ضربه‌زدن به تيم مقابل هميشه در بهترين موقعيت قرار مي‌گيرد بنابراين او در نظر من تنها يك گلزن نيست.»
ركورددار بازي در سري A در ادامه حرف‌هايش در مورد خوزه مورينيو مربي جديد اينتر هم گفت: «مورينيو را دوست دارم. فكر مي‌كنم او براي ادامه پروژه مربيگري‌اش به ايتاليا آمده. او شخصيت بسيار قدرتمندي دارد بنابراين بعضي اوقات حضور او در كنار زمين حتي حضور بازيكنان داخل زمين را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهد.
من بيشتر نگران مهاجمان اينتر هستم تا آن كسي كه روي نيمكت نشسته. فهميدن اين موضوع كه او چگونه از خارج از زمين تيمش را هدايت خواهد كرد مشكل است در ضمن او نسبت به ديگران شخصيت متفاوتي در رسانه‌ها دارد.» در اين ديدار آندره شوچنكو و خوزه مورينيو پس از تجربه نه‌چندان دلچسب‌شان در چلسي رودرروي هم قرار خواهند گرفت. مالديني در مورد شوا مي‌گويد: «آندره هميشه در اين داربي عملكرد خوبي داشته. او سرنوشت بسياري از بازي‌ها را تغيير داده اما اكنون اوضاع نسبت به گذشته كمي فرق كرده فكر مي‌كنم شوا از لحاظ فيزيكي آماده است. در مورد رونالدينيو بايد بگويم او تاوان سه ماه بازي‌نكردنش در بارسلونا را مي‌پردازد او خيلي زياد همراه با ما تمرين نكرده است.»
مالديني در مورد شرايط اينتر هم گفت: «در دو سال گذشته اينتر حرف اول را در ليگ مي‌زده. اما در گذشته آنها هميشه به اين داربي به‌عنوان راهي براي تضمين موفقيت‌شان در فصل نگاه مي‌كردند كه اين بدين معناست كه شما تيم بزرگي نيستيد. يك تيم در تمامي مسابقات و رقابت‌هايي كه حضور پيدا مي‌كند بايد به دنبال موفقيت باشد. به نظر من اينتر اين فصل با اينتر چند فصل گذشته تفاوت‌هاي چنداني ندارد. آنها بازيكني چون خوليو كروز را دارند كه هميشه خطرناك ظاهر مي‌شود او بازيكن كاملي است. اينتر در عين حال از لحاظ ساختاري قدرتمند است. «كاپيتان روسونري در مورد وضعيت تيمش هم گفت: «در چندسال گذشته ميلان به دليل مصدوميت بازيكنان كليدي‌اش مشكلاتي داشته. در اين فصل ما با خريد بازيكنان بيشتر درصدد حل اين مشكل برآمديم اينتر در چندسال گذشته اين كار را انجام داده يكي از تفاوت‌هاي ما با آنها در همين مسئله است. برنامه‌هاي تاكتيكي ما به هيچ‌وجه محدود نيست و بسته به بازيكناني كه در اختيار داريم تغيير مي‌كند. براي مثال بوريلو را در نظر بگيريد. بازي كردن با او يا بدون او كاملا متفاوت است چراكه ما بازيكن براي جايگزين كردن او نداريم اگر ماركو را در اختيار نداشته باشيم مربي بايد تاكتيك تيم را تغيير دهد. با در نظر گرفتن اين مسائل اين داربي تست مهمي براي ما خواهد بود.»
مالديني در مورد خودش هم گفت: «در انتهاي فصل گذشته در آستانه آويزان كردن كفش‌هايم بودم اما با صحبت كردن و مذاكره همه‌چيز حل شد. به اعتقاد من با صحبت كردن مي‌توان به توافق دست يافت در مورد رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اين فصل هم بايد بگويم اصلا بازي‌ها را تماشا نمي‌كنم. از غيبت ميلان در اين مسابقات بسيار ناراحت هستم. در هر حال فكر مي‌كنم تيم‌هاي بسيار قدرتمندي در اين فصل حاضر هستند و قهرمان شدن براي تيم‌هاي ايتاليايي كار آساني نخواهد بود. به اعتقاد من يكي از تيم‌هاي حاضر در فينال چلسي خواهد بود.»
در داربي دلامادونينا امشب دو كاپيتان باتجربه و محبوب رودرروي هم قرار خواهند گرفت. امشب در سن‌سيرو مالديني بازوبند كاپيتاني ميلان و خاوير زانتي بازوبند كاپيتاني اينتر را بر بازو خواهند بست. كاپيتان مالديني در اين‌باره مي‌گويد: «رويارويي با زانتي بسيار زيبا است. بازي كردن مقابل كسي كه بخشي از تيم بزرگي چون اينتر است برايم ارزشمند است. در گذشته من اين مسئله را مقابل برگومي تجربه كرده‌ام. به نظرم من و خاوير مي‌توانيم الگويي براي بازيكنان فوتبال امروز باشيم كه مداوم تيم‌هاي‌شان را عوض مي‌كنند بهترين بازيكني كه در اين داربي با آن مواجه شده‌ام رونالدو بوده و البته ابراهميوويچ هم در ميان پنج بازيكن برايم قرار دارد.»
زانتي: احترام فراواني براي مالديني قائلم
خاوير زانتي كه در ديدار مقابل ميلان ششصد و يكمين حضورش با پيراهن اينتر را تجربه خواهد كرد مقابل اسطوره ميلان و سري A قرار خواهد گرفت. زانتي مي‌گويد: «به افتخار بزرگي دست يافته‌ام و بي‌صبرانه منتظر شروع داربي هستم تا دستان مالديني را بفشارم. من به‌عنوان يك بازيكن و يك مرد احترام فراواني براي او قائلم.»
زانتي در مورد اين بازي هم گفت: «به اعتقاد من زلاتان در اين ديدار مي‌تواند تفاوت ميان دو تيم را رقم بزند. در ميلان هم كاكا چنين وضعيتي دارد. او در هر لحظه مي‌تواند سرنوشت تيمش را تغيير دهد. همه مشتاقانه منتظر اين بازي هستند. بازي كردن در اين داربي كه استاديوم مملو از تماشاگر است لذت بسياري دارد. پيروزي يا شكست در اين بازي تاثيري فراوان روي تيم‌ها هم دارد. چراكه مي‌تواند روي عملكرد تيم در بازي‌هاي آتي‌اش تاثير بگذارد. ميلان هميشه يك تيم قابل احترام بوده. آنها در چند بازي آخرشان بهتر و بهتر شده‌اند. آنها هميشه در اين داربي تهاجمي و متعادل ظاهر شده‌اند. اما ما در آستانه اين بازي در شرايط بسيار خوبي قرار داريم و هر كاري هم خواهيم كرد تا در آن پيروز شويم. البته در چنين بازي‌هايي فرم تيم چندان اهميتي ندارد بنابراين هر نتيجه‌اي ممكن است در آن رقم بخورد.»
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن