تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804627674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: مخلوط كردن بحث موشكي با فناوري صلح آميز هسته اي فتنه جديدي است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: هاشمي رفسنجاني: مخلوط كردن بحث موشكي با فناوري صلح آميز هسته اي فتنه جديدي است
خبرگزاري آريا- هاشمي رفسنجاني با اشاره به گزارش اخير«محمد البرادعي‌» درباره موضوع هسته اي ايران گفت، ارتباط بي مورد موضوع موشكي با مورد هسته اي در اين گزارش ظالمانه است .

به گزارش خبرگزاري آريا، آيت الله هاشمي رفسنجاني امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه ارتباط دادن موضوع هسته اي با موشكي حركتي ظالمانه است ، افزود : آقاي البرادعي در گزارش بد اخير خود ، بحث موشكي را با هسته اي مخلوط كرد كه اين حركتي ظالمانه است و اين دو موضوع ربطي به هم ندارد .

خطيب نماز جمعه تهران گفت : بحث موشكي ما از زمان جنگ آغاز شد و ما اين كار را در اواخر جنگ به نتيجه رسانديم و موشكها پرتاب مي شد و كم كم در اين بحث پيشرفت كرديم .

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود : ما در جنگ ثابت كرديم كه حتي براي آسيب نرساندن به مردم عراق، كمترين استفاده را از موشك مي كرديم و فقط گاهي براي دفاع از موشك استفاده مي شد .

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه بحث موشكي ، صنعت مقبول نظامي و دفاعي است كه بايد داشته باشيم افزود: مخلوط كردن بحث موشكي با فناوري صلح آميز هسته اي فتنه جديدي است .

خطيب جمعه اين هفته تهران با اشاره به اينكه امروز به دليل موضع گرجستان ، فضاي جهاني مقداري در اين مورد آرام است ، گفت : اما آتش زيرخاكستر است و ما بايد هوشيار باشيم و ديپلماسي فعال، عاقلانه و مدبرانه را پيگيري كنيم .

وي افزود : بايد پاسخ سوالات بي ربط آنان را بدهيم و دروغ آنان را ثابت كنيم و نگذاريم افكار عمومي دنيا را فريب دهند .

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه مقاومت ما در مسئله هسته اي همانند مقاومت دفاع مقدس حق ماست، گفت: باز هم به آمريكا كه سردمدار اين جريان است عرض مي كنم كه همان پيش بيني هايي كه در جنگ داشتيد و امروز گريبان شما را گرفته است ، در مسئله هسته اي هم هست .

وي تصريح كرد: اصولا حركت استكباري و سلطه طلبانه ظالمانه در طبيعت جهاني كه خداوند فرمانرواي آن است، نمي تواند آينده دار باشد ، موجي مي زند اما عكس العمل آن بسيار ويرانگر است .

وي گفت:خودتان را در خاورميانه و در منطقه ما اين مقدار آلوده و به ايران اسلامي اين قدر ستم نكنيد .

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: اين ملت با اين چيزها از پا درنمي آيد و بارها ثابت كرده كه در سخت ترين شرايط ايستادگي كرده است.

وي افزود : آنان مطمئن باشند كه خداوند همه چيز را زير نظر دارد و هر جنايتي را در موقع خود كيفر و مجازات و مظلوم را حمايت مي كند و ما نيز به حمايت خداوند اطمينان داريم.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: رفتار ما هم در مبارزه، بعد از پيروزي انقلاب تا امروز شاهد اين اطمينان است كه به اتكاي آن امورمان را به خوبي گذرانده ايم و مي گذرانيم .

خطيب نمازجمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با بيان اينكه دفاع مقدس را بايد در پيشاني تاريخ اسلام نوشت ،گفت : گاهي تحريف هايي از دفاع مقدس با اغراض سياسي ديده مي شود كه خطرناك است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه هفته دفاع مقدس از مهمترين محورهاي تاريخ ايران است ،افزود : دفاع مقدس نبايد با اغراض سياسي آلوده شود و اين دفاع متعلق به همه آحاد ملت است.

وي با اشاره به اينكه در آن دوران تمام اردوگاه شرق و غرب و ارتجاع در مقابل ايران مظلوم و دست خالي كه درگير برخي مسايل داخلي بود قرار گرفتند و بر ضد انقلاب اسلامي لشكركشي كردند، گفت: اين ملت با رهبري امام(ره) و نيروهاي مخلص آنگونه در مقابل آنها مقاومت كرد و خداوند دشمن را در عرصه سياسي و نظامي شكست داد.

خطيب نمازجمعه تهران خاطرنشان كرد: درحالي كه تعداد طرفداران جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل بسيار كم بود اما اين سازمان با صدور قطعنامه اي حق ما را به رسميت شناخت و امروز صدام، منافقين، حزب بعث و آنهايي كه در جنگ از صدام حمايت مي كردند و در ظلم بزرگ بر ضد كشورمان شركت داشتند تنبيه شده اند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه آمريكا در عراق و افغانستان خسارت هاي فراواني مي بيند گفت: وضع بد اقتصادي اين كشور به دليل جنگ طلبي آن در منطقه است و اكنون هفتصد ميليارد دلار بايد هزينه كند تا از اين وضع نجات يابد.

وي اضافه كرد: اين پايان كار نيست و بايد صبر كرد و ديد خداوند چگونه آنها را از پاي درمي آورد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه ما وعده هاي خدا را باور داريم و تحقق آنها را ديده ايم و دفاع مقدس در تاريخ ايران تكرار نمي شود، افزود: ملت ما با دست خالي توفيقاتي را در بلواي تبليغاتي دشمنان به دست آورد كه در هيچ جا ديده نمي شود و بر نويسندگان و گويندگان است كه واقعيت هاي دفاع مقدس را بنويسند و بگويند.

وي همچنين با اشاره به مسايل عراق و افغانستان، اشغال را سرچشمه فساد دانست و گفت: هنوز اشغال و فساد عراق و افغانستان را رنج مي دهد.

هاشمي رفسنجاني درباره توافقنامه اي كه آمريكا مي خواهد بر ملت عراق تحميل كند نيز گفت: اين قرارداد منافع عراق را تامين نمي كند و ملت اين كشور و مقامات آن با هوشياري نمي گذارند چنين توافقنامه اي امضا شود.

خطيب نماز جمعه امروز تهران در بخش ديگري از سخنان خود شهادت اميرالمومنين(ع) را بزرگترين مصيبت تاريخ اسلام خواند و گفت: حضرت علي(ع) بدون شك شخصيت دوم پس از پيامبر اسلام(ص) است.

وي با بيان اينكه علي(ع) را با آن شخصيت، سوابق و منتي كه بر گردن مسلمانان دارد خانه نشين و ظلم بزرگي به تاريخ اسلام كردند افزود: اگر فضايل ايشان مشخص مي شد مردم از درب خانه علي(ع) كنار نمي رفتند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه محققان بايد در اين زمينه تحقيق فراوان كنند، افزود: بيشتر فضايل اميرالمومنين(ع) را به اسم ديگران نقل مي كردند و ماموريت داشتند نام علي(ع) را كمرنگ و نام ديگران را پررنگ كنند كه اين خيانت بزرگي در حق مسلمانان بود.

خطيب نمازجمعه امروز تهران محبوب ترين شخصيت كنوني جهان اسلام را اميرالمومنين(ع) دانست و افزود: نگذاشته اند آن طوري كه اسلام و قرآن مي خواست علي(ع) شناخته شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: مظلوم ترين انسانها در تاريخ اسلام پس از پيامبر علي(ع) است.

وي همچنين با گراميداشت ياد شهداي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي گفت: ما پس از شكستن حصر آبادان شهداي بزرگي را از دست داديم و شهدايي مانند شهيد هاشمي نژاد هنوز خونش سازنده است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري درباره وفات آيت الله يثربي امام جمعه كاشان نيز گفت: اين احتمال وجود دارد كه رحلت ايشان براثر آثار شيميايي بوده باشد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنين به روز جهاني همدردي با ملت فلسطين اشاره كرد و با گراميداشت روز جهاني نابينايان خواستار توجه بيشتر به آنان شد.

خطيب نماز جمعه تهران خطيب نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت:مسئله فلسطين اساسي ترين و زنده ترين مسئله دنياي اسلام است. وي افزود: مسئله قدس در محور فلسطين بسيار مهم است و با آنكه حدود يك قرن از آن به عنوان مسئله حاد جهان اسلام مي گذرد باز هم زنده ترين، اساسي ترين و مهمترين مسئله محوري دنياي اسلام و شايد جهان است.

وي گفت: در حوادث بزرگ و ممتد دنيا هيچ ملتي را مانند فلسطين نمي توان يافت كه مظلوم باشند زيرا حدود يك قرن زير تازيانه جابرانه صهيونيستها زندگي مي كنند، شهيد مي دهند و آواره هستند.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: قطعاً خداوند با وعده خود در قرآن اين مقاومت را بي پاسخ نمي گذارد و پيروزي خداوند روزي فرا خواهد رسيد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: اين فاجعه اي كه بشر را در خود فرو برده است و آثار خطرناكي در اطراف آن وجود دارد از زمان شروع نهضت اسلامي در ايران از سال 40 مورد توجه امام (ره) بود و بايد به هوشياري، آينده نگري ، طراحي و رهبري مؤثر ايشان افتخار كنيم.

وي افزود: امام (ره) در همان اوايل نهضت ، مسئله فلسطين را جزء مواردي كه به رژيم پهلوي انتقاد و ايراد داشتيم گنجاندند اگر چه در ابتدا در اين باره مقاومت مي شد و بعضي از بزرگان در حوزه ، مسئله فلسطين را مسئله ما نمي دانستند اما امام (ره) آن را ام الامراض و بسياري از مشكلات ايران را ناشي از مسئله فلسطين مي دانستند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: امام (ره) با استدلال ديگران را قانع كردند كه حل مسئله فلسطين و محكوميت حمايت دولت شاه از رژيم صهيونيستي در ليست خواسته ها وارد شود كه پذيرفته شد و تا كنون نيز در كانون سياستهاي ماست.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به ابتكار حضرت امام (ره) در ناميدن جمعه پاياني ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس ابراز داشت: پس از 30 سال از پيروزي انقلاب مي توان فهميد كه اين ابتكار امام چه كار بزرگ و كم هزينه اي است زيرا انعكاس آن در دنيا بسيار وسيع است.

وي گفت: ما خود در كانون اين حرارت هستيم و خوب متوجه نمي شويم اما كساني كه از بيرون نگاه مي كنند مي دانند كه اين حضور انبوه و آگاهانه مردم چقدر در تغيير روحيه دنيا مؤثر است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به ترويج روز افزون روز جهاني قدس در كشورهاي اسلامي افزود: البته براي خاموش كردن اين شعله منور توطئه هاي فراواني اجرا مي شود اما تاكنون موفق نشده اند و نخواهند شد.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به كانونهاي مسئول و مسبب در فجايع رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين گفت: در اين فاجعه كه هنوز ادامه دارد، چند كشور و قدرت مسئول هستند كه ابتدا انگليس ، بعد بعضي از كشورهاي اسلامي بويژه عربي ، بعد آمريكا و فرانسه و جريان صهيونيست بين الملل اين كانونها را شامل مي شود.

وي افزود: در مقابل اين كانونها مقاومت ملت فلسطين افتخارآميز است كه صد سال با رنج ، عذاب ، فقر ، آوارگي ، دادن شهيد ، مجروح و زنداني مقاومت كردند گرچه اين مقاومت فراز و نشيب هايي داشته ولي تحسين برانگيز است و اكنون بهتر از گذشته مسير درستي يافته و مبتني بر اسلام شده است.

خطيب جمعه تهران گفت: كانون هاي فساد و مسئول در جنايات صهيونيست ها عليه ملت فلسطين بايد روزي پاسخگوي اعمال خود باشند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه با تبيين نقش انگليس در تأسيس رژيم نامشروع صهيونيستي افزود: زماني كه انگليس قيموميت فلسطين را بر عهده گرفت كه سي سال ادامه داشت، يهودياني كه در آن سرزمين حضور داشتند بر اساس آمارهاي سازمان ملل متحد، فقط 53 هزار نفر بودند اما بعد از سي سال كه قيموميت اين سرزمين به سازمان ملل واگذار شد شمار يهوديان به 650 هزار نفر رسيده يعني حدود 10 برابر افزايش يافته بود.

وي گفت: آنها افرادي را از اطراف دنيا به فلسطين كشانده بودند تا پايگاه صهيونيست ها را در اين سرزمين پايه گذاري كنند.

خطيب جمعه تهران افزود: جنايت اصلي مربوط به انگليس است كه امكانات حكومتي فلسطين را در اختيار صهيونيست ها قرار داد و قدرت آنها را نسبت به قدرت مسلمانان ساكن فلسطين افزايش داد و زماني كه احساس كرد قدرت امپراتوري استكباري ندارد و بايد شريك بگيرد، قيموميت فلسطين را به سازمان ملل واگذار كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تبيين نقش سازمان ملل متحد در موضوع فلسطين گفت: اين سازمان در اين باره هيچ عملكرد مطلوبي ندارد.

وي نخستين جنايت سازمان ملل را تقسيم رسمي فلسطين دانست و افزود: اين سازمان براي حل مسئله فلسطين راهكاري رياكارانه انتخاب كرد؛ چون در فلسطين مسلمانان مقاومت كردند به همين علت هيئتي از سازمان ملل به اين سرزمين اعزام شد و نماينده سازمان ملل اين راهكار را رد كرد و آن را موجب بروز جنگ دائم دانست.

امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: صهيونيست ها نماينده سازمان ملل را ترور كردند اما عجيب است كه اين سازمان بدون توجه به گزارش هيئت خود، از نماينده اش دفاع نكرد.

هاشمي رفسنجاني نوع تقسيم فلسطين را بسيار جابرانه دانست و با اشاره به جنايات ديگر سازمان ملل متحد در موضوع فلسطين اضافه كرد: اين سازمان قطعنامه هاي ضعيفي به نفع فلسطينيان و گاهي براي اسرائيل صادر كرده اما هيچ گاه اجراي آن را پيگيري نكرده است.

وي گفت: هيچ كشوري در دنيا مانند اسرائيل قطعنامه هاي سازمان ملل را نقض نكرده اما هيچ گاه نيز تنبيه نشده است.

خطيب جمعه تهران با اشاره به قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه كشورمان افزود: با آنكه عليه ما قطعنامه هاي ظالمانه اي تصويب مي شود و ما با آن مدبرانه برخورد مي كنيم اما ببينيد با ما چه رفتاري مي كنند و اين موضوع وجدان كور استبكار جهاني و پرونده آلوده سازمان ملل را به خوبي نشان مي دهد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: آمريكا با حمايت از رژيم صهيونيستي ، پروندة بسيار زشتي در تاريخ خود به وجود آورده است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تبيين روند تأسيس رژيم نامشروع صهيونيستي افزود: زماني كه انگليس ديگر قادر به حمايت مالي و رسمي از رژيم صهيونيستي نبود، مسئوليت هاي استعماري خود در خليج فارس، اقيانوس هند و حمايت از رژيم صهيونيستي را به آمريكا واگذار كرد.

وي گفت: آمريكا با اعتباري كه در جنگ جهاني دوم كسب كرده بود با ثروت عظيم و قدرت علمي و فني خود، كشورهاي دنيا را مرهون كمك هاي خود كرده بود، پس از انگليس وارد ميدان شد و حمايت از رژيم صهيونيستي را بر عهده گرفت.

خطيب نمازجمعه تهران افزود: آمريكا با حمايت هاي بيجا و فشارهاي بي حد بر كشورهاي منطقه كه همه شان به نحوي وام دار اين كشور و در خدمت آن بودند از همه ابزار خود براي تقويت رژيم صهيونيستي استفاده كرد و يكي از اقدامات بسيار بد اين كشور كه اكنون آثارش به تدريج هويدا مي شود مسئلة قدرت هسته اي رژيم صهيونيستي است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تبيين قدرت هسته اي اين رژيم ابراز داشت: اين رژيم نامشروع از سال 48 برنامه هسته اي خود را آغاز كرد زيرا وايزمن به عنوان نخستين رئيس رژيم صهيونيستي در دانشگاه انگليس به عنوان استادي برجسته نفوذ داشت و از ظرفيت هاي علمي اين كشور براي پايه گذاري حركت هسته اي اسرائيل استفاده كرد.

وي افزود:عجيب است كه در آن زمان كشورهاي اسلامي هيچ حركتي نكردند در حالي كه رژيم صهيونيستي با كمك هاي آمريكا و فرانسه فعاليت هاي هسته اي خود را آغاز كرد.

خطيب نمازجمعه تهران گفت: آمريكا نيز در مقاطعي بسياري از دانشجويان صهيونيست را بورسيه كرد و چيزهاي زيادي را به آنان آموخت و فرانسه نيز در عمل در ساخت نيروگاه هسته اي ديمونا به رژيم صهيونيستي كمك كرد.

وي افزود: البته رژيم صهيونيستي تا كنون منكر مركز هسته اي ديمونا بود اما با فرار يك مهندس و افشاگري هاي او از داخل اسرائيل، مردم از اسرار آن مركز هسته اي آگاه شدند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: فرانسه با طراحي اين نيروگاه جنايت بزرگي كرد و به رژيم صهيونيستي نيروگاه آب سنگين داد به نحوي كه خيلي سريع به توليد رسيد و سالانه مقدار زيادي پلوتونيوم در اين مركز توليد مي شود.

خطيب نمازجمعه تهران افزود: بر اساس اطلاعات مستند، اكنون هفته اي يك كيلو و 200 گرم پلوتونيوم يعني سالانه بيش از 60 كيلوگرم از اين ماده در ديمونا توليد مي شود و با استفاده از آن سالانه 7، 8 بمب اتمي ساخته اند.

وي تصريح كرد: آمريكا و فرانسه اين رژيم غاصب و جعلي را با چنين قدرتي در مقابل يك چهارم جمعيت دنيا يعني مسلمانان و يك چهارم ديگر دنيا يعني غيرمتعهد ها مسلح كرده اند و هدف از اين اقدام آن است كه اسرائيل در توازن قوا ميان اسرائيل و جهان اسلام و عرب دست بالا را داشته باشد كه تا كنون آن را حفظ كرده اند و هر سال نيز آن را مجهزتر مي كنند.

خطيب نمازجمعه تهران گفت: زماني كه آمريكا ظاهراً مهد آزادي بود و دنيا به اين كشور توجه داشت، براي اهداف نظامي خود حاضر شد از بمب اتم استفاده كند، بر اين اساس، رژيم صهيونيستي مي تواند در اين باره خطرناك تر و گستاخ تر عمل كند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: اما حاميان رژيم صهيونيستي بالاخره خود را گرفتار مي كنند اگرچه به طور موقت يك اقدام استعماري كردند اما اين كار دامن آنان را مي گيرد.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد : اگرچه رژيم صهيونيستي داراي سلاح هسته اي است اما در زمان پيدايش اين رژيم جعلي كشورهايي مانند اردن ، مصر، سوريه، عراق و جمعيت عظيم اسلامي چرا اجازه دادند اين اتفاق روي دهد و از ظرفيت خود در جلوگيري از اين رود خروشان كه سيل خون از آن جاري است ، استفاده نكردند .

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود : البته مسلمانان هم اكنون به همان اندازه قوي ترند و نمي توان گفت اين مسئله به نفع‌ اسرائيل يا آمريكا تمام شده است و اين مسئله جدي تر از پيش در كانون افكار امت اسلامي در حال شكل گيري است .

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به مقاومت ملت فلسطين در مقابل صهيونيست ها به شرايط نامطلوب زندگي آنان در غزه افزود: اكنون دهها هزار فلسطيني در زندان هاي اين رژيم نامشروع به شهادت رسيدند ، بيش از 5 ميليون نفر آواره شده اند و در غزه مردم فلسطين در محاصره هستند و از ارسال امكانات اوليه زندگي نيز براي آنان جلوگيري مي شود.

امام جمعه موقت تهران ، مقاومت فلسطين را براي دنياي اسلام الهام بخش عنوان و اضافه كرد: امام (ره) بحث فلسطين را وارد كردند و ما مي دانيم چقدر از مجاهدت هاي فلسطيني ها الگو گرفته ايم همچنان كه همه جهان اسلام از فلسطين الهام گرفته اند.

وي افزود: اگر چه رژيم صهيونيستي ظلم بسياري به ملت فلسطين كرده است اما شعله هاي نور مقاومت به همه جا تابيده شده است و امروز بهتر از گذشته اين الهام بخشي ها ادامه دارد.

خطيب نماز جمعه تهران ، فلسطين را از كانون هاي اصلي مقاومت لبنان دانست و افزود: زنده ياد امام صدر توانست حركت محرومان را شكل بدهد و اكنون ثمره اش حزب الله است كه در سه سال اخير معجزه آفريد و در جنگ نخست با رژيم صهيونيستي موجب فرار آنان از لبنان شد و در جنگ دوم نيز آنان را مستاصل كرد كه ريشه اش از فلسطين است .

وي گفت:‌ شايد تقدير الهي اين است كه جريان مقاومت در سراسر جهان مشهود شود و كساني كه مي خواهند راه حق را در راه مبارزه با ستم و استكبار ادامه دهند از اين مشعل نوراني استفاده كنند.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: درخت مقاومت فلسطين از روز نخست باروبرش را داده است و در آينده هم قوي تر مي شود و اين چيز كمي نيست و مهمترين وظيفه امت اسلامي آن است كه مسئله فلسطين را از كانون توجهات خود بيرون نكنند و آن را جزء سرنوشت خود بدانند .

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: دولت ها هم روزي مجبور مي شوند از ملت ها تبعيت كنند زيرا اكنون دنيا به تدريج به طرف حاكميت ملت ها مي رود همچنان كه در برخي مناطق آراء مردم حرف نخست را مي زند ؛ اگر چه در بعضي جاها ممكن است سركوب شود .

خطيب نماز جمعه تهران اضافه كرد : دنياي اسلام بايد با حضور در صحنه، حمايت از ملت فلسطين و هويت اسلامي خود در منطقه براي از بين بردن رژيم صهيونيستي به عنوان پايگاه چند منظوره استكبار در منطقه تلاش كند
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن