تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815085180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيمي از كل معاملات بورس در اختيار مخابرات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نيمي از كل معاملات بورس در اختيار مخابرات


سرمايه ، مريم ايزي: 59 درصد از سهامداران هفته گذشته متقاضي سهام سه شركت مخابرات، پالايش نفت اصفهان و كشتيراني ايران شدند.بررسي ها نشان داد در هفته منتهي به سوم مهرماه حدود 20 هزار سهامدار به معامله سهام در بازار سرمايه پرداختند كه 59 درصد از اين سهامداران جذب سهام سه شركت مخابرات، پالايش نفت اصفهان و كشتيراني شدند.

در مقابل سهام شركت هاي كمباين سازي، لبنيات كالبر، قند قزوين، پارس مينو، دوده صنعتي، شيشه قزوين و آلومينيوم پارس از استقبال بسيار اندكي برخوردار بودند.

خوراك دام پارس و صدرا سوده ترين سهم هفته

در مدت ياد شده بيشترين رشد قيمت هر سهم به نام خوراك دام پارس و صدرا ثبت شد.
به طوري كه قيمت هر سهم شركت خوراك دام پارس با رشد 86/11 درصدي به مبلغ پنج هزار و 705 ريال رسيد و قيمت هر سهم شركت صنعتي دريايي ايران (صدرا) پس از 81/10 درصد افزايش روي رقم 574 ريال متوقف شد. در همين حال سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، كنتورسازي ايران و سايپا آذين هر يك با بيش از هفت درصد رشد قيمت روبه رو شدند.
از سوي ديگر، سهام شركت مخابراتي راه دور با بيش از 70 درصد افت قيمت مواجه شد. نزول قيمت هر سهم اين شركت در پي انتشار اطلاعيه اي از سوي سازمان بورس صورت گرفت.
در متن اين اطلاعيه آمده بود هيات مديره «لمخابر» در نظر دارد جهت خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت سرمايه شركت را تا مبلغ 800 ميليارد ريال افزايش دهد. اين در حالي است كه با توجه به زيان انباشته موجود در حساب ها تا پايان سال 86 و زيان سال مالي 87 همچنين پيش بيني زيان براي سال مالي 88 اين شركت حتي در صورت افزايش سرمايه كماكان مشمول مفاد ماده 141 قانون تجارت باقي مي ماند.
سهام شركت هاي قند اصفهان و پلي اكريل ايران نيز در هفته اي كه گذشت با بيش از 60 درصد افت قيمت مواجه شدند. در همين حال سهام شركت هاي ملي سرب و روي و ماشين سازي اراك هر كدام به ترتيب 43 و
45 درصد كاهش قيمت، قند قزوين 34 درصد، نورد و لوله اهواز
32 درصد، فرآوري مواد معدني
30 درصد، دشت مرغاب 23 درصد و كشتيراني 14 درصد افت قيمت را در كارنامه هفته گذشته خود ثبت كردند.

مخابرات همچنان بي رقيب

شركت مخابرات ايران طي چهار روز كاري بيش از نيمي از حجم كل معاملات بازار سرمايه را به خود اختصاص داد.در هفته اي كه گذشت تعداد 548 ميليون و 965 هزار و 306 سهم و حق تقدم مورد معامله قرار گرفت كه از اين ميزان، تعداد 275 ميليون و 909 هزار و يك سهم آن متعلق به شركت مخابرات ايران بوده است. به اين ترتيب اين شركت با كسب 41 درصد از كل ارزش معاملات بورس نيز ركوردهاي حجم، ارزش، تعداد خريدار و تعداد دفعات معامله را به نام خود كرد.
ارزش ريالي معاملات بورس در اين مدت از مرز يك هزار و
400 ميليارد ريال گذشت.شركت هاي بانك اقتصاد نوين، تراكتور سازي و فولاد خراسان به لحاظ حجم معامله هر يك به ترتيب با 7/26، 4/24 و
5/23 ميليون سهم بعد از مخابرات در رتبه هاي بعدي معاملات بازار سرمايه جاي گرفتند.
اين در حالي است كه از سهام شركت هاي نورد آلومينيوم، لبنيات كالبر، كابل البرز، آتيه دماوند، ماشين سازي نيرو محركه و گرانيت بهسرام استقبال چنداني نشد و هفته گذشته كمتر از يكصد سهم از شركت هاي ياد شده دادوستد شد.

قيمت سهام بانك ها نزولي بود

قيمت سهام تمامي بانك هاي خصوصي در هفته گذشته كاهش يافت. در اين ميان بانك اقتصاد نوين مدت هاست كه با صف فروش مواجه است. قيمت هر سهم «ونوين» هفته گذشته با كاهش 74/2 درصدي به مبلغ سه هزار و 228 ريال رسيد. تعداد 7/26 ميليون سهم اين بانك خصوصي به ارزشي بالغ بر 88 ميليارد ريال مبادله شد. بانك پارسيان، كارآفرين و مالي و اعتباري سينا نيز به لحاظ حجم و ارزش معامله رده هاي بعدي اين گروه را به خود اختصاص دادند. در مجموع تعداد 48 ميليون و 9/941 هزار سهم و حق تقدم در گروه بانك ها و موسسات اعتباري به ارزش 138 ميليارد و 932 ميليون ريال توسط بيش از يك هزار متقاضي معامله شد.

ايران خودرو ركورددار خودرويي ها

شركت ايران خودرو به لحاظ حجم و ارزش معاملات، صدرنشين صنعت خودرو و ساخت قطعات شد و بيش از 50 درصد از كل معاملات اين گروه را در اختيار گرفت.
شركت ايران خودرو با در اختيار داشتن 20 درصد از كل ارزش بازار خودرويي ها و سرمايه اي معادل شش هزار و 300 ميليارد ريال داراي P/E اي معادل 53/2 است. اين شركت بعد از سايپا كه 98/38 درصد از ارزش بازار گروه را به خود اختصاص داده در رده دوم قرار دارد. طي چهار روز كاري هفته گذشته 972 متقاضي براي جابه جايي سهام سايپا صف كشيدند و تعداد
5/6 ميليون سهم «خساپا» را به ارزش 10 ميليارد و 122 ميليون ريال مورد مبادله قرار دادند. در مقابل لنت ترمز ايران به لحاظ حجم و ارزش مبادلات در قعر جدول خودرويي ها نشست.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن