تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815388847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بركناري و جابجايي زود هنگام مديران درست نيست انتقاد لاريجاني از صدارت پفكيدر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: "بركناري و جابجايي زود هنگام مديران درست نيست" انتقاد لاريجاني از "صدارت پفكي"در كشور
جام جم آنلاين: دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي از آنچه كه وي آن را "صدارت پفكي" در جامعه خواند، به شدت انتقاد كرد و خواستار آن شد كه جلوي بركناري و جابجايي زودهنگام مديران گرفته شود. وي هشدار داد تداوم چنين روندي، موجب بي ثباتي در كشور خواهد شد.


لاريجاني كه رياست فراكسيون اصولگرايان مجلس را نيز بر عهده دارد، در ضيافت افطار جامعه اسلامي مهندسين در تهران، ضرورت استفاده از تمام نيروهاي كارآمد، ‌كاركشته و خبير را در مسير توسعه و پيشرفت كشور مورد تاكيد قرار دارد و اظهارداشت: "اگر فرد يا جرياني فكر كند كه خودش به تنهايي و با حذف ديگران مي‌تواند اين كار را انجام دهد، اشتباه كرده و دچار يك سوء تفاهم شده است، چرا كه در اين صورت (حذف ديگران) تمام نيروهايي كه مي‌توانستند به اين امر كمك كنند، به حاشيه رانده خواهند شد. "

وي با بيان اين‌ مطلب كه حتي اگر يك اصولگرا فكر كند، فقط خودش مي‌تواند اين كار را انجام دهد، دچار سوءتفاهم شده است، وجود صدارت پفكي را نتيجه اين روند ‌دانست و گفت: بايد به جاي اين‌كه دنبال اين باشيم كه هر كس را با هر بهانه‌اي از سر راه برداريم، دنبال اين باشيم كه ديگران را با خود همراه كنيم.

رييس مجلس هشتم همچنين بر ضرورت وجود ظرفيت سازمان يافته و درست در بين جريان‌هاي مختلف سياسي تاكيد كرد و خاطرنشان ساخت: در كشوري كه در آن دموكراسي وجود دارد، بايد كار تشكيلاتي نيز وجود داشته باشد. اگر چه برخي با اين فكر مخالفند و مي‌گويند اين امر با تئوري ولايت فقيه منافات دارد، اما من مي‌گويم كه اين فكر اشتباه است، چرا كه ولايت فقيه در جهت سازمان يافتن كارها تلاش مي‌كند، در اين راستا، برخي نيز سنت‌هاي تاريخي را مطرح مي‌كنند، البته من نمي‌خواهم به وجود اين نظرات خرده بگيرم، اما فكر مي‌كنم كه اين افكار در حال حاضر براي اداره كشور مفيد نيست.

به گزارش ايسنا، نماينده مردم قم افزود: به هر ترتيب، ما بايد قبول كنيم كه ميان جريان‌هاي سياسي بين اصولگرا و اصلاح‌طلب، در داخل اصولگرايان و اصلاح‌طلبان، اختلاف سليقه هايي وجود دارد. دليلي هم ندارد تا براي صرف‌نظر كردن از اين اختلاف سلايق اصرار كنيم، چرا كه معتقدم اگر اين اختلاف سليقه‌ها باعث حذف نشود، عاملي در جهت بالندگي است، اما بايد بر سر چشم‌انداز بيست ساله و نحوه رسيدن به آن و اصولا، منافع ملي به اشتراك برسيم. همچنين، بايد براي رسيدن به سند چشم‌انداز به گفت‌وگوي ميان حزبي و ميان جرياني روي بياوريم.

رييس مجلس در اين راستا، نقش رسانه‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: رسانه‌هاي گروهي نيز مي‌توانند اختلاف نظر داشته باشند، اما به هر حال بايد بر سر منافع ملي به وحدت برسند.

وي تصريح كرد: ‌دوستان اصولگرا كه تجربيات زيادي در كارهاي اجرايي دارند، بايد به سند چشم‌انداز فكر كنند و با تشكيل تيم‌هايي، اصول مشخصي را تدوين كنند، و در اين مسير تربيت و انتخاب نيروهاي خبير و كارآمد سرعت كار را بالا خواهد برد.

لاريجاني در همين راستا گفت: اين خوب نيست كه افراد زود به زود عوض شوند، يا مدام از كار بركنار شوند، چرا كه اين روند باعث عدم ثبات خواهد شد، اگر چه آن چنان شاق هم نيست و قابل تحمل است، ولي به هر ترتيب مديران خبير و كارآزموده مي‌توانند ميدان‌هاي جديد و آراستگي و تجربه‌ي تشكيلاتي و موفق ايجاد كنند.

رييس مجلس هشتم با بيان اين‌كه ما در اين زمينه به نگاه آينده گرايانه نيازمند هستيم، تصريح كرد: متاسفانه ما در كارهاي سياسي به فعاليت‌هاي زودهنگام و جزيي به دليل سادگي آن علاقمنديم، اما مديران استراتژيك نبايد به روزمرگي دچار شوند. در اين ميان لازم است كه احزاب نيز نگاه استراتژيك داشته باشند.

رييس فراكسيون اصولگرايان افزود: پس از گذشت اين سال‌ها جريان‌هاي مختلف چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب آزموده شده اند.بنابراين، وقت آن رسيده است كه به بررسي نقاط ضعف و قوت اين جريان‌ها بپردازيم.

لاريجاني در اين زمينه آمادگي مجلس را براي دريافت نظرات گوناگون در اين زمينه اعلام كرد و گفت كه مجلس شوراي اسلامي كه به گفته‌ي رهبر انقلاب بخش نرم افزاري حكومت است، با آغوش باز از اين فكرها استقبال مي‌كند.

ثمرات دفاع مقدس

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش در ضيافت افطاري جامعهي اسلامي مهندسين با گراميداشت هفته‌ي دفاع مقدس گفت: مجاهدت‌هاي فرزندان انقلاب در دفاع مقدس، باعث شد كه جمهوري اسلامي از سرمايه‌اي برخوردار شود كه براي دشمن در عرصه‌هاي مختلف، جنبه بازدارنده داشته باشد.

لاريجاني افزود: اگر چه كشوري چون آمريكا از نظر نظامي برخورداري‌هايي دارد، اما در محاسبات خود به اين نكته توجه دارد و اذعان مي‌كند ما با ايران به عنوان كشوري روبرو هستيم كه اگر نسبت به او گستاخي كنيم، با مردمي مواجه خواهيم شد كه ما را براي مدتي مديد گرفتار خواهند كرد.

وي ايجاد جرياني تازه در فلسطين، لبنان و عراق را از ديگر دستاوردهاي دفاع مقدس برشمرد و اظهار كرد: طي اين جريان تازه براي غربي‌ها نوعي سرگشتگي سياسي ايجاد شد و اگرچه در اين راستا براي فلسطين طرح آناپوليس را مطرح كردند و قرار گذاشتند تا آخر سال 2008 به نتيجه برسند، اما شواهد نشان مي‌دهد كه آنها در اجراي اين طرح شكست خورده اند.

لاريجاني گفت: با مقايسه وضعيت آمريكا در عراق نسبت به چهار سال گذشته متوجه خواهيم شد كه به خاطر استراتژي درست ايران در منطقه، ابهتي كه آمريكايي‌ها براي خود ساخته بودند، ريزش كرد و البته اين سرمايه‌ بزرگي براي ماست.

رييس مجلس خاطرنشان كرد: اگر انقلاب اسلامي و شعار نه شرقي نه غربي، جمهوري اسلامي نبود، اسراييل چنين وضعيتي را نداشت، در اين بين مي‌توان گفت كه تفكر انقلاب اسلامي نيز از جنس بيدارگونه‌اي براي مردم جهان محسوب مي‌شود و در واقع به بخشي از مشكلات جهان در سايه تفكر انقلاب اسلامي پاسخ داده شد.

وي با بيان اين‌كه بايد در اين راستا به رهبران جمهوري اسلامي كه در 30 سال گذشته كارنامه‌ي خوبي از خود به يادگار گذاشته‌اند، آفرين گفت، اظهار كرد: نمي‌خواهم بگويم كه مشكل نداشتيم و معتقدم در برخي زمينه‌ها مخصوصا مسايل اقتصادي بايد بهتر از اين عمل مي‌كرديم.

نماينده مردم قم افزود: از اول پيروزي انقلاب اسلامي بر سر مسايل اقتصادي داستان چپ و راست به وجود آمد، در حالي كه مسايل اقتصادي مباني عقلاني داشته است. به هر ترتيب اين امر اسباب درگيري‌هاي سياسي شد، در حالي كه شرايط، متقضي چنين امري نبود، البته هم اكنون پس از گذشت سال‌ها يك همگرايي ميان جريان‌هاي سياسي چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب سر مسايل اقتصادي به وجود آمده است.

رييس مجلس تصريح كرد: روي هم رفته چه در ايجاد يك قدرت از نظر نيروي انساني متخصص، چه از نظر تاثيرگذاري در بين مردم و چه در ايجاد تحول در پارادايم مسلط جهاني، انقلاب اسلامي نقش بسيار پيشتازي را داشته است.

وي ضمن مورد توجه قرار دادن شرايط كنوني كشورمان، نقش مديران با تجربه را حائز اهميت دانست و اظهار كرد: اكنون ما در موقفي به سر مي‌بريم كه مديران با تجربه‌اي در كشور در طول اين سال‌ها به وجود آمده‌اند و در فراز و فرودهاي جمهوري اسلامي، همچون دوران جنگ و پس از آن هم‌چنين مسايل و مناقشات سياسي گاه بيهوده و گاه غير آن، در اين مناقشات حضور داشته‌ و كارهاي عمراني سنگيني انجام دادند، بنابراين اين افراد سرمايه‌هايي هستند كه مي‌توان گفت از نظر فكري به وحدتي نزديك شده‌اند.

رييس قوه مقننه با بيان اين‌كه وزن ايران در جهان قابل توجه است و البته به همين ميزان ما دشمن پيدا كرده‌ايم، تصريح كرد: غربي‌ها مصر هستند تا بر اراده‌ي ملي ما تاثير بگذارند و فكر مي‌كنم تا حدي پشيمان شده‌اند كه چرا تا به حال اين استراتژي را جدي نگرفته‌اند، چون احساس كرده‌اند در مقابل اين مساله نيروي مقاومي در كشور وجود دارد و البته رهبري‌هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب و همت دولت اصولگرا و مجلس نشان داد كه ما اهل معامله بر سر مسايلي چون حقوق ملي و منافع ملي‌مان نيستيم.

وي افزود: اگر چه ممكن است ما از همديگر ايراد بگيريم، چرا كه به هر ترتيب اصولگرايان در خيلي از زمينه‌ها اختلاف نظر دارند، اما مهم اين است كه حاضرند بر سر منافع ملي، از برخي حقوق خود بگذرند، و از برخي ظرفيت‌هاي خود نيز صرف‌نظر كنند، تا بيگانگان نتوانند از رخنه‌هاي ميان آنها استفاده‌اي ببرند.

با حلوا حلوا گفتن، دهان شيرين نمي شود

رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس، مديريت كارآزموده را عامل ايجاد كننده‌ي چنين ظرفيتي دانست و گفت: جريان‌هاي سياسي علاقه‌مند هستند تا روي مباني عقلاني، ‌ملاحظات و چالش‌ها را ارزيابي كنند.

رييس مجلس هشتم با مورد توجه قرار دادن سند چشم‌انداز بيست ساله گفت: هم‌اكنون زمانه‌اي است كه ما بايد براي جهش به سمت چشم‌انداز بيست ساله نفس تازه كنيم و براي ارزيابي از وضع خود توقف داشته باشيم و ببينيم چگونه مي‌توان به اين سند دست پيدا كرد.

وي با بيان اين‌كه در اين نفس تازه كردن نيازمند مجاهدت هستيم، گفت: اگر در يك دوره‌ زماني مجاهدت ما ايستادن در مقابل بيگانگان بود، امروز مجاهدت دولت، مجلس و ملت پيمودن گام‌هاي صحيح در راستاي رسيدن به سند چشم‌انداز بيست ساله است.

لاريجاني تاكيد كرد: البته در اين مسير نيازمند ملزوماتي هستيم، چرا كه با حلوا حلوا كردن دهان شيرين نمي‌شود و در واقع ما به يك برنامه‌ي مدون علمي و بسيار دقيق كه مورد اجماع باشد، نياز داريم.

وي در باره ويژگيهاي اين برنامه گفت:‌ اين برنامه بايد از نظر علمي و عقلاني آن چنان استوار باشد كه در تغييرات دموكراتيك كشور دگرگون نشود. در اين زمينه، نياز به چارچوب‌هاي اصيل احساس مي‌شود، چنانچه كشورهايي مثل چين و مالزي كه با شتاب در حال پيشروي هستند، براي خود افقي را در نظر گرفته و براساس اصول واقعي و چارچوب‌هاي اصيل پيش مي‌روند.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 572]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن