تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813041538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلوه‌هايي از راهپيمايي روز قدس در برخي شهرهاي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جلوه‌هايي از راهپيمايي روز قدس در برخي شهرهاي كشور
اجتماعي. مناسبتها. راهپيمايي. روز قدس
گروه شهرستانها، گزارش خبرنگاران خبرگزاري جمهوري اسلامي از شهرها و مناطق مختلف كشور حاكي است، اقشار مختلف مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس حضوري گسترده داشتند.

راهپيمايان آخرين جمعه ماه مبارك رمضان بار ديگر وحدت و يكپارچگي خود را به نمايش گذاشته و ضمن ابراز انزجار از رژيم غاصب صهيونيستي با آرمانهاي امام راحل (ره) تجديد پيمان كردند.

از نگاه خبرنگاران ايرنا در شهرهاي مختلف كشور اين راهپيمايي‌ها بعضا با جلوه‌هاي ويژه‌اي همراه بود كه مورد توجه ويژه خبرنگاران و عكاسان قرار گرفت.

شيراز:
به گزارش خبرنگار ايرنا شهروندان شيرازي در روز قدس جلوه‌هايي ديدني از حضور پرشور امت اسلامي را در راهپيمايي اين روز به نمايش گذاشتند.

حضور دانش آموزان ، بسيجيان ، دانشجويان ، عكاسان جرايد و رسانه‌ها و خبرنگاران و مسوولان در اين راهپيمايي چشمگير بود.

برخي از كودكان با پوشيدن لباس فرم منقوش به پرچم فلسطين و با در دست داشتن تصاوير رهبر فرزانه انقلاب و رييس جمهوري اسلامي در اين راهپيمايي حضور يافتند.

بانوان شركت‌كننده در اين راهپيمايي حضوري يكپارچه داشتند و در حاليكه يكصدا فرياد آزادي قدس شريف سر مي‌دادند انزجار خود را از ادامه اشغالگري در سرزمين فلسطين ابراز داشتند.

پرچم رژيم صهيونيستي در ميان طنين فريادها و شعارهاي مرك بر اسراييل و مرگ بر آمريكا در خيابان احمدي شيراز به آتش كشيده شد.

يكي از راهپيمايي‌كنندگان نيز در حاليكه زره پولادين پوشيده بود و پيرمردي كهنسال به نظر مي‌رسيد عكس رييس جمهوري و مقام معظم رهبري را به همراه داشت و يكصدا نداي مرگ بر اسراييل سر مي‌داد.

برخي از جانبازان جنك تحميلي نيز سوار بر صندلي چرخدار و با حمل كپسول هاي اكسيژن و ماسكهاي ويژه دراين راهپيمايي حضور داشتند و صحنه‌هاي بديع آفريدند.

مشهد:
مشهد مقدس نيز در آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان شاهد حضور گسترده آحاد مختلف زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي و مسوولان در راهپيمايي روز جهاني قدس بود.

با توجه به تقارن روز جهاني قدس با هفته دفاع مقدس تعداد زيادي از فرماندهان و پرسنل يگانهاي نيروهاي مسلح نظامي و انتظامي در اين آيين شركت كرده و با در دست داشتن پلاكاردهاي گرامي داشت دفاع مقدس و روز جهاني قدس ، در اهميت حمايت از مظلومان فلسطيني شعارهايي سر مي‌دادند.

يكي از نكات بارز راهپيمايي روز جهاني قدس در مشهد مقدس، شركت افزون بر يك هزار نفر از خادمان و كفشداران افتخاري و انتظامات و مكبران آستان قدس و حرم مطهر رضوي با لباسهاي متحد الشكل در راهپيمايي بود.

تعداد زيادي از جانبازان و خانواده‌ها شهدا درقالب دسته جات و با پلاكاردهاي خاصي بطور باشكوه در اين مراسم حضور داشتند.

باعنايت به نام‌گذاري امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي از سوي مقام معظم رهبري ، تعدادي از راهپيمايان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون گرامي داشت سال نوآوري و شكوفايي ، اين امر را از رموز مهم موفقيت ملت و مسوولان كشورمان دانستند.

حمايت از دستيابي كشورمان به انرژي صلح آميز هسته‌اي در شعارهاي روز جهاني قدس در مشهد نمود خاصي داشت و تعداد زيادي از شركت‌كنندگان ضمن در دست داشتن پلاكاردهايي ، در حمايت از اين حق مسلم و طبيعي ملت ايران شعار مي دادند.

تعدادي از شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز قدس در مشهد با شعارهاي الله اكبر و مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل، آدمكهاي بوش و المرت و پرچم‌هاي نمادين اسراييل و آمريكا را به آتش كشيدند.

يكي ديگر از نكات بارز راهپيمايي روز جهاني قدس در مشهد توزيع چفيه بسيجي توسط تعدادي از بسيجيان خواهر و برادر بود، با توجه به اين امر تعداد زيادي از شركت‌كنندگان در آيين در حالي كه چفيه بر گردن داشتند از سياستهاي خصمانه اسراييل غاصب ابراز انزجار مي‌كردند.

تبريز:
با وجوداعلام ساعت رسمي براي شروع راهپيمايي گروه‌هاي ازمردم در بسياري از نقاط شهر تبريز برنامه راهپيمايي را زودتر از ساعت ‪۱۰‬آغاز كردند.

حضور دانش آموزان مدارس با وجود تعطيلي جمعه سامان يافته و گسترده بود.

دربسياري ازمسيرهاي راهپيمايي علاوه بر استقرار چادرهاي كميته امداد امام خميني (ره) ، گروه‌هاي سيار اين كميته هم نسبت به دريافت وجوه نقدي و كمك هاي مردمي مبادرت كردند.

حضور مردم در راهپيمايي امسال به عقيده بسياري از ناظران محلي بيشتر از سال‌هاي قبل بود.

پلاكاردها و شعارهايي با مضامين مرگ بر آمريكا و اسرائيل بايد نابود شود امسال پر رنگ تر بود.

درميان انبوه مردم در راهپيمايي امسال تبريز تركيب‌هاي جمعيتي متشكل از اعضاي گروه‌هاي فرهنگي ، دوستي و خانواده خود نمايي مي‌كرد.

به دليل كثرت مردم ، پليس براي سهولت راهپيمايان دربسياري از موارد مجبور به بازگشايي مسيرهاي مسدود شده شد.

درميان راهپيمايان اطلاعيه‌هاي مبني بر تحريم كالاهاي اسراييلي پخش شد.

حضور كودكان خردسال و نوجوانان دركنار والدين خود در راهپيمايي امسال جلب توجه مي‌كرد.

درميان دستجات راهپيمايي حضورگروه‌هاي ورزشي ازجمله ورزشكاران رزمي ، موتورسواران ، دوچرخه سواران جلب توجه مي‌كرد.

حضور جانبازان هشت سال دفاع مقدس با ويلچرهاي خود به صورت هماهنگ در برابر مصلاي امام خميني (ره) اين شهر ازجلوه‌هاي جالب اين مراسم بود.

نمايشگاهي ازمبارزات و مقاومت مردم فلسطين و نيزجنايات و خون آشامي رژيم صهيونيستي ازسوي هنرجويان هنرستان‌هاي تبريز در دو مسير منتهي به مصلاي امام خميني (ره) بر پا شده بود .

اهواز:
گرماي طاقت فرسا مانع حضور خيل عظيم مردم اهواز در راهپيمايي روزقدس نشد.

آنان اعم از زن و مرد و كودك در گرماي بالاي ‪۴۲‬درجه سانتي گراد و همزمان با مردم سراسر كشور در راهپيمايي روز قدس شركت گسترده داشتند.

دربين برخي از تظاهركنندگان ، شعارهايي در حمايت از مواضع اصولي و استوار رييس جمهوري كشورمان در سازمان ملل به گوش مي‌رسيد.

به گزارش خبرنگارايرنا، برخي از جوانان اهواز درحاشيه راهپيمايي در بين خود، فرازهايي از سخنان رييس جمهوري كشورمان درصحن سازمان ملل رامورد بحث و بررسي قرارمي دادند كه بوش و سرمداران كاخ سفيد و رژيم صهيونيستي را به ذلت و خواري كشاند.

اصفهان:
شهرهاي مختلف استان اصفهان امروز شاهد حماسه ديگري ازحضور مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي بود كه همچون سالهاي قبل پيام خميني كبير(ره) را لبيك گفته و باسردادن فريادهاي مرگ بر اسراييل و مرگ بر آمريكا ، جنايات رژيم صهيونيستي و حاميان اين رژيم را محكوم كردند.

مردم هميشه در صحنه اصفهان در حالي كه پرچم‌هاي ايران، فلسطين و حزب الله لبنان را در دست داشتند باسردادن شعار مرگ برآمريكا و مرگ بر اسراييل جنايات رژيم نژادپرست صهيونيستي در سرزمينهاي اشغالي به ويژه نوار غزه را محكوم كردند.

حضور اقشار مختلف در ميدان امام اصفهان، تعجب خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي و گردشگران خارجي حاضر در ميدان را برانگيخته بود.

حضور جوانان در راهپيمايي روز قدس امسال در اصفهان بسيار چشمگير بود و برخي از جوانان ورزشكار با پوشش ورزشي در اين راهپيمايي شركت كرده بودند.

حركت گروه دوچرخه سواران با پرچم حزب ا... لبنان جلوه‌اي ويژه به مراسم امسال روز قدس در اصفهان داده بود.

ساري:
علي كردان وزير كشور كه در مازندران بسر مي‌برد روز جمعه در راهپيمايي روز جهاني قدس در شهر ساري شركت كرد.

وي همراه با مردم ولايتمدار ساري مسير مسجد جامع تا ميدان شهداي ساري را راهپيمايي كرد و سپس در مصلاي اين شهر در سخنراني خود گفت: اكنون نظام جمهوري اسلامي ايران و تدبير امام راحل به حداقل پنج ميليارد نفر از جمعيت جهان اثبات كرده كه رژيم اسراييل غاصب است و اثبات اين موضوع دژ مستحكمي در برابر توطئه‌هاي صهيونيستها و آمريكا شده است.

وي اضافه كرد: ملت ايران با وحدت خود عليه رژيم اشغالگر قدس، روح اميد به ملت فلسطين دميده و به آنهاگفته است كه مي‌توانند وطن داشته باشند.

زاهدان:
به گزارش ايرنا، مردم روزه دار و هميشه در صحنه شهرهاي مختلف سيستان و بلوچستان در صفوف به هم فشرده و با فرياد مرگ بر اسراييل، مرگ بر آمريكا انزجار خود را از رژيم خونخوار صهيونيستي اعلام كردند.

به همين مناسبت مردم هميشه در صحنه شيعه و سني زاهدان بار ديگر باحضور در راهپيمايي روز جهاني قدس، برگ زريني را در تاريخ افتخارات مردم ولايت دوست اين خطه رقم زدند.

اروميه:
راهپيمايي روز قدس امسال در شهرستان اروميه از جمله بزرگترين و پرشكوه ترين راهپيمايهايي بود كه تاكنون در اين شهرستان برگزار شده است.

مردم روزه دار اين شهرستان در حالي كه نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه، ائمه جمعه و جماعات شيعه و اهل سنت، پيشاپيش آنان حركت مي‌كردند ضمن اعلام همبستگي با مردم مظلوم فلسطين از رژيم اشغالگر قدس و آمريكاي جنايتكار اظهار تنفر و انزجار كردند.

حضور مردم در راهپيمايي امروز اروميه به حدي بود كه خيابانها و پياده روها گنجايش راهپيمايان را نداشت و مردم مجبور بودند با كندي حركت كنند.

سنندج:

مردم روزه دار استان كردستان با شركت گسترده در آيين روز جهاني قدس عزم
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن