تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815303247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر /جزئيات ثبت نام آزمون دكتري تخصصي گروه پزشكي / آغاز ثبت نام از فردا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر /جزئيات ثبت نام آزمون دكتري تخصصي گروه پزشكي / آغاز ثبت نام از فردا
جزئيات آزمون ورودي دوره دكتري تخصصي (Ph.D) رشته هاي علوم پايه پزشكي، بهداشت و دستياري سال تحصيلي 88 - 87 كه ثبت نام اين آزمون از فردا آغاز مي شود،‌اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام تنها به صورت اينترنتي خواهد بود و زمان ثبت نام از 6 تا 17 مهرماه سال جاري اعلام شده است.

ثبت نام از طريق سايت هاي معاونت آموزشي و مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت در آدرس هاي www.dme.mohme.gov.ir و www.sanjesh.mohme.gov.ir و http://dme.hbi.ir انجام خواهد شد.

آزمون ورودي دوره دكتري تخصصي (Ph.D) رشته هاي علوم پايه پزشكي، بهداشت و دستياري سال تحصيلي 88 - 87 روز 17 آبان ماه سال جاري برگزار مي شود و كارت ورود به جلسه آزمون روز پنجشنبه 16 آبان ماه توزيع خواهد شد.

بر اساس اعلام مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت، داوطلباني مجاز به شركت در آزمون هستند كه ضمن برخورداري از توانايي جسمي به تناسب رشته انتخابي، واجد كليه شرايط عمومي متداول در آزمونهاي مختلف كشور از جمله اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان مندرج در قانون اساسي، پذيرفتن قانون اساسي و عدم مخالفت با نظام جمهوري اسلامي ايران، عدم وابستگي تشكيلاتي به احزاب و گروههاي محارب و ملحد و هواداري از آنها، نداشتن سوء پيشينه كيفري و نيز عدم اشتهار به فساد اخلاقي در تمام ادوار تحصيلي و مراحل شغلي باشند.

دارا بودن دانشنامه كارشناسي ارشد (فوق ليسانس) در رشته مربوطه يا دكتري حرفه اي (پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي، دامپزشكي و علوم آزمايشگاهي) از جمله شرايط اختصاصي شركت در اين آزمون است. مدارك معادل كارشناسي ارشد و يا گواهي پايان دوره پذيرفته نيست.

عدم اشتغال به تحصيل در دوره هاي دكتري تخصصي (Ph.D) يا دستياري در كليه موسسات آموزشي و تحقيقاتي كشور از ديگر شرايط است. همچنين بر اساس اعلام مركز سنجش متخصصين باليني (به جز در رشته ژنتيك پزشكي) و دانش آموختگان دكتري تخصصي و دستياري رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت مجاز به شركت در اين آزمون نيستند.

دارا بودن يكي از مدارك زبان انگليسي، MCHE با حداقل نمره 50 و يا 475 از وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري، TOLIMO با حداقل نمره 480، TOEFL با حداقل نمره 480 (مدرك آزمون TOEFL خارج از كشور)، IELTS با حداقل نمره 5 (مدرك آكادميك) و MELAB با حداقل نمره 70 از ديگر شرايط اختصاصي شركت در اين آزمون است.

نداشتن منع قانوني ادامه تحصيل از لحاظ خدمت نظام وظيفه عمومي براي داوطلبان مرد، ارائه گواهي مبني بر فراغت از تحصيل تا تاريخ 29 اسفندماه سال جاري براي دانشجويان ترم آخر از ديگر شرايط اختصاصي آزمون است . از سوي ديگر داوطلباني كه در حال انجام خدمت وظيفه عمومي هستند بايد تا 30 دي ماه خدمت وظيفه عمومي را به پايان برسانند.

داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در يك رشته هستند و در رشته هايي كه بيش از يك محل، ظرفيت پذيرش داشته باشد داوطلب در صورت پذيرفته شدن در مرحله اول آزمون مي تواند به ترتيب اولويت ، نسبت به انتخاب چند محل اقدام كند.

با توجه به پذيرش دانشجو در شعب بين الملل دانشگاه هاي علوم پزشكي، ضوابط مربوط به شعب بين الملل دانشگاه هاي علوم پزشكي به هنگام اعلام اسامي سه برابر ظرفيت پذيرش در تاريخ 28 آبان ماه اعلام خواهد شد. داوطلبان متقاضي استفاده از ظرفيت مازاد، بايد حائز شرايط مندرج در آيين نامه ظرفيت مازاد بذيرش دانشجو باشند.

آزمون شامل دو مرحله كتبي با 70 درصد نمره و مصاحبه با 30 نمره است. آزمون كتبي به صورت تستي برگزار مي شود و از داوطلباني كه در آزمون كتبي (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را با توجه به سهميه مربوطه كسب كرده باشند به تعداد دو برابر ظرفيت، جهت آزمون شفاهي (مرحله دوم) دعوت به عمل خواهد آمد.

سهميه هاي پذيرش در اين آزمون به ترتيب به سهميه رزمندگان به ميزان 20 درصد ظرفيت كل پذيرش، سهميه پزشكان به ميزان 50 درصد در رشته هاي ژنتيك و علوم تشريحي و از مابقي ظرفيت 30 درصد رشته هاي تعيين شده در جدول مربوطه، سهميه داوطلبان آزاد 70 درصد ظرفيت پذيرش و 30 درصد نيز به سهميه مربيان و كارشناسان ارشد رسمي (آزمايشي يا قطعي) و پيماني موسسات و دانشگاههاي علوم پزشكي وابسته به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله اختصاص يافته است.

انتقال و جابجايي در مقطع دكتري تخصصي (Ph.D) و دستياري ممنوع است و آزمون كليه رشته ها به صورت متمركز توسط مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت در شهرهاي تهران، اصفهان، تبريز، شيراز و مشهد انجام خواهد شد.

واريز مبلغ 80 هزار ريال به حساب شماره 06/1278خزانه داري كل و درج شماره فيش بانكي در فرم ثبت نام اينترنتي، تكميل دقيق فرم ثبت نام اينترنتي، دريافت كد ايثارگري ويژه متقاضيان استفاده از سهميه رزمندگان و ايثارگران، درج معدل و تعداد واحدهاي گذرانده شده از سوي دانشجويان ترم آخر از جمله مدارك لازم براي ثبت نام است.

كليه داوطلبان آزمون دكتري تخصصي سال تحصيلي 88-87 بايد پس از تكميل فرم ثبت نام اينترنتي، از آن پرينت گرفته و جهت مراحل بعدي نزد خود نگهدارند. ضمنا كد رهگيري دريافتي را جهت دريافت كارنامه و پاسخنامه خود يادداشت كنند. ارائه اصل فيش واريزي در هنگام توزيع كارت الزامي بوده و اصل فيش پس از ارائه بايد نزد خود داوطلب جهت ارسال، به همراه ساير مدارك باقي بماند.

با توجه به اينكه ثبت نام بصورت اينترنتي بوده و هيچگونه مدركي اخذ نمي شود، لذا در صورت محرز شدن تقلب و تخلف در درج اطلاعات لازم، در هر مرحله از آزمون (برگزاري، قبولي و تحصيل) از تحصيل داوطلب جلوگيري شده و محروميت متخلفان به مراتب بيشتر از شرايط عادي خواهد بود و طبق مصوبات هئيت بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمونها با داوطلب برخورد خواهد شد.

از كليه پذيرفته شدگان دوره دكتراي تخصصي (Ph.D) و دستياري رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت، تعهد عام و در صورت ارائه اعلام نياز از يكي از دانشگاهها يا موسسات وابسته به وزارت متبوع، تعهد خاص اخذ مي شود. اين افراد مي توانند از حقوق معادل دستياري بر اساس بخشنامه هاي موجود يا بر اساس آيين نامه بورس داخل استفاده كنند.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن