تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814707645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونق صنعت گردشگري راه برون رفت از اقتصاد تك محصولي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رونق صنعت گردشگري راه برون رفت از اقتصاد تك محصولي است
داخلي. اقتصادي. گردشگري.

معاون گردشگري ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي همدان گفت: تقويت صنعت گردشگري راه برون رفت از اقتصاد تك محصولي است.

عليرضا ايزدي، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: گردشگري بهترين صنعت جايگزين براي كاهش ميزان وابستگي اقتصادي به نفت با گردش مالي و اشتغالزايي بسيار زياد است.

وي گفت: باتوجه به سود خالص ‪ ۶۲۰‬ميليارد دلاري گردشگري در دنيا مي‌توان گفت صنعت توريسم تنها صنعتي كه ميزان سرمايه‌گذاري در آن از ميزان سوددهي كمتر است.

وي اظهارداشت: باتوجه به اينكه گردشگري سومين صنعت برتر دنيا بعد از نفت و خودروسازي است، مي‌توان با بهره‌گيري بهينه از ظرفيت‌ها زمينه توسعه اقتصادي را فراهم كرد.

ايزدي افزود: ايران پنجمين كشور با جاذبه‌هاي طبيعي و دهمين كشور تاريخي دنياست كه بايد از اين قابليت‌ها براي تقويت صنعت توريسم ايران برنامه‌ريزي كرد.

وي تعداد گردشگران خارجي استان را در سال جاري دو هزار و ‪ ۱۴۰‬نفر ذكر كرد و گفت: اين ميزان خيلي كمتر از يك درصد شمار گردشگران داخلي استان است.

وي تاكيد كرد: آمار گردشگران خارجي استان بايد در سال ‪ ۱۴۰۴‬به ‪ ۱/۵‬درصد آمار گردشگران داخلي برسد.

وي گفت: در حالي كه در هر كدام از استان‌هاي گردشگري كشور بيشتر ‪ ۴۰‬هزار تخت وجود دارد، تعداد تخت‌هاي اقامتي استان خيلي محدود بوده و فقط يك هزار و ‪ ۵۷۷‬تخت موجود است.

استان همدان داراي يك هزار و ‪ ۷۰۰‬اثر تاريخي و باستاني است كه ‪ ۵۰۴‬اثر آن در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.ك/‪۳‬
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن