تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805422573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزهاي آتش و خون كي فراموشم شود ـ 11 مناجات‌هاي شبانه زيبايي‌بخش شب‌هاي جنگ بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روزهاي آتش و خون كي فراموشم شود ـ 11 مناجات‌هاي شبانه زيبايي‌بخش شب‌هاي جنگ بود
خبرگزاري فارس: شايد عده‌اي تصويري از جنگ در ذهن خود نداشته باشند و نمي‌دانند كه در هنگامه جنگ، نماز شب و مناجات بسياري از رزمندگان ترك نمي‌شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، ملت غيور، مومن و انقلابي ايران اسلامي هشت سال در محاصره اقتصادي نظامي و سياسي با حداقل امكانات در يك جنگ نابرابر جهاني و تحميلي ايستادگي و مقاومت كردند و در اين ميدان صلابت، پاسداري و استقامت مردان خدا و با ايمان را به اثبات رساندند.
تلاش مخلصانه نيروهاي مسلح و بسيج سرافراز، ثبات نظام اسلامي، استمرار و سرور انقلاب اسلامي و نداي حق‌طلبي مردم مسلمان و به پا خواسته ايران را درپي داشت.
پيروزي در دفاع مقدس و دستاوردهاي پس از آن جز در سايه ايمان و بندگي خدا حاصل نشد و تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز ماه مبارك رمضان فرصت ناب و گرانقيمتي است كه بايد از آن براي تقويت ايمان، معنويت، عبوديت، اخلاق، دانش و بينش اعتقادي حداكثر بهره‌برداري را برد و شب و روز رمضان يادآور شب‌ها و روزهاي مجاهدان راه خدا و بندگان مخلص و فاني خداوند متعال باشد.
استان سمنان نيز در جريان سال‌هاي دفاع مقدس نقشي بي‌بديل در عرصه دفاع از ميهن اسلامي داشته به طوري كه جمعيت استان سمنان كمتر از يك درصد جمعيت كل كشور است، اما شاخص ايثار و فداكاري و آمار شهداي اين استان در دوران دفاع مقدس، 17 دهم برابر ميانگين كشوري ثبت شده است.
مسئولان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان سمنان مي‌گويند، 90درصد شهداي اين استان در خطوط مقدم جبهه‌ها شهيد شده‌اند.
به هر حال با توجه به ضرورت ترويج فرهنگ شهادت و ايثار و بيان دلاورمردي‌ها و رشادت‌هاي رزمندگان اسلام در سال‌هاي دفاع، ضروري است تا كاركردهاي دفاع مقدس در حوزه‌هاي مختلف اندكي بيشتر بررسي شود.

*دفاع مقدس و نشر دين
دفاع مقدس فرزندان ايراني از آب و خاك كشور اسلامي‌شان تا حدي در معادلات جهاني و تغيير جهت‌گيري اديان بزرگ در بين ملت‌ها تاثيرگذار بود كه كارشناسان پايداري در جنگ تحميلي را در حقيقت نمونه بارز دفاع از دين اسلام مي‌دانند.
امام جمعه ميامي رشادت‌هاي دفاع مقدس را غيرقابل توصيف دانست و بر پاسداشت ارزش‌هاي والاي انقلاب تاكيد كرد.
سيدمرتضي موسوي با گراميداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با فارس افزود: رشادت‌ها و دلاورمردي‌هايي را كه رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحميلي از خود نشان دادند هرگز نمي‌توان توصيف كرد يا به تصوير كشيد.
امام جمعه دامغان نيز گفت: شهداي دفاع مقدس، انقلاب اسلامي و نظام را براي هميشه بيمه كردند.
سيدمحمود ترابي گفت: اگرچه انقلاب اسلامي نوپاي ايران مورد تهاجم استكبار جهاني با حماقت صدام قرار گرفت، اما ملت قهرمان كشورمان براساس تكليف و وظيفه شرعي خود به ميدان آمد و از ميهن اسلامي خود دفاع كرد.
امام جمعه دامغان با بيان اينكه شهداي دفاع مقدس، انقلاب اسلامي را براي هميشه با خون خود بيمه كردند و باعث نااميدي و سرخوردگي بيگانگان شدند، افزود: پاسداشت دلاورمردي‌هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع از ميهن يك ضرورت است چراكه جنگ تحميلي فقط جنگ با صدام و عراق نبود بلكه در واقع اين جنگ، تقابل اسلام و كفر را رقم زد.
نماينده ولي‌فقيه در استان سمنان نيز با بيان اينكه رزمندگان انقلاب با دفاع جانانه خود از ميهن اسلامي، كشور را براي هميشه در برابر تهاجم و تجاوز دشمنان بيمه كردند، اظهار داشت: دشمنان ايران در زمان حاضر جرات نمي‌كنند به ما حمله كنند چراكه يك بار تجربه تلخي از لشكركشي به ايران در اذهان خود دارند.
سيدمحمد شاهچراغي با تاكيد بر اينكه اينك ديگر هيچ جبهه نظامي با دشمنانمان نداريم، اما با ناتوي فرهنگي مواجه هستيم، گفت: دشمن حملات خود را تغيير داده و به سمت نشانه رفتن فرهنگ ديني و اسلامي ما روي آورده است كه در اين ميدان نيز بايد پيروز شد.
وي تاكيد كرد: همه ملت ما بايد هوشيار و بيدار باشند و در مقابل توطئه‌هاي فرهنگي دشمنان اسلام و انقلاب بايستند.

*ايستادگي و دستاوردهايي سترك
ايستادگي غيورمردان ايراني در سال‌هاي نبرد دستاوردهاي عظيم و ستركي براي جمهوري اسلامي ايران و جهان اسلام به دنبال داشت و اكنون مي‌توان ردپاي جنبش‌هاي انقلاب‌گونه را كه به تاسي از انقلاب اسلامي ايران انجام مي‌شود، در گوشه و كنار كشورهاي زيرسلطه مشاهده كرد.
فرمانده سپاه پاسداران استان سمنان در اين باره گفت: دشمنان اسلام پس از سال‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي همواره براي تضعيف ايران و نظام جمهوري اسلامي تلاش كرده‌اند، اما اين كوشش آنها در برهه فعلي، شتاب بيشتري گرفته است.
محمدحسين بابايي افزود: دشمنان اسلام و انقلاب مي‌كوشند تا ايران مقتدر را منزوي و ضعيف كنند و بسيجيان بايد با ترفندها و حيله‌هاي آنها، با اقتدار و براساس روندي اصولي و منطقي مقابله كنند.
بابايي افزود: دوران دفاع مقدس علاوه بر ترويج فرهنگ ساده‌زيستي موجب تقويت وحدت مردم و مسئولان، فداكاري و مشاركت مردمي، ايجاد روحيه جهادي و بسط و گسترش معنويت در ايران اسلامي شد.
وي اظهار داشت: ريشه تمام موفقيت‌هاي امروز ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف مرتبط به در دوران دفاع مقدس است.
استاندار سمنان نيز در گفتگو با فارس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامي را بيمه كرد و حاصل آن خوداتكايي، بروز خلاقيت و ابتكار و روي پاي خود ايستادن بود.
علي عبداللهي افزود: حاصل اين خود اتكايي را امروز شاهد هستيم كه دستاوردهاي عظيمي در بخش‌هاي مختلف و در عرصه‌هاي علمي، تحقيقاتي و نظامي براي كشور به دست آمده و همچنان تداوم دارد.
وي اظهار داشت: رزمندگان دلاور اسلام كه غيورمردان دلاور استان سمنان هم نقش بسزايي در خلق اين حماسه‌ها در دوران دفاع مقدس داشتند، با تاسي از نهضت انسان‌ساز حسيني چهره واقعي اسلام ناب محمدي (ص) را نمايان ساختند.
عبداللهي تاكيد كرد: رزمندگان اسلامي با الگوگيري از پيام عاشورا (هيهات مناالذله) ابهت قدرت‌هاي استكباري به خصوص آمريكا و اسرائيل جنايتكار را در هم شكستند و ريشه‌هاي درخت تنومند انقلاب اسلامي را محكم‌تر كردند.
وي تصريح كرد: ملت بزرگ ايران تحت رهبري بزرگ پرچمدار بسيجي امام راحل و با اتكال به خداوند بزرگ و نيز خلق حماسه هاي جاودان و افتخارآفرين از ايثار و دلاوري، جانانه از سرزمين و كيان خود دفاع كردند و با نثار خون خود بار ديگر به جهانيان نشان دادند كه از ميراث گرانبهايشان تا آخرين نفس پاسداري خواهند كرد.
وي گفت: روحيه جهاد و هشت سال دفاع مقدس امروز بايد تقويت شود و البته اين روحيه هم‌اكنون بيش از گذشته در كشور نمود دارد.
وي دستاوردهاي دوران دفاع مقدس را حاصل تلاش، كوشش و فداكاري، شهادت‌طلبي و گذشت آحاد مردم ايران اسلامي دانست و افزود: هفته دفاع مقدس در حقيقت هفته تجليل از ملت قهرمان ايران است.
استاندار سمنان افزود: پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1358 كه از جمله معجزات قرن محسوب مي‌شود، باعث شد اسلام و ارزش‌هاي الهي جان تازه‌اي بگيرد و حكومتي مبتني بر دين كه با منافع استكبار جهاني در تضاد است، در مهم‌ترين منطقه خاورميانه استقرار يابد از اين رو توطئه‌ها و ترفندهاي مختلف به دست دشمنان پايه‌ريزي شد كه تهاجم نظامي به منظور وارد كردن ضربه به انقلاب اسلامي در دستور كار قرار گرفت.

*تبليغ فرهنگ دفاع مقدس؛ يك ضرورت
تبليغ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در بين جوانان و نوجوانان ايراني و نيز ساير كشورهاي مسلمان در برهه كنوني به يك ضرورت اجتناب‌ناپذير تبديل و در اين راستا برنامه‌هاي مختلفي نيز در استان سمنان طرح‌ريزي شده كه يكي از آنها، طرح ايجاد پارك موزه دفاع مقدس در سمنان است.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان سمنان در اين زمينه از اجرايي شدن طرح ايجاد پارك موزه دفاع مقدس در سمنان خبر مي‌دهد.
حسينعلي احساني افزود: گام‌هاي خوبي براي ايجاد اين پارك موزه در استان سمنان برداشته شده و طرح اوليه آن در سفر استاني هيئت دولت به سمنان نيز به تصويب رسيده است.
وي تصريح كرد: طرح توجيهي ايجاد پارك موزه دفاع مقدس در سمنان ارائه و زمين مورد نياز براي احداث آن در كميسيون ماده 32 تصويب شده است و مسئولان حفظ آثار زمين را تحويل گرفته‌اند.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان سمنان همچنين با بيان اينكه دفاع مقدس هويت ملت و موجب افتخار همه ايرانيان است، ادامه داد: پيشرفت‌هاي كنوني كشور ناشي از خودباوري و رشادت رزمندگان اسلام و دوران هشت سال دفاع مقدس است.
مربي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان نيز گفت: 120 اثر براي چاپ در اين كتاب‌ها دريافت شده بود كه 70 درصد آنها چاپ رسيده است.
بيتا شاهجويي افزود: كتاب سرخي تو از من حاوي مجموعه نقاشي‌هاي كودكان و نوجوانان عضو كانون پرورش فكري سمان بوده كه با موضوع هشت سال دفاع مقدس به چاپ رسيده است.
وي تصريح كرد: كتاب كاريكاتور ديكتاتور نيز مجموعه‌اي از اشكال و كاريكاتورهاي صدام، ديكتاتور سابق عراق از ظهور تا سقوط بوده كه كاري ارزشمند از مهدي عزالدين، هنرمند سمناني است.
مربي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان با بيان اينكه در اين كتاب‌ها بيشتر موضوع جنگ مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: موضوع دفاع را نتوانستيم آنگونه كه بايد براي كودكان و نوجوانان صاحب اثر ملموس كنيم چراكه با دوره سني آنها هيچ مطابقتي ندارد.
شاهجويي افزود: براي توجه به اين بخش از رزمندگان و فرماندهان زمان جنگ در استان سمنان دعوت شد تا داستان‌ها و خاطره‌هاي خود را براي مربيان كانون پرورش فكري تعريف كنند تا آنها اين فرهنگ را به نسل جديد انتقال دهند.
رئيس ستاد كنگره سرداران و سه هزار شهيد استان سمنان نيز از برگزاري اجلاسيه شهداي شهرستان سمنان از 21 تا 26 دي ماه امسال خبر داد.
عليرضا خسروي مسئوليت اصلي ستاد كنگره سرداران و 3 هزار شهيد استان سمنان را جمع‌آوري و تدوين آثار شهدا عنوان كرد.
وي افزود: به علت اينكه سمنان سومين استان كشور در تقديم شهداست، در جمع‌آوري و تدوين آثار شهدا به همه شهداي استان سمنان توجه شده در حالي كه استان‌هاي ديگر فقط به شهداي شاخص خود پرداخته‌اند.
رئيس ستاد كنگره سرداران و 3 ‌هزار شهيد استان سمنان گفت: در ستاد اجلاسيه شهدا، 11 كميته از جمله فرهنگي و هنري، مراسم و تشريفات، بسيج، فناوري اطلاعات، دانشجويي و دانش‌آموزي تشكيل شده است.

*ياد شهدا بايد همواره در جامعه طنين‌انداز شود
زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي در واقع گذشته از تجليل از مقام شامخ آنها، پاسداشت ارزش‌هاي والاي يك انقلاب بزرگ است.
مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان در اين باره در گفتگو با خبرنگار فارس در شاهرود، مقاومت و ايثار را رمز پيروزي جمهوري اسلامي و ملت ايران بر رژيم باطل شاهنشاهي مي‌داند.
علي شكري زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي انقلاب را در فضاي جامعه ضروري خواند و گفت: مردم و مسئولان بايد با ادامه راه شهيدان انقلاب اسلامي زمينه تحقق آرمان‌هاي والاي آنها را در جامعه فراهم كنند.
وي مقاومت و ايثار را بزرگ‌ترين عوامل پيروزي ملت ايران عنوان كرد و افزود: اين سرمايه معنوي و فرهنگي را ملت ايران از سيره پيامبر اعظم (ص) و نهضت عاشوراي حسيني (ع) به ارمغان گرفته است.
مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان تصريح كرد: ملت ايران دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلي را هيچ وقت فراموش نمي‌كند و حماسه‌هايي كه فرزندان اين مرز و بوم آفريدند و با خونشان اين سرزمين را آزاد كردند همواره در يادها جاويد است.
شكري پيروزي رزمندگان اسلام و شهادت‌طلبي شهيدان والامقام در دوران دفاع مقدس ‌را زمينه‌ساز موفقيت جوانان ايران اسلامي دانست و گفت: همه ‌مديون ايثارگري و شهادت‌طلبي شهدا هستيم، بنابراين بايد براي پاسداري از ارزش‌هاي دفاع مقدس تلاش كنيم.
وي يادآور شد: رزمندگان اسلام همچنين با تاسي از ‌فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس زمينه ‌ناكامي دشمن را فراهم كردند كه نتيجه آن را پس از سال‌ها در حزب‌الله لبنان شاهد هستيم.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان گرمسار نيز گفت: همه موفقيت‌هاي علمي، صنعتي و نظامي و در يك كلام اقتدار نظام اسلامي ما مرهون خون شهداست.
ولي‌الله مصائبي افزود: نشان‌هاي افتخار اين مرز و بوم در جاي جاي ايران اسلامي مي‌درخشند.
وي گفت: شهداي دوران دفاع مقدس همانند ستارگاني هستند كه در آسمان ميهن اسلامي تا ابديت با درخشش خود ما را راهنمايي مي‌كنند.
وي تجليل از مقام شهدا را كمترين كار در حق‌ آنها دانست و افزود: يادواره‌هاي شهدا هر روز پرشكوه‌تر از قبل برگزار مي‌شود و اين نشان از وفاداري و قدرداني مردم سلحشور ايران اسلامي از شهداي عزيز است.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان گرمسار آينده را متعلق به‌ ملت ايران دانست و افزود: مردم و مسئولان با تكيه بر عزم و استعداد جوانان اين سرزمين در پرتو مشعل‌هاي درخشاني كه خون شهدا برافروخته‌اند، به بلندترين آرزوهاي خود دست خواهند يافت.
وي گفت: ياد شهداي اسلام و تجليل از حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامي را بيمه مي‌كند.
مصائبي افزود: يادكردن از شهدا بسيار ارزشمند است و بيان خاطره و ياد شهدا، انسان را هدايت مي‌كند.
وي تصريح كرد: اگر ياد و خاطره شهيد و شهادت نباشد، به طور يقين انسان‌ها به غفلت و روزمرگي فرو مي‌روند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان گرمسار شهدا را چراغ‌هاي هدايت بشر توصيف كرد و افزود: ما امروز بيش از هر زمان ديگري به هدايت نياز داريم و بايد از خداوند متعال بخواهيم كه روح مقدس شهيدان انقلاب را در تمام اعمال ما، راهنما قرار دهد و در روز قيامت نيز شفاعت آنها را نصيب حال ما گرداند.

*خاطره‌گويي، شيوه‌اي اصيل در ترويج فرهنگ دفاع مقدس
مربيان تربيتي و كارشناسان اجتماعي خاطره‌گويي را شيوه‌اي اصيل و تاثيرگذار در ترويج فرهنگ‌ها مي‌دانند و امروز بهره‌گيري از اين ابزار در انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس نيز ضروري به نظر مي‌رسد.
فرمانده سپاه سمنان كه از فرماندهان دوران دفاع مقدس است، با بيان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس گفت: اين خاطرات شايد براي نسلي كه حتي با چهره ما در آن دوران آشنا نيستند، جالب باشد چون الان يكسري پاسدار با موي سفيد و سن بالا مي‌بينند كه شايد ندانند براي حفظ انقلاب اسلامي چه كرده‌اند.
محمدحسين بابايي كه در عمليات زيادي از جمله والفجر سه، آزادسازي مهران، رمضان، بيت‌المقدس، مطلع‌الفجر، كربلاي پنج و كربلاي هشت حضور داشته است، افزود: به علت اينكه تاكنون از عمليات كربلاي پنج و كربلاي هشت كمتر ياد شده خاطراتي از اين عمليات بيان مي‌كنم.
در عمليات كربلاي پنج و كربلاي هشت، 247 نفر از رزمندگان استان سمنان به شهادت رسيدند.
در اين دو عمليات كه در شلمچه، كانال ماهي و شرق بصره انجام شد، 16 گردان از استان سمنان حضور داشتند.
در عمليات كربلاي پنج بنا شد در قالب يگان زرهي وارد عمليات شويم و چون فرصت كمي تا شروع عمليات بود تنها در يك دوره آموزشي كوتاه شركت كرديم و در اين عمليات من فرمانده گروهان يك گردان زرهي بودم تا در عمليات كربلاي هشت شركت كنم.
صحنه، صحنه عجيبي بود، رزمندگان براي عبور از اين منطقه خاكريز مي‌زدند و وسط اين خاكريز يك جاده درست كرده بودند كه تقريبا امن‌تر از ساير مناطق بود و بيشتر تركش خمپاره‌هاي نيروهاي بعثي به اطراف خاكريز برخورد مي‌كرد.
دراين حال و هوا من به عنوان فرمانده، يك خودروي زرهي BMP داشتم كه اين خودرو بين خودروهاي زرهي پرسرعت‌ترين است و قدرت آتش زيادي دارد، BMP بيشتر از هشت تيربار و اسلحه برقي و موشك دارد.
داخل اين خودرو هم 90 گلوله آرپي‌چي 11 جاسازي مي‌شود و در دوره آموزشي به ما گفته بودند كه اگر خمپاره‌اي به اين خودرو اصابت كند، خودرو تكه تكه مي‌شود و به مزاح مي‌گفتند اعضاي بدن كساني كه داخل آن هستند را بايد با كاردك جمع كنند.
همراه من در اين خودرو يك راننده جوان بسيجي 16 ساله و يك بيسيم‌چي 18 ساله بود و خود من هم در آن زمان 25 سال سن داشتم.
اين در حالي بود كه بيسيم‌چي دو سه بار جبهه آمده و در عمليات‌ها شركت كرده بود ولي راننده براي نخستين‌بار به جبهه آمده و در عمليات شركت مي‌كرد.
اين بسيجي 16 ساله براي من تعريف كرده بود كه در خانواده‌اي بزرگ شده بود كه اعتقادي به دين نداشتند و بچه‌هاي هم محلي او را مسجدي كرده بودند و به طور طبيعي بايد اين جوان ترس و دلهره مي‌داشت.
اين عمليات هم بسيار سخت بود و نيروهاي ما كمتر از 100 متر پيشرفت داشتند و دفاع عراق بسيار محكم و جنگ مغلوبه بود.
من به عنوان فرمانده گروهان بايد با اين خودرو زودتر به تانك‌هاي خودي كه در حال درگيري بودند مي‌رسيدم و آنها را هدايت مي‌كردم.
در وسط اين خاكريز دو جداره در حال حركت بوديم كه يك لحظه متوجه شديم خودروي ما در يك چاله افتاد و "شني چرخ" BMP در رفت.
در آن اوج درگيري نمي‌توانستيم خودرو را تعمير كنيم و به جايي رسيده بوديم كه كنار ما لشكر 19 فجر و لشكر استان فارس حضور داشتند و افرادي را كه مجروح مي‌شدند به اورژانسي كه نزديك ما بود منتقل مي‌كردند.
ترسيم اينكه چه صحنه‌اي بود خيلي سخت است، چون درگيري شديد شده بود امكان فرستادن كمك وجود نداشت و نگراني شديدي از اينكه نمي‌توانستم عمليات را هدايت كنم داشتم و از طرفي در محلي قرار گرفته بوديم كه اگر مي‌خواستيم با بيسيم اورژانس موضوع را گزارش كنيم آنجا هدف قرار مي‌گرفت چون عراقي‌ها دستگاهي داشتند كه وقتي بيسيم پيامي را مخابره مي‌كرد آنجا هدف مي‌شد و همانجا را مي‌زدند.
در اين حال دائم گلوله و تركش به بدنه اين خودرو برخورد مي‌كرد و صدايي مثل صداي برخورد تيرآهن به جداره تيرآهن ديگر در داخل خودرو مي‌پيچيد و اين نگراني هر لحظه وجود داشت كه گلوله خمپاره با خوروي ما برخورد كند.
از طرفي متوجه شديم خودروي ما روي يك سنگر عراقي افتاده و تعدادي جنازه نيروهاي بعثي زير خودروي ما بود.
حال و هواي خاصي بود و ماه هم ماه شعبان، به شدت اضطراب داشتم و نگران بيسيم‌چي هم بودم كه از او خواسته بودم برود گزارش دهد، مسائل مختلف ذهن من را مشغول كرده بود يك لحظه متوجه شدم اين جوان 16 ساله با خيال راحت و حالت معنوي وصف نشدني مشغول خواندن مناجات شعبانيه است.
بابايي گفت: اين خاطره به اين دليل بيان شد كه شايد عده‌اي تصويري از جنگ در ذهن خود نداشته باشند و نمي‌دانند كه در هنگامه جنگ نماز شب و مناجات بسياري از رزمندگان ترك نمي‌شد.
وي افزود : آن چيزي كه در جنگ موجب پيروزي ما شد معنويت بود چون هيچكدام ما آموزش چريكي نديده بوديم، اما معنويت ما را كشاند به جايي كه تابع بي‌چون و چرا و عاشق امام باشيم و همين باعث معجزه پيروزي شد.
وي گفت: در دوران دفاع مقدس تمام دنيا عليه ما ايستاد و فقط 36 كشور به طور مستقيم در جنگ با ايران بودند و اين در حالي بود كه رژيم بعث قوي‌ترين ارتش زميني خاورميانه را داشت.

*سخن آخر
به هر حال مي‌توان استان سمنان را يكي از استان‌هاي محوري در هشت سال دفاع مقدس دانست كه به تناسب جمعيت اندك خود، در اين سال‌ها خوش درخشيد.
اين استان به لحاظ دور بودن از مناطق جنگي مورد حملات موشكي يا بمباران قرار نگرفته و از اين حوادث شهيد نداشته و يكي از دلايل نبود شهداي زن در اين استان نيز همين مسئله است.
در بين شهداي استان سمنان چهره سرداران و شاخص‌هايي وجود دارد كه هر يك متعلق به شهر و يا روستايي از اين استان هستند.
در اين زمينه مي‌توان از سرداران شهيد حاج محمود اخلاقي، قدرت‌الله امينيان، حسن شوكت‌پور، حيدر عبدوس، ناخدا محمدابراهيم همتي، مرتضي شادلو، سيدكاظم كاظمي و سيدحسن شاهچراغي نام برد كه گراميداشت ياد و خاطره آنها در برهه كنوني ضروري است.
............................................
گزارش: مرتضي مزيناني‌صفابين
خبرنگار فارس در استان سمنان
............................................
انتهاي پيام/ش
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 464]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن