تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815308850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوتين در ديدار با چاوز اعلام كرد: ايجاد روابط با آمريكاي لاتين اولويت اول سياست خارجي روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پوتين در ديدار با چاوز اعلام كرد: ايجاد روابط با آمريكاي لاتين اولويت اول سياست خارجي روسيه
جام جم آنلاين: نخست وزير روسيه در ديدار با رييس ‌جمهور ونزوئلا وعده داد ايجاد رابطه با كشورهاي آمريكاي لاتين را اولويت اول سياست خارجي روسيه قرار دهد، وعده‌اي كه با استقرار نخستين نيروي دريايي روسيه در درياي كارائيب از زمان جنگ سرد به اين طرف كامل شد.


به گزارش ايسنا، ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه با هوگو چاوز، رييس‌جمهور ونزوئلا كه براي بار دوم طي دو ماه گذشته به روسيه سفر مي‌كند، ديدار كرد و در مورد فروش بيشتر تسليحات به اين كشور آمريكاي لاتين و كمك به كاراكاس براي توسعه‌ انرژي هسته‌اي خود بحث و گفت‌وگو كرد.

سفر چاوز به روسيه در حالي صورت مي‌گيرد كه يك اسكادران نيروي دريايي روسيه از طريق درياي كارائيب و از آمريكا به ونزوئلا در حال حركت است.

هر دوي اين رهبران جهان به طور ضمني اعلام كردند كشورهايشان براي كاهش نفوذ جهاني آمريكا در حال همكاري با يكديگر هستند.

پوتين در آغاز مذاكرات خود با رييس‌جمهور ونزوئلا گفت: آمريكاي لاتين در زنجيره‌ جهان چند قطبي در حال شكل‌گيري به يك پيوند قابل توجه تبديل مي‌شود، ما به اين بخش از سياست خارجي و اقتصادي خود بيشتر و بيشتر توجه خواهيم كرد.

اگرچه پوتين در آغاز سخنان خود، به هيچ همكاري مشخص نظامي كشورش با كاراكاس اشاره نكرد اما در گزارش‌هاي خبري روسي آمده است كه چاوز احتمالا موشك‌هاي دفاع هوايي و جت‌هاي جنگنده‌ بيشتري را خواهد خريد.

به گفته‌ي يك مقام كرملين كه خواست نامش فاش نشود، روسيه براي خريد تسليحات روسي در تلاش براي كمك به بازسازي نيروهاي ارتش ونزوئلا، به اين كشور يك ميليارد دلار اعتبار خواهد داد.

از سوي ديگر هوگو چاوز نيز با خطاب قرار دادن پوتين با عبارت "دوست عزيزم ولاديمير" عنوان كرد روابط قوي‌تر با روسيه به ايجاد يك جهان چند قطبي كمك خواهد كرد.

چاوز گفت: فكر مي‌كنم امروز بيش از گذشته آن چه كه شما در مورد يك جهان چند قطبي گفتيد بيشتر به تحقق مي‌پيوندد.

وي بيان كرد حامل سلام فيدل كاسترو، رهبر پيشين كوبا نيز هست.

هوگو چاوز در اين دور از سفرهاي خود به كشورهايي كه دولت‌هايشان علاقه‌مندند با حاكميت جهاني آ‌مريكا مقابله كنند، ‌سفر كرده و مي‌كند.

وي در راه سفر به چين مدت كوتاهي به كوبا رفت. وي همچنين در چين، توافق‌هاي افزايش صادرات نفت و خريد جت‌هاي نظامي را امضا كرد.

رييس‌جمهور ونزوئلا كه دشمن قسم خورده آمريكاست با ابراز علاقه در امضاي قراردادهاي مشابهي در روسيه بيان كرد وي با دميتري مدودف، رييس‌جمهور روسيه امروز (جمعه) به تماشاي رزمايش نظامي در منطقه‌ اورنبورگ در جنوب روسيه خواهد نشست. اين منطقه در نزديكي مرز قزاقستان مركز تاسيسات صنعت نفت روسيه محسوب مي‌شود.

چاوز در يك مصاحبه كه پيش از سفرش به فدراسيون روسيه در تلويزيون‌هاي اين كشور پخش شد، اعلام داشت ونزوئلا و آمريكاي لاتين براي رهايي يافتن از حاكميت آ‌مريكا و تضمين صلح به دوستاني همچون روسيه نيازمند هستند.

همچنين استقرار كشتي‌هاي جنگي نيروي دريايي روسيه در ونزوئلا براي انجام مانورهاي دريايي پس از آن انجام مي‌شود كه آمريكا براي كمك به گرجستان در جريان جنگ پنج روزه با مسكو بر سر حاكميت اوستياي جنوبي از پيشرفته‌ترين كشتي‌هاي جنگي خود استفاده كرد.

افزون بر اين دو هفته‌ گذشته دو بمب‌افكن T-160 روسيه نيز براي انجام رزمايش‌هاي هوايي دركاراكاس مستقر شده بودند.

چاوز همچنين از ايجاد يك اتحاد جديد استراتژيك انرژي ميان كشورهاي داراي ذخاير غني نفتي صحبت به ميان عمل آورده است.

به گفته‌ پوتين، غول نفت و گاز روسيه "گاز پروم"، ماه آينده اسكله‌ نفتي خود را در آبهاي ونزوئلا ايجاد خواهد كرد.

وي همچنين از احتمال آغاز همكاري در زمينه‌ انرژي هسته‌اي با ونزوئلا خبر داد و گفت: ما آ‌ماده‌ايم تا امكان همكاري در استفاده از انرژي هسته‌يي را بررسي كنيم.

رييس دولت روسيه همچنين خاطرنشان كرد با ونزوئلا روابط را در تمام جنبه‌هاي انرژي، تكنولوژي هاي پيشرفته، ساختن ماشين و مواد شيميايي گسترش خواهد داد.

وي همچنين از چاوز به دليل استقبال گرم از هواپيماي استراتژيك نيروي هوايي روسيه تشكر كرد و وعده داد تمام توافق‌ها و همكاري‌هاي ميان نيروهاي دريايي دو كشور به تحقق بپيوندند.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن